Jehovas Vidner: Internationalt Stævne på B~
Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 15-07-03 09:58

Hej allesammen!

Så er det dagen hvor jeg drager afsted mod Sjælland til stævne.

Jeg håber at se nogle af jer derinde - måske nogle af jer der ikke er
Jehovas Vidner har lyst til at se et af vore højdepunkter. Programmet består
af foredrag, mange med demonstrationer eller interviews, og med fokus på
bibelforståelse og brug af Bibelen i dagliglivet. I vil også kunne se et par
talere fra USA, nemlig nogle brødre fra Jehovas Vidners Styrende Råd, der
holder foredrag.

Vi betragter selv stævnet som et bevis på kristen enhed i en splittet
verden. Som nævnt kommer der deltagere fra 17 lande, foruden Færøerne og
Grønland.

Jeg selv vil være på første sal i Brøndbyhallen, i den tamilske afdeling.
Torsdag (16:20) og søndag eftermiddag (15:30) skal jeg tolke to foredrag fra
engelsk til tamil, så de der er interesseret kan se moderne tungetale i
praksis . Men alvorligt talt, det kunne være hyggeligt at se et par
stykker sådan rent fysisk. Til identifikation kan jeg oplyse at jeg er en
lyshåret dansker, 30 år, og lidt rund. Og når jeg skal tolke kommer jeg til
at stå på podiet .

Se eventuelt mere på www.jvstaevne2003.dk, blandt andet med kort over
området og program over de enkelte dage.

Mange hilsner og på gensyn til hele gruppen

Filip Johnsen
Et af Jehovas Vidner

Fra : erik larsen

Dato : 15-07-03 13:12

"Filip Drejer Johnsen" <filip.johnsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykker sådan rent fysisk. Til identifikation kan jeg oplyse at jeg er en
> lyshåret dansker, 30 år, og lidt rund. Og når jeg skal tolke kommer jeg

Det lyder som selvophøjelse

erik l

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 15-07-03 14:15

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> "Filip Drejer Johnsen" <filip.johnsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ja, podiet er lidt højere end resten af lokalet

/Filip

Fra : erik larsen

Dato : 15-07-03 19:16

> "erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> der

> afdeling.
> en

> Ja, podiet er lidt højere end resten af lokalet

Ja det sagde Jesus til farisærende,

Mark 12v38 I sin undervisning sagde han: »Tag jer i agt for de skriftkloge,
som gerne vil gå omkring i lange gevandter og lade sig hilse på torvet v39
og sidde øverst i synagogen og til højbords ved fester. v40 De æder enker
ud af huset og beder længe for et syns skyld. De skal dømmes så meget
hårdere.«

Erik L

Fra : TBC

Dato : 16-07-03 00:44

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> Mark 12v38

Apropos "smarte" skriftsteder, så siger bibelen(Jesus) også i Mat 7:1-2:
"Hold op med at dømme, for at I ikke skal blive dømt; 2 for med den dom I
dømmer med, vil I blive dømt; og med det mål I udmåler med, vil I få
udmålt." Og endvidere er der også tanken i 1 Kor 4:1-5 hvis det kommer an på
at lange ud med løse bibelskriftsteder.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 06:37

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dømmer med, vil I blive dømt; og med det mål I udmåler med, vil I få
> udmålt." Og endvidere er der også tanken i 1 Kor 4:1-5 hvis det kommer an

Vrøvl, der eksistere ikke et smart skriftsted, kun Guds Ord.

Vrøvl, jeg dømmer ikke JV, jeg siger kun rent ud at de flyver med løjn om
treenighedens Gud og Helligånden Han er nedgjort fra en Guddomsperson til en
kraft, Men Guds Ord (bibelen) derimod er lidt hårde ved de sekter der flyver
med den vildfarelse.

Desuden jer sekter glemmer hele tiden at Helligånden selv vil undervise *os
genfødte* og at vi ikke har brug for så mange lærer som tilfældet er

Sl 32v12 Den mand, der frygter Herren, ham belærer han om den vej, han skal
vælge.

Es 48 v17 Dette siger Herren, som løskøber dig, Israels Hellige: Jeg er
Herren din Gud, som lærer dig, hvad der gavner, som fører dig ad vejen, du
skal vandre.

Joh 14v13 Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele
sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal
han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. v14 Han skal
herliggøre mig, for han skal tage af mit og forkynde det for jer.

Men her er det SDA, SDH og JV springer ud og selv vil være Helligånden der
underviser

1 Joh 2 v27 Men i jer bliver den salve, I har fået fra ham, og I har ikke
brug for, at nogen skal lære jer noget; men da hans salve lærer jer alt - og
det er sandt og uden løgn - skal I også blive i ham, sådan som den har lært
jer.

Enhver der vil undervise er overflødigt. Gud har giver de genfødte
Helligånden til at undervise dem, fordi han ikke betror den slags til JV og
farisærene.

Men det forstår du nok ikke.

Erik L

Fra : TBC

Dato : 16-07-03 10:39

> Vrøvl, jeg dømmer ikke JV, jeg siger kun rent ud at de flyver med løjn

En sætning som i sig selv er en åbenlys selvmodsigelse.

> Sl 32v12
> Joh 14v13
> 1 Joh 2 v27

Når du citerer skrifsteder glemmer du at de er en integreret del af troendes
forståelse, og for dem blot er med til at underbygge og forvisse dem (inkl.
JV, SDA o.a.) om deres tro. Derfor må du "undervise", argumentere og
resonnere ud fra skrifstederne med noget der gør andet end at skrifstederne
blot bekræftiger os i vores tro som vi har den i forvejen, ...hvis noget
sådant er dit mål.

