Siamesisk tvilligpar dræbt pga ideologisk ~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 21:13

Siamesisk tvilligpar dræbt pga ideologisk kirurgi

Kristendom er den herskende religion i moderne lægekredse, og denne ideologi
foreskriver at vi er ens - men ikke FOR ens.
Udfra sølle, forældede moselov-krav om intolerance blander man sig i incest,
selv når det ikke fører til graviditet, og
man forbyder kloning udfra kristen.-snerperi om, at vi er skabt i guds
billede og ikke må blande os for meget i skabelse,
og beslægtet med denne tros-intolerance er, at man overtaler lykkelige
siamesiske tvillinger med overfladisk sammenvoksning til at blive opereret
fra hinanden - ifølge JP og Pol idag, med dødeligt resultat.

Der var ikke helbreds-grunde til operationen - de to 29 årige tvilling-piger
havde begge gennemført jura-studie og var ret lykkelige.

Når siamesiske tvillinger er nogle måneder gamle og sammenvoksningerne ikke
går dybt, kan sådanne operationer lykkes ret ofte. Men læger vil begå
olympiade-præstationer.
Selvom det ikke har gavn at "udvide menneskehedens grænser" i disse
tilfælde.

Det siges at de to 29-årige jurister var meget forskellige af personlighed
og meget interesserede i at få uafhængigt liv, og at der var rådgivet om ca
50% overlevelseschance.
_Måske_ der ikke er noget at kritisere i netop dette tilfælde.
Jeg tror dog, at det hvidkiltede præsteskab har en alt for stor
overtalelsesevne og misbruger den og bagateliserer risiko, når de har brug
for forsøgskaniner til noget videnskabeligt og karrieremæssigt interessant.

Systemet vil gerne have, at alt positivt interessant kommer fra stat og
eksperter. At naturen let selv klarer et problem, uden lægeindblanding, kan
man ikke lide. Ligesom man ikke kan lide kloning - det er for nemt og vil
skabe interesse om noget nyt, der ikke skyldes højteknologi og ikke skaber
respekt for molekyl-indgreb.
Der er næppe meget at kritisere i netop det aktuelle tilfælde, helt isoleret
set, - men en berettiget kritik gælder hele systemet. Lægevæsen bør helt
som auto-reparation være noget privat, som ikke modtager statslige reklame
og finansiering. Så vil færre ulykker som denne ske.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-07-03 21:54

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> foreskriver at vi er ens - men ikke FOR ens.
> Udfra sølle, forældede moselov-krav om intolerance blander man sig i

Incest er tabu i næsten alle kulturer, kristendom uanset.

Jeg kan stadig ikke forstå hvordan du tilsyneladende kan mene at incest
skulle være "okay"? Du ville altså i princippet synes at det var okay at
misbruge din egen datter, så længe hun "bare ikke blev gravid"?

> [...]
> siamesiske tvillinger med overfladisk sammenvoksning til at blive opereret
> fra hinanden - ifølge JP og Pol idag, med dødeligt resultat.

Bullshit.

De to damer var iranere. Shiamuslimer, formodentlig. De ville bare gerne
separeres fysisk for at kunne realisere sig selv som individer, endskønt
født som sammenvoksede tvillinger.

> Der var ikke helbreds-grunde til operationen - de to 29 årige
tvilling-piger
> havde begge gennemført jura-studie og var ret lykkelige.

De ville mig bekendt gerne selv have hvert sit liv.

> [...]
> olympiade-præstationer.
> Selvom det ikke har gavn at "udvide menneskehedens grænser" i disse

Det er deres ret at tage risikoen, som de var bevidste om. De insisterede
selv på operationen trods advarsler.

> [...]
ca
> 50% overlevelseschance.
> _Måske_ der ikke er noget at kritisere i netop dette tilfælde.

Nej, vel?

Det gik bare ikke. Desværre. Men jeg er på een eller anden pervers måde glad
for at ikke kun den ene overlevede, hvilket næsten måtte have været værre,
når man bogstaveligt talt har fulgt en tvillingesøster i 29 år.

> [...]
> overtalelsesevne og misbruger den og bagateliserer risiko, når de har brug
> for forsøgskaniner til noget videnskabeligt og karrieremæssigt

De var blevet afvist før andre steder og de insisterede.

> [...]
> skabe interesse om noget nyt, der ikke skyldes højteknologi og ikke skaber

Du er jo selv videnskabsmand?

