Menighedsråd vil overtage kirkernes økonom~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 08:15

Menighedsråd vil overtage kirkernes økonomi
Landets 18.000 folkevalgte menighedsrådsmedlemmer har fået nok af
kirkeminister Tove Fergo (V) og folkekirkens kaotiske økonomi. Deres
forening vil derfor fratage Kirkeministeriet styringen af folkekirkens
fælles pengekasse, Fællesfonden.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=338610

BW: ER det forsvarligt at sådane - ofte fjerntboende - ligegyldigheder, der
er valgt af så
så kirkeaktive skal forvalte hvad de mange FK-medlemmer stoler på forvaltes
af en ansvarligt ministerie?

Er det halvdelen af menighedsmedlemmer der er installeret kunstigt og bor i
nabosogn?
Har de nogensinde mærket straf når de svindlede eller fik underskud?

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Niels Peter

Dato : 09-07-03 11:24

Bo Warming wrote:

> Har de nogensinde mærket straf når de svindlede eller fik underskud?

Hvor mange ministerier har prøvet det?

Niels Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 09-07-03 11:28

Niels Peter wrote:

> Hvor mange ministerier har prøvet det?
>
> Niels Peter

Det undrer mig lidt, at du som gammel fremskridtsmand nu rykker ud til
forsvar for Centraladministrationen ...

Niels Peter
*i drillehumør*

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 15:04

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message

> Det undrer mig lidt, at du som gammel fremskridtsmand nu rykker ud til
> forsvar for Centraladministrationen ...
>
> Niels Peter
> *i drillehumør*

Tak for dril, der giver anledning til vigtig visdom, nemlig

Værre end statslige administratorer er statens under-monopoler fx såkaldte
selvejende institutioner som Flygtningehjælpen eller monopoliserede
skorstensfejerfirmaer eller R98, der ikke er underlagt statsrevisorer o.lign

Glistrup sir at de fleste ministerier bør nedlægges og folkekirken
privatiseres.

Han sagde ikke at ministerier er værst.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 15:05

> Hvor mange ministerier har prøvet det?

Jeg har ikke tal på hvormange ministre der er blevet gået helt eller delvis
fordi oppositionen stillede afslørende spørgsmål om den forvaltning, de er
ansvarlig for.