> Men her er det SDA, SDH og JV springer ud og selv vil være Helligånden der
> underviser

Du fatter tilsyneladende intet om andres tro og forståelse, siden du sådan
lyver om andres gruppers opfattelse af helligånden. - Jeg ved ihvertfald for
min part at helligånden ikke leder en til at lyve om andre, "men det forstår
du nok ikke". ....Måske guds ånd kunne være dig til hjælp, så ville du til
en start ikke længere lyve om andre, deres motiver og deres opfattelser. -
Det ville være en befrielse for flere her i gruppen.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 11:39

> [...]
skrifstederne
> blot bekræftiger os i vores tro som vi har den i forvejen, ...hvis noget

Vrøvl igen, de skriftsteder jeg nævner er netop at ingen behøver
undervisning eller anden forståelse, for at kunne forstå Gud, Helligånden
ordner den sag der handler om forståelsen at sandheden. Joh 14v13

SDA, SDH, JV og lignende sekter derimod behov fra deres ledelses og deres
lederes fortolkning for at forstå deres sekts forståelse af bibelens
treenige Gud.

> [...]
> en start ikke længere lyve om andre, deres motiver og deres opfattelser. -
> Det ville være en befrielse for flere her i gruppen.

Hvad jeg fatter om sekters tro er; De fornægter treenighedens Gud, laver
Helligånden om til en pasiv kraft og prøver selv at aflægge deres synder
uden resultat.

Så snart Helligånden kommer over et menneske og han/hun begynder at tale i
nye tunger og fortæller om den pinsedag han/hun lige har oplevet, frelst med
udfrielser fra synden og de helbredelser Jesus har givet ham/hende med i
Frelser Gaven fra Gud. Så skriger sekterne *Åndelig Okultisme* med det
samme.

Åndelig døde og langt fra sandheden er de nævnte sekter.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 12:33

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]
> Hvad jeg fatter om sekters tro er; De fornægter treenighedens Gud,
> laver Helligånden om til en pasiv kraft og prøver selv at aflægge
> deres synder uden resultat.

Hvad er det dog for en gang forvrøvlet fordrejelse direkte i strid med
alle kendsgerninger.

> [...]
> har givet ham/hende med i Frelser Gaven fra Gud. Så skriger
> sekterne *Åndelig Okultisme* med det samme.

Så du mener at kun dem der taler i tunger (= uforståelige lyde
o.lign.) er frelste og har fået Helligånden? - Igen et postulat i
strid med hvad Bibelen *KLART* og tydeligt lærer!

Og hvorfor mon du ikke selv er blevet helbredt for dine skavanker? -
fej lige for egen dør inden du kaster mudder efter andre!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : TBC

Dato : 16-07-03 12:52

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Hvad er det dog for en gang forvrøvlet fordrejelse direkte i strid med
> alle kendsgerninger.

Jeg er begyndt at betragte det som værende et kendetegnende element ved
indlæg fra Erik, når han omtaler andre og dømmer deres tro.

Det eneste der noget på sig i det fremførte er at lige præcist *JV* ikke
antager treeninghedsdogmet, men det gælder ikke de andre Erik anklager. Det
øvrige er forvrøvlet sludder om alle gruperingerne.

> Og hvorfor mon du ikke selv er blevet helbredt for dine skavanker? -
> fej lige for egen dør inden du kaster mudder efter andre!

Et endnu mere grundlæggende spørgsmål er hvorfor han ikke er holdt op med at
anklage og lyve om andre. For det må man vel som det mindste kunne forvente
ville kendetegne tilhængere af sandhedens gud og for den sags skyld åndens
frugt.

TBC

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 12:54

TBC -sutmin@2night.dk skrev dette:

[ ... ]
> [...]
> op med at anklage og lyve om andre. For det må man vel som det
> mindste kunne forvente ville kendetegne tilhængere af sandhedens

Bedre og mere præcist kan det ikke siges. - Og det er da glædeligt at
jeg ikke er den eneste der har bemærket, og påpeget lige netop dette.

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 16:38

> TBC -sutmin@2night.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

du påkalder dig åndens frugter, et godt psykisk trix som selvophøjer dig
selv som den der er fuld af åndens frugter.

Den fremgang er gammel og mere politisk end kristen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 16:41

> [...]

> selvophøjer dig selv som den der er fuld af åndens frugter.
>
> Den fremgang er gammel og mere politisk end kristen.

Nej Erik, endnu engang har du helt misforstået hvad der er skrevet!

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 13:07

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

> Nej Erik, endnu engang har du helt misforstået hvad der er skrevet!

Du skulle gå til herlighedsteologerne, de bruger den samme fremgang, " Vi er
dem med frugterne, du er fuld af løjn"

Den er sku´ meget gammel og virker kun på folk der ikke har sin sunde
fornuft i behold.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-07-03 13:12

> [...]

> fremgang, " Vi er dem med frugterne, du er fuld af løjn"
>
> Den er sku´ meget gammel og virker kun på folk der ikke har sin

Ingen i denne gruppe er nærmere fremgangsteologerne end du er det!

- der lige om snart drager afsted i campingvogn
for at nyde det dejlige sommervejr

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 22:25

> Ingen i denne gruppe er nærmere fremgangsteologerne end du er det!

Hvad ved du om herlighedsteologien, den åndelige tros bevægelse har vi
aldrig debateret og samligner du mig med dem, viser det kun din visdom
derom.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-07-03 07:57

> Hvad ved du om herlighedsteologien, den åndelige tros bevægelse har
> vi aldrig debateret og samligner du mig med dem, viser det kun din
> visdom derom.

Suk suk og atter suk! - igen viser du at du end ikke forstod en så
klar sætning!

Og jo, jeg ved temmelig meget om herlighedsteologien, Reihard Bonhke
og hans okkultisme og vranglære!

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 16:16

> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg er begyndt at betragte det som værende et kendetegnende element ved
> indlæg fra Erik, når han omtaler andre og dømmer deres tro.