> [...]
> som auto-reparation være noget privat, som ikke modtager statslige reklame
> og finansiering. Så vil færre ulykker som denne ske.

De risikerede deres egne liv. Og mistede begge livet. Respekter deres
beslutning i stedet for at opfinde hemmelige konspirationer som dårlig
forklaringsmodel.

I dèn retning er du jo trods alt meget religiøs!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 23:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> ideologi
> incest,
>
> Incest er tabu i næsten alle kulturer, kristendom uanset.

Megen overtro er udbredt

> Jeg kan stadig ikke forstå hvordan du tilsyneladende kan mene at incest
> skulle være "okay"? Du ville altså i princippet synes at det var okay at
> misbruge din egen datter, så længe hun "bare ikke blev gravid"?

GRønlændere har tidligere altid hygget sig sexuelt med alle i hytten i de
lange vinternætter og uden problemer.
Faren er hvis uansvarlige voksne misbruger mindreårige eller hvis graviditet
mellen 1- og 2-grads nærtbeslægtede
3. grad dvs fætterkusine har været almindeligt i dele af Japan uden
problemer.

Folk fra små øer eller dale, der er udstødt og isolerede og indavler, er
oftere uintellingente pga mangel på inspirerende kontakter, mere end pga
genetik(måske aldrig pga genetik).

> Bullshit.
>
> De to damer var iranere. Shiamuslimer, formodentlig. De ville bare gerne
> separeres fysisk for at kunne realisere sig selv som individer, endskønt
> født som sammenvoksede tvillinger.

Vent med at svare til du har læst færdigt

> [...]

> selv på operationen trods advarsler.

Vent med at svare til du har læst færdigt

Derfor
Vent med at svare til du har læst færdigt

> interessant.
>
> De var blevet afvist før andre steder og de insisterede.

> kan
>
> Du er jo selv videnskabsmand?

DErfor ved jeg hvor gode mine kolleger er til at overdrive deres evner

> [...]
> forklaringsmodel.
>
> I dèn retning er du jo trods alt meget religiøs!

Jeg teoretiserer om at man formodentlig ikke har oplyst hvor stor risiko
reelt var for aflivende kirurgi.
At læger ofte blander ideologi og karriere ind i sagen, uden at dette
fremlægges ærligt.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-03 01:15

> [...]

> reelt var for aflivende kirurgi.
> At læger ofte blander ideologi og karriere ind i sagen, uden at dette

Overhovedet ikke: Selve "thrill"-faktoren var netop at dette var en yderst
farlig operation. Det var sådan set eneste grund til medieomtalen at
tvillingerne selv og nogle dumdristige læger tog chancen.
"Får jäg be om störst mögligan tystnad!" (Dårligt transskriberet
skånsk-svensk)

Det vidste alle. Og håbede på at den gik godt, hvilket desværre ikke var
tilfældet. Surt.

Hvorfor skriver vi egentlig i nærverende gruppe om dette?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-03 09:45

> [...]
> tvillingerne selv og nogle dumdristige læger tog chancen.
> "Får jäg be om störst mögligan tystnad!" (Dårligt transskriberet

Mit indlægs pointe er at man bør tvivle på at læger giver sand oplysning når
de lokker til den slags lidet nødvendige indgreb

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-03 14:08

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> Mit indlægs pointe er at man bør tvivle på at læger giver sand oplysning
når
> de lokker til den slags lidet nødvendige indgreb

Lægerne lokkede ikke, tvillingerne insisterede på indgrebet på trods af
fifty-fifty risiko og de var helt tydeligt blevet afvist tidligere af andre
læger, netop fordi indgrebet var for farligt. De vidste udmærket godt hvad
de gik ind til, så lad nu være med at gøre lægerne værre end de faktisk
er...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-03 11:04

Idag oplyser EB at talrige læger i mange lande havde afvist og sagt kun 5%
chance for overlevelse

Tro ikke på læger, når de lover ufarlighed af noget

Læger har overtaget katolsk halvgudpræsteskabs rolle -. nej tak, ærlighed
varer længst.

Havde man involveret familien i beslutningen - sikret sig at det ikke var en
grille der var proppet i hovedet på de to jurist-søstre? Nej. fremgår det
nu.

Havde man bedt psykiater se om ikke det var momentan psykose, der fik dem
til at kræve 95% selvmord?

Læger tænker OFTE på præstations-videnskab, altså er anti-humanistiske.

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 10-07-03 14:56

Bo - Du er bare for meget

"