Begejstring smager af stærk lykkeskabende ~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-03 20:57

Giv et menneske energi, lidenskab, og han er alt. . Søren Kierkegaard

BEGEJSTRING ER MORALSK RUS Lord Byron

Entusiasme er det smukkeste ord på jorden. Christian Morgenstern

Begæret forstørrer det, man vil have. Nietzsche

In the human heart, there is a ceaseless birth of passions,
so that the destruction of one is almost always the establishment of
another.La Rochefoucauld

Lidenskaben gør ofte en tåbe ud af det klogeste menneske, og mangen gang
gør den de største tåber kloge. La Rochefoucauld

Man burde ikke forbavses over stadig at kunne forbavses. La Rochefoucauld

Poor fool! in whose petty estimation all things are little. Goethe

The passions are the only orators,
which always persuade.La Rochefoucauld

The passions are the only orators which always persuade. La
Rochefoucauld

Poor fool! in whose petty estimation all things are little.Goethe

" Jeg hader de mennesker, der ingenting beundrer, for jeg har tilbragt mit
liv med at beundre alt. Goethe

Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom. Det er kun
savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren Kierkegaard

Man never rises to great truths without enthusiasm. Vauvenargues

Overtroen er de energiske, stort virkende naturers arvelod. Vantroen hører
hjemme blandt svage småligt-sindede, tilbageskridende og i deres eget
indskrænkede mennesker. Goethe

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N