Vrøvl igen, sandheden om at JV treenighedslære er helt klart, Jv tror ikke
på treenigheden. JV tror ikke på at Helligånden Han er en person og JV tror
ikke på at Jesus hængte på et kors til sin død og opstod fra graven, hvorved
han kan betale for os og give os frelse og syndsforladelse.

> [...]
Det
> øvrige er forvrøvlet sludder om alle gruperingerne.

du ved da ingen ting, derfor er du et let offer for de sekter.

> [...]
forvente
> ville kendetegne tilhængere af sandhedens gud og for den sags skyld åndens

Er du blevet helbredt og har du fået dine synder forladt og har du fået
Helligåndens Gaver som Gud giver gavmildt væk af.
Et eller andet må Gud da have givet dig som pant på frelsen, for os kristne
har Gud givet Helligånden som udbetaling på evigt liv.

2 Kor 1v21 Og den, som knytter både os og jer fast til Kristus, og som
salvede os, er Gud, v22 der også beseglede os og gav os Ånden som pant i
vore hjerter.

Hvad siger du at Gud har givet dig ?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 16:43

> [...]

> Et eller andet må Gud da have givet dig som pant på frelsen, for os
> kristne har Gud givet Helligånden som udbetaling på evigt liv.

Hvorfor har du skavanker? - Hvad med at feje for egen dør inden du
kaster mudder efter andre!

Du har selv udtrykkeligt her i gruppen fortalt at du får
førtidspension på grund af en række skavanker! Hvorfor mon Gud ikke
helbreder dig?

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 13:39

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

> Hvorfor har du skavanker? - Hvad med at feje for egen dør inden du
> kaster mudder efter andre!

Det er det jeg mener med gamel chikand metoder, " Vi er dem der har en ren
fordør, hvorfor fejer du ikke for din"

Jeg har sliggigt, alle har opgiver mig inden for videnskabens regi. Hvis du
læste hvad jeg skriver vil du forstå at jeg bestemt ikke mener jeg er gjort
fortjent til at blive helbredt af Herren, men jeg ved hvorfor jeg har de
skavanker som jeg har, og grunden er den synd jeg gør. Men når Herren siger
han vil gå til Sodoma eller når Herren siger han vil helbrede mig, så gør
Herren det.

Jeg har heller aldrig lagt skjul på at jeg tror vore sygdomme opstår af
synden vi gør 5 mos 28v58-59 og 1 kor 11v27-32. Men det er et emne jeg ikke
gider diskutere med dig der ikke engang tror på at Jesus *ER* helbredelsen
vi modtager fra Faderen og ikke kun en klog mand der kunne helbreder i sin
tid.

> Du har selv udtrykkeligt her i gruppen fortalt at du får
> førtidspension på grund af en række skavanker! Hvorfor mon Gud ikke
> helbreder dig?

Du kan selv prøve 38 år som murer ialt slags vejer og se om du kan slippe
for Gigt og nedslidninger ved fagets hårde arbejde, Man kunne endda
ryngenfotografere mine nedslidninger og de nye kalkdandelser de giver
gigtsmerterne.

Det er min dårlige undskyldning, hvad er din ??

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 17-07-03 23:14

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har sliggigt, alle har opgiver mig inden for videnskabens regi.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Har du prøvet Glutosaminsulfat? Det har hjulpet flere som var
"opgivet".-Matas?
Jeg har givet rådet til et postbud med slidgigt i knæene, han er i
bedring.
God bedring fra Jens

Hilsen
Jens

Fra : erik larsen

Dato : 18-07-03 04:36

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse
> +++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Har du prøvet Glutosaminsulfat? Det har hjulpet flere som var
> "opgivet".-Matas?

Ja jeg bruger det dagligt (siden feb) og det har lindret meget på smerterne
i ledene, men for flyv gigten i musklerne er der ingen forandring den kommer
og går med blæsten.(så at sige)

Det er billiger ved Flekgård syd for grænsen.

> Jeg har givet rådet til et postbud med slidgigt i knæene, han er i
> bedring.
> God bedring fra Jens

Tak

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-07-03 07:57

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]men for flyv gigten i musklerne er der ingen
> forandring den kommer og går med blæsten.(så at sige)

Hej Erik!

Jeg vil anbefale dig at blive testet af en specialist for at se om det
kunne være Fibromyalgi du også lider af. Det kunne det tyde på med din
beskrivelse af at den kommer og går.

Prøv eventuelt at kontakte Flemming fra Fibro Netværk Danmark, telf 43
69 06 48, eller email fibronet@fibronet.dk.

NB:
Jeg kender selv en del til den sygdom.

Fra : TBC

Dato : 16-07-03 23:27

> Vrøvl igen,

Nej, det er ikke noget vrøvl, men derimod er det tilfældet at du tit taler
løgn om andre. Lad mig vise dig helt præcist hvor du taler løgn om JV alene
blot i denne enkeltstående besked i tråden som jeg besvarer:

>sandheden om at JV treenighedslære er helt klart, Jv tror ikke
> på treenigheden.

Bravo, dette er korrekt. Gid du dog ville fortsætte som sådan uden at tale
løgn, men nej, desværre:

> JV tror ikke på at Helligånden

Her fremsætter du den første løgn i den alenestående besked jeg her
besvarer.

> JV tror
> ikke på at Jesus hængte på et kors til sin død og opstod fra graven,
hvorved
> han kan betale for os og give os frelse og syndsforladelse.

Her fremsætter du den næste løgn i den alenestående besked jeg her besvarer.
Hele JV's håb om frelse hænger nemlig sammen med deres tro på at Jesus døde
og opstod fra graven, hvorved han kan betale for os og give os frelse og
syndsforladelse.

Det var 2 løgne udsagn ud af 3 mulige om hvad "JV tror". Du jo jævnføre JV's
egen litteratur, og du skal vide at jeg (i skrivende stund) sidder i stue
med 3 JV, som skal overnatte hos mig i disse dage i forbindelse med stævnet
på Brøndby Stadion. - Også de kan bevidne at du taler løgn om JV.

> Hvad siger du at Gud har givet dig ?

F.eks kundskab om at man ikke bør lyve, idet gud hader løgnetunge (Ord
6:16-19). Men ellers er jeg ikke lige typen der går og ophøjer mig på
bekostning af guds barmhjertighed med en synder som mig, eller hvad han
ufortjent har givet mig. ....Den slags lader jeg dig om.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 13:57

> [...]
alene
> blot i denne enkeltstående besked i tråden som jeg besvarer:

Ja når jeg siger at 95% af Danmark ikke gider JV fordi de har deres
sundefornuft i behold, er det løjn.

Men hvad har du sagt der er sandhed omkring JVs forkyndelse,

> Bravo, dette er korrekt. Gid du dog ville fortsætte som sådan uden at tale
> løgn, men nej, desværre:

> Her fremsætter du den første løgn i den alenestående besked jeg her
> besvarer.

Helligånden er ifølge bibelen en selvstændig person og det tror JV ikke på,
JV tror derimod Helligånden Han er en kraft uden at være et væsen eller have
en krop.

> [...]
døde
> og opstod fra graven, hvorved han kan betale for os og give os frelse og

Hvam er så Ærkeenglen Mikael hvis han ikke var Jesus i de år Jesus gik på
Jorden og blev efter Jesus død gendandet i himmelen.

> [...]
stævnet
> på Brøndby Stadion. - Også de kan bevidne at du taler løgn om JV.

Du ved da ingen ting om JV, spørg selv de tre JV medlem om de er frelste.

> [...]
> bekostning af guds barmhjertighed med en synder som mig, eller hvad han
> ufortjent har givet mig. ....Den slags lader jeg dig om.

Det er jo ikke mere end enhver tyv, røver, utugtige, dranker og narkoman
også har. Men så længe du kæmper imod Gud som Han er, får du intet. Kun i
omvendelsen er der nåde og Guds velsignelser.

Erik L

Fra : TBC

Dato : 17-07-03 20:36

> [...]
på,
> JV tror derimod Helligånden Han er en kraft uden at være et væsen eller

Helligånden er ifølge *treenighedsdogmet* en selvstændig person. I bibelen
er den ikke en selvstændig person som f.eks JHWH, eller Jesus. Den er blevet
*personificeret*, hvilket ikke er det samme som at der er tale om en person.
Som JV selv fremfører om den hellige ånd i deres encyklopædi:

Ikke en person: Læren om at den hellige ånd er en person og en del af Gud,
blev først et officielt kirkedogme i det 4. århundrede e.v.t. De tidlige
"kirkefædre" førte ikke en sådan lære; Justinus Martyr lærte i det 2.
århundrede at den hellige ånd var Guds indflydelse eller virkemåde;
Hippolytos tilskrev heller ikke den hellige ånd nogen personlighed. Bibelen
selv viser at Guds hellige ånd ikke er en person, men Guds virksomme kraft
hvormed han udfører sin vilje og gennemfører sin hensigt.
Det bør allerførst nævnes at ordene "i Himlen: Faderen, Ordet og den Hellig
Aand; disse tre er eet" (R-L), som findes i ældre oversættelser af 1
Johannes 5:7, i virkeligheden er en uægte tilføjelse til grundteksten. En
fodnote i den katolske Jerusalem-Bibel siger at disse ord "ikke findes i de
gamle græske håndskrifter, i de ældre oversættelser og i de bedste
håndskrifter af Vulgata". (Bibelkommentar, København 1968, bd. II, s. 331)
Den uægte passages historie er grundigt behandlet i værket A Textual
Commentary on the Greek New Testament af Bruce Metzger (1975, s. 716-718).
Det oplyses her at passagen første gang dukkede op i en afhandling med
titlen Liber Apologeticus fra det 4. århundrede, og at den forekommer i
gammellatinske håndskrifter og Vulgatahåndskrifter fra og med det 6.
århundrede. Nyere katolske og protestantiske oversættelser anerkender at
ordene er uægte, og medtager dem ikke i hovedteksten. - DA92, RS, NE, NAB.

Personificering ikke bevis for personlighed: Det er sandt at Jesus omtalte
den hellige ånd som en "hjælper" og sagde at denne hjælper ville "lære",
"vidne", 'give overbevisende vidnesbyrd', "lede", "tale", 'høre' og "få".
Det fremgår også af den græske grundtekst at Jesus i nogle tilfælde brugte
det personlige stedord i maskulinum om denne "hjælper" (paraklet). (Jf. Joh
14:16, 17, 26; 15:26; 16:7-15.) Det er dog ikke usædvanligt at upersonlige
begreber personificeres i Bibelen. Visdommen personificeres i Ordsprogenes
Bog (1:20-33; 8:1-36), og i den hebraiske tekst står det personlige stedord
for visdom i hunkøn, ligesom det gør i nogle danske oversættelser. (DA92,
Li) Visdommen personificeres også i Mattæus 11:19 og Lukas 7:35, hvor det
siges at den både har "gerninger" og "børn". Apostelen Paulus beskrev både
synden, døden og den ufortjente godhed som "konger". (Ro 5:14, 17, 21; 6:12)
Han sagde at synden "fik en anledning", 'udvirkede begær', "forførte" og
"dræbte". (Ro 7:8-11) Til trods herfor mente Paulus tydeligvis ikke at
synden var en person.

På samme måde må Jesu ord om den hellige ånd som de er gengivet i
Johannesevangeliet, ses i deres sammenhæng. Jesus personificerede den
hellige ånd ved at omtale den som en "hjælper", og eftersom det græske ord
for "hjælper" (para´kletos) er hankøn, er det helt korrekt at Johannes i
gengivelsen af Jesu ord bruger personlige stedord i hankøn. Når den hellige
ånd i samme sammenhæng betegnes med det græske ord pneu´ma, bruger Johannes
derimod et stedord i intetkøn, da pneu´ma selv er intetkøn. At stedordene i
forbindelse med para´kletos i Johannesevangeliet står i hankøn, skyldes
altså grammatiske regler og udtrykker ikke en religiøs lære. - Joh 14:16,
17; 16:7, 8.

Kendetegnes ikke som en person: Eftersom Gud selv er en ånd og er hellig, og
eftersom alle hans trofaste engle er ånder og er hellige, skulle man, hvis
"den hellige ånd" var en person, forvente at finde et eller andet i
bibelteksten som adskilte denne åndeperson fra alle de øvrige 'hellige ånder
'. Det ville i det mindste være rimeligt at forvente at den blev nævnt i
bestemt form alle de steder hvor den ikke kaldes "Guds hellige" ånd eller
forbindes med lignende udtryk. Dette ville i hvert fald skille den ud som
DEN hellige ånd. Men nej - i mange tilfælde forekommer udtrykket "hellig
ånd" i den græske tekst uden kendeord, hvilket viser at den ikke er nogen
person. - Jf. Apg 6:3, 5; 7:55; 8:15, 17, 19; 9:17; 11:24; 13:9, 52; 19:2;
Ro 9:1; 14:17; 15:13, 16, 19; 1Kor 12:3; He 2:4; 6:4; 2Pe 1:21; Jud 20 i Int
og andre interlineare oversættelser.

Hvordan man døbes i dens "navn": I Mattæus 28:19 omtales "Faderens og
Sønnens og den hellige ånds navn". Ordet "navn" betyder ikke altid et
personnavn. Når vi på dansk siger "i lovens navn" eller "i sandhedens navn",
tænker vi ikke på en person. Vi tænker på det som loven står for, dens
myndighed, eller på det som sandheden står for, det den kræver. Det græske
ord for "navn" (o´noma) kan også bruges i disse betydninger. Mens nogle
oversættelser (Li, Rø) i Mattæus 10:41 følger den græske tekst ordret og
siger at "den, som modtager en Profet i en Profets Navn, skal faa en Profets
Løn, og den, som modtager en Retfærdig i en Retfærdigs Navn, skal faa en
Retfærdigs Løn", siger andre oversættelser derfor: "tager imod en profet
fordi vedkommende er profet," og: "tager imod en retfærdig fordi vedkommende
er retfærdig," eller noget tilsvarende. (GD, DA31, DA92, Se, NV) Robertsons
ordbog Word Pictures in the New Testament (1930, bd. I, s. 245) siger om
Mattæus 28:19: "Denne brug af ordet navn (onoma) er almindelig i Septuaginta
og papyrusserne som et udtryk for magt eller myndighed." Ved at blive døbt i
"den hellige ånds navn" anerkender man altså åndens myndighed, at den er fra
Gud og virker i overensstemmelse med hans vilje.

Flere vidnesbyrd om at den er upersonlig: At den hellige ånd er upersonlig,
fremgår også af at den sidestilles med upersonlige ting som vand og ild (Mt
3:11; Mr 1:8), og at kristne siges at blive døbt "i hellig ånd". (Apg 1:5;
11:16) Man opfordres til at lade sig 'fylde med ånd' i stedet for at fylde
sig med vin. (Ef 5:18) Man kan være fuld af hellig ånd på samme måde som man
kan være fuld af visdom, tro og glæde. (Apg 6:3, 5; 11:24; 13:52) Og i 2
Korinther 6:6 nævnes den hellige ånd på lige fod med en række egenskaber.
Sådanne bemærkninger og udtalelser ville ikke forekomme hvis den hellige ånd
var en person. Der siges ganske vist at ånden "vidner" (Apg 5:32; 20:23),
men det samme siges om vandet og blodet i 1 Johannes 5:6-8. Selv om Bibelen
nogle steder siger at ånden vidner, taler eller siger noget, viser andre
skriftsteder at den gør det gennem personer, og at den ikke selv har nogen
stemme. (Jf. He 3:7; 10:15-17; Sl 95:7; Jer 31:33, 34; Apg 19:2-6; 21:4;
28:25.) Ånden kan i disse tilfælde sammenlignes med radiobølger der
overfører et budskab fra en der taler i en mikrofon, til personer der
befinder sig langt borte, idet radiobølgerne så at sige 'taler' gennem
radiomodtageren. Gud bruger sin ånd til at overføre sine budskaber og
meddele sin vilje til sine jordiske tjeneres sind og hjerte, hvorefter de
kan viderebringe budskaberne til andre.

Du kan ikke sige at JV *ikke* tror på den hellige ånd, allerhøjest at de
ikke tror på den på samme måde som dig!

> Hvam er så Ærkeenglen Mikael hvis han ikke var Jesus i de år Jesus gik på
> Jorden og blev efter Jesus død gendandet i himmelen.

At JV betragter Jesus som værende identisk med betegnelsen ærkeengel
("ærke-", betyder "øverste-" eller "over-") er ikke det samme som at de ikke
tror på at Jesus er blevet oprejst, er deres herre, indsat som konge i guds
rige og er menighedens hoved osv. Det er jo en latterlig form for
argumentation du kommer med der. Det svarer til at jeg f.eks om dig siger
følgene: "Erik kan ikke snuppe JV" og "Hr. Larsen foragter JV", og at en
eller anden så af den grund kommer og siger at jeg ikke mener at "Erik
Larsen" ikke kan fordrage JV. For både med "Erik" og "Hr. Larsen" hentyder
jeg jo til en og samme person. ...Det kan vel ikke være så svært at forstå!

> Du ved da ingen ting om JV, spørg selv de tre JV medlem om de er frelste.

Jeg ved åbentlyst mere end dig.
Ingen JV mener sig automatisk frelste. Som bibelen specificerer er frelsen
afhængig af guds barmhjertighed, Jesus sonoffer og troen på samme. Frelsen
er et *håb* for JV, som *forsøger* at leve i overenstemmelse med deres tro
og den hellige ånds frugt. Men frelsen afhænger af gud. Dette er JV's
indstilling hvilket bekræftiges også af de 3 JV der udgør min nærmeste
familie.

> Det er jo ikke mere end enhver tyv, røver, utugtige, dranker og narkoman
> også har. Men så længe du kæmper imod Gud som Han er, får du intet. Kun i
> omvendelsen er der nåde og Guds velsignelser.

Du forstår åbenbart ikke en fin hentydning!
Men så lad mig da ihvertfald gentage at "jeg ikke lige typen der går og
ophøjer mig på bekostning af guds barmhjertighed med en synder som mig,
eller hvad han ufortjent har givet mig." Jeg ved at gud agter ydmyghed,
....så selvhævdelsen og selvophøjelsen overlader jeg i dine (i den
forbindelse) kompetente hænder.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 15:56

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

Her mangler en hel del du ikke vil svare på kære Andreas, du skal ikke bare
svare hvor du kan rakke mig ned. Men lad os tage en seriøs debat om hvordan
Gud åbenbare skrifterne gennem Helligåndens indboende i os mennesker og hvad
de Åndelige Nådegaver indebære af mirakler osv.

> [ ... ]
>
> Hvad er det dog for en gang forvrøvlet fordrejelse direkte i strid med
> alle kendsgerninger.

Bevis det --

> Så du mener at kun dem der taler i tunger (= uforståelige lyde
> o.lign.) er frelste og har fået Helligånden? - Igen et postulat i
> strid med hvad Bibelen *KLART* og tydeligt lærer!

Hvad jeg siger er at SDA og du er modstander af de åndelige fenomener der
følger med Guds Nådegaver. så som tungetaler, mirakler og kraftige
gerninger.

Og tit og ofte kalder du de mennesker der får Guds Nådegaver for okulte. Så
hvad jeg siger er at du SDA, JV og SDH vil ikke have del i Guds Nådegaver og
advare til tider ligefrem imod dem.

> Og hvorfor mon du ikke selv er blevet helbredt for dine skavanker? -
> fej lige for egen dør inden du kaster mudder efter andre!

Det er jeg skam også, kære Andreas, flere gange.

Havde jeg været perfekt og syndfri ville jeg havde været Jesus selv. Men det
er jeg ikke og den synd jeg gør kan have følgesygdomme, det indrømmer jeg.

Men du ser ikke nogen forbindelse med synd og sygdomme så meget jeg husker
fra din skriveri.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 16:04

> [...]

> skrifterne gennem Helligåndens indboende i os mennesker
> og hvad de Åndelige Nådegaver indebære af mirakler osv.

Dejligt med nye toner fra dig! - Jeg vil gerne tage en *seriøs* debat
om disse ting, baseret på hvad Bibelen i *virkeligheden og reelt*
siger om disse emner.

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 14:07

> [...]
>
> Dejligt med nye toner fra dig! - Jeg vil gerne tage en *seriøs* debat
> om disse ting, baseret på hvad Bibelen i *virkeligheden og reelt*

Inden vi starter, vil jeg lige høre om det er Guds sabbat du holder eller
din egen og Adventisternes hjemlavede.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-07-03 14:50

> Inden vi starter, vil jeg lige høre om det er Guds sabbat du holder
> eller din egen og Adventisternes hjemlavede.

Kan du forklare mig hvordan du mener sabbaten og helligholdelse af
denne helt konkret har med dette at gøre?

- der lige om snart drager i campingvogn for at nyde
det gode sommervejr

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 22:28

> Kan du forklare mig hvordan du mener sabbaten og helligholdelse af
> denne helt konkret har med dette at gøre?

Jeg vil så gerne du fortæller alle her på dlk at du lyver, når du siger du
holder Guds sabbat 3 Mos 23 og 25

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-07-03 07:57

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]

> Jeg vil så gerne du fortæller alle her på dlk at du lyver, når du
> siger du holder Guds sabbat 3 Mos 23 og 25

*Du* vil altså *ikke* fortælle hvad *du* mener med at holde Guds
sabbat!

Fra : erik larsen

Dato : 21-07-03 13:46

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]

> *Du* vil altså *ikke* fortælle hvad *du* mener med at holde Guds
> sabbat!

Jo Jo det er at holde guds budene som står skrevet i 3 Mos 23 og 25, hvad
elles.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-07-03 14:30

> Jo Jo det er at holde guds budene som står skrevet i 3 Mos 23 og
> 25, hvad elles.

Som skrevet i et andet indlæg:
"Så læs lige de kapitler igen du har henvist til vedrørende sabbatsår,
og fortæl hvad Bibelen siger om hvem og hvad der skal holde sabbatår!"

Fra : erik larsen

Dato : 24-07-03 06:11

> Som skrevet i et andet indlæg:
> "Så læs lige de kapitler igen du har henvist til vedrørende sabbatsår,
> og fortæl hvad Bibelen siger om hvem og hvad der skal holde sabbatår!"

Guds folk

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-07-03 18:07

> Guds folk

Du fortalte *IKKE* hvem og hvad der skulle holde sabbatsår. Og du må
gerne henvise til de helt konkrete vers du bygger din lære på.

- der lige igen iler tilbage til campingpladsen

Fra : erik larsen

Dato : 24-07-03 18:46

> Du fortalte *IKKE* hvem og hvad der skulle holde sabbatsår. Og du må
> gerne henvise til de helt konkrete vers du bygger din lære på.

3 Mos 25v1 Herren talte til Moses på Sinajs bjerg og sagde: v2 Tal til
Syvende Dags Adventisterne og sig til dem: Når I kommer ind i det land, jeg
vil give jer, skal landet holde sabbatshvile for Herren. v3 Seks år skal du
tilså din mark, og seks år skal du beskære din vingård og høste afgrøden; v4
men i det syvende år skal landet holde fuldstændig hvile, en sabbat for
Herren;

Erik L

Fra : TBC

Dato : 24-07-03 19:57

> [...]
v4
> men i det syvende år skal landet holde fuldstændig hvile, en sabbat for

Jeg vakler imellem et LOL og et Suk!

DA siger ellers "Tal til israelitterne og sig til dem"; og NWT siger "Tal
til Israels sønner og sig til dem".

....men det er vel egentligt meget kendetegnende din indstilling til-, og
lemfældighed med bibelens udsagn. De skal helst "beskæres", sorteres,
ignoreres eller rettes til at passe til din mening uden for bredere
kontekst.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 26-07-03 17:25

> [...]
>
> Jeg vakler imellem et LOL og et Suk!
>
> DA siger ellers "Tal til israelitterne og sig til dem"; og NWT siger "Tal

Det gør 3 Mos 23 sandelig også

3 Mos 23 v1 Herren talte til Moses og sagde: v2 Tal til israelitterne og
sig til dem: Dette er mine fester, Herrens fester, som I skal udråbe som
hellige festforsamlinger. v3 Seks dage må der udføres arbejde, men på den
syvende dag skal der være fuldstændig hvile med hellig festforsamling. Da må
I ikke udføre noget arbejde, det er sabbat for Herren, overalt hvor I bor.

men selvføligt for dig er det israeliterne der tales til i 3 Mos 25 men ikke
i 3 Mos 23.

ApGv7 Den første dag i ugen var vi samlet for at bryde brødet. Paulus førte
samtaler med dem, da han skulle rejse næste dag, og han blev ved med at tale
lige til midnat.

Se Paulus bryder brødet på en søndag, betyder det ikke noget for dig ??

Lad mig hjælpe dig, den første dag er også den ottende dag, søndagen.

Erik L

Fra : TBC

Dato : 26-07-03 23:02

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message news:<3f22ab58$0$13174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Det gør 3 Mos 23 sandelig også

Ja, det kan vi ikke være uenige om.

> men selvføligt for dig er det israeliterne der tales til i 3 Mos 25 men ikke
> i 3 Mos 23.

Hvor skulle du få den besynderlige ide fra ? ! ?

(Bortset fra at det begge steder teknisk set er Moses der tales til,
men dermed også indirekte til Israelitterne eftersom det var dem han
skulle "tale det til")

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 27-07-03 16:20

> "erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message

> Ja, det kan vi ikke være uenige om.

> Hvor skulle du få den besynderlige ide fra ? ! ?

Det er dig der har ideen at Andreas holder sabbaten når han siger det

Og news:3f201b7c$0$13219$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> (Bortset fra at det begge steder teknisk set er Moses der tales til,
> men dermed også indirekte til Israelitterne eftersom det var dem han
> skulle "tale det til")

Hvorfor siger Andreas så han holder "Guds sabbat", når det er Israelitterne
Gud siger det til og ikke adventisterne ???

Erik L

Fra : TBC

Dato : 28-07-03 22:49

> [...]
> "Tal

> ikke

> Det er dig der har ideen at Andreas holder sabbaten når han siger det

Jeg er slet ikke gået konkret ind i dit latterlige forsøg på at bagtale
Andreas i denne sammenhæng, som du gør det på dine egne private præmisser og
logik, som er SDA og andreas uvedkommende og irrelevante præmisser. Jeg har
blot her omtalt argumentationsform og din omgang med bibelen.

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 29-07-03 06:54

> [...]
har
> blot her omtalt argumentationsform og din omgang med bibelen.

Hvis Andreas virkeligt holdt Guds sabbat som han siger han gør var det
bagtalelse, elles er det bare en irettesættelse.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-03 07:00

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]
> Hvis Andreas virkeligt holdt Guds sabbat som han siger han gør var
> det bagtalelse, elles er det bare en irettesættelse.

Altså *ER* det bagtalelse du kommer med!

Fra : erik larsen

Dato : 29-07-03 12:56

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Altså *ER* det bagtalelse du kommer med!

Du holder ikke Guds sabbat og lyver derfor over for Gud og alle der læser
tråden på dlk

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-03 13:31

> Du holder ikke Guds sabbat og lyver derfor over for Gud og alle der
> læser tråden på dlk

Jeg holder Guds sabbat som den er foreskrevet helt fra skabelsen.

At *du* ikke har fattet hvad Guds sabbat indebærer er så bare dit eget
problem!!

- der lige igen er på vej til campingpladsen

Fra : erik larsen

Dato : 29-07-03 18:09

> Jeg holder Guds sabbat som den er foreskrevet helt fra skabelsen.
>
> At *du* ikke har fattet hvad Guds sabbat indebærer er så bare dit eget
> problem!!

Det er ikke Guds sabbat du omtaler eller holder, men sekten adventisternes
hjemstrikkede sabba-das

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-03 16:37

> Det er ikke Guds sabbat du omtaler eller holder, men sekten
> adventisternes hjemstrikkede sabba-das

Det bliver du ved med at sige - men du har endnu ikke ført
dokumentation for din påstand.

Og dine udtalelser hidtil omkring sabbaten viser ganske *klart og
tydeliget* , at *HELLER* ikke dette har du sorstået et kuk af.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 16:10

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]

> Bevis det --

Det er dig der fremfører en vanvitig påstand, og derfor er det dig der
skal føre bevis for din påstand. Du postulerer at jeg ikke tror på den
treenige Gud - du har gentagne fremført denne påstand, men endnu ikke
så meget som fremført skyggen af bevis for din påstand.

[ ... ]

> Det er jeg skam også, kære Andreas, flere gange.
>
> Havde jeg været perfekt og syndfri ville jeg havde været Jesus
> selv. Men det er jeg ikke og den synd jeg gør kan have
> følgesygdomme, det indrømmer jeg.

Aha, du må gerne have skavanker, - men andre kan ikke have skavanker
for så tror de ikke på den treenige Gud, og de fornægter Helligåndens
kraft!

Hvorfor denne forskel på dig og alle os andre?

> Men du ser ikke nogen forbindelse med synd og sygdomme så meget jeg
> husker fra din skriveri.

Nej Erik, - også dette har du helt klart fået totalt galt i halsen.

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 14:01

> [...]

> Aha, du må gerne have skavanker, - men andre kan ikke have skavanker
> for så tror de ikke på den treenige Gud, og de fornægter Helligåndens

Det er vist noget du selv harn opdigtet

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-07-03 14:51

> Det er vist noget du selv harn opdigtet

nå da, - hvorfor bebrejder du så andre der har skavanker?

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 22:31

> nå da, - hvorfor bebrejder du så andre der har skavanker?

du er sku for meget, giv mig en tråd hvor jeg gør det eller stop dine
beskyldninger

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-07-03 07:57

> du er sku for meget, giv mig en tråd hvor jeg gør det eller stop
> dine beskyldninger

Såmænd stort set alle tråde du har deltaget i, - så det er ingen
beskyldninger, men kolde kendsgerninger!

Fra : erik larsen

Dato : 21-07-03 13:48

> Såmænd stort set alle tråde du har deltaget i, - så det er ingen
> beskyldninger, men kolde kendsgerninger!

du snakker men bevis din påstand

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 07:50

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]
> Det lyder som selvophøjelse

Nå gør det dét!

Det er da meget værre når man påstulerer at være døbt med Guds
Helligånd samtidig med at man bagvasker andre på et forfalsket
grundlag.

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 12:03

> [...]
>
> Det er da meget værre når man påstulerer at være døbt med Guds
> Helligånd samtidig med at man bagvasker andre på et forfalsket

Der kan du se hvor forskelligt vi ser tingende, når du forkynder dit
evangelium er det sandhed og når jeg siger du er forkert på den, er det
bagvaskelse og løjn.

Skal man i en debat gruppe virkeligt holde med sekter uden for
treenighedslæren som forsager Helligånden som en person og en tro der gør
Jesus Guds enborne Søn til en Engel ved navnet Mikael, for ikke at blive
stemplet som bagvasker af dig, Kære Andreas.

Hvordan går det med oplysninger om, hvordan du holder Guds sabbat både hver
syvende dag og hver syvende år og alle Guds sabbat højtider eller du ganske
gemen lyver når du siger du holder Guds sabbat ??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 12:37

> [...]

> både hver syvende dag og hver syvende år og alle Guds sabbat
> højtider eller du ganske gemen lyver når du siger du holder Guds

Det går godt! - Men som sædvanligt er du ikke i stand til at skelne
hvad Bibelen fortæller om sabbatshelligholdelse fra det du selv
forvansker det til at være! - Men den slags er ikke noget nyt.

Hvis du mener at jeg ikke holder sabbat efter Bibelens anvisninger, så
må du jo klart dokumentere hvor og hvordan jeg ikke holder Guds sabbat
efter Bibelens forskrifter. - Det er jo dig der er kommet med en
påstand, og derfor dig der skal dokumentere din påstands rigtighed.

Gør du ikke det, vil du igen fremstå som en bagvasker og løgner, der
blot ønsker at udbrede usandheder og forfalskninger om andre.

Fra : erik larsen

Dato : 16-07-03 16:32

> [...]
> hvad Bibelen fortæller om sabbatshelligholdelse fra det du selv
> forvansker det til at være! - Men den slags er ikke noget nyt.

Det er dig der siger Du holder sabbaten, ikke mig.

Ja jeg kan skelne mellem hvad 3 mos 23 og 25 siger om sabaten ordningen som
Gud gav til de omskårende og hvad Bibelen siger til de uomskårende om sabbat
ordning

Kan du skelne imellem uomskårende og omskårende og hvem af dem der skal
holde Jesu lov og Mose loven.

> [...]
> efter Bibelens forskrifter. - Det er jo dig der er kommet med en
> påstand, og derfor dig der skal dokumentere din påstands rigtighed.

Du holder ikke jubelåret hellig, der er ingen tingløsteskøder eller
regninger du kan rive itu og der er ingen gæld du kan tilgive eller få
tilgivet.

Du holder heller ikke de højtider der er forbundet til sabbar ordningen.

Du holder heller ikke Sabbat året der er ingen Adventister jeg har hørt om
der holder den del af sabbaten hellig.

Om du vælger at holde lørdag fri er dit problem, men når du siger *Jeg
holder Guds Sabbat* lyver du til Gud og dig selv først og fremmest.

> Gør du ikke det, vil du igen fremstå som en bagvasker og løgner, der
> blot ønsker at udbrede usandheder og forfalskninger om andre.

Det kalder du det, kun fordi du har ikke noget svar der kan forsvare din
påstand om at du holder Guds Sabbat.

kan du virkelig ikke se hvor dum du bære dig ad, ingen ved sit fulde frem
kan tro på at du kan holde sabbat der kun var for Jøderne og ikke for
hedningerne.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-07-03 16:45

> [...]

> Om du vælger at holde lørdag fri er dit problem, men når du siger
> *Jeg holder Guds Sabbat* lyver du til Gud og dig selv først og

Du fremfører en påstand du ikke vil dokumentere!

EOD - da du ikke kan dokumentere dine vilde og usaglige påstande!

Fra : erik larsen

Dato : 17-07-03 14:05

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Du fremfører en påstand du ikke vil dokumentere!
>
> EOD - da du ikke kan dokumentere dine vilde og usaglige påstande!

Jeg er ligeglad om du holder sabbar eller ikke, men som du selv forligger
det og har mere travlt med at klippe end at svare, derfor antager jeg at du
er fuld af løjn over for Gud, når du siger du holder Hans sabbat.

Erik L