Falcks geobevis på syndflod højere end Mou~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-03 06:35

Falcks geobevis på syndflod højere end Mount Everest

???

Får vi uddybning af at biblen talte sandt om at alverden var oversvømmet

Det blev påstået at nogle geologiske forskere så mulighed for en virkelig
syndflod, og jeg er nysgerrig om min universitetslærdom fejler (hvilket er
sket før)

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-07-03 08:35

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> [...]
> oversvømmet
>
> Det blev påstået at nogle geologiske forskere så mulighed for en

Du kunne jo starte med at læse dette:
http://www.genesis-vus.se/faq/alltvatten3.htm

> og jeg er nysgerrig om min universitetslærdom
> fejler (hvilket er sket før)

Det tvivler jeg ikke på - og så vil jeg gerne frabede mig at mit navn
bruges i subjectlinier

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : N/A

Dato : 08-07-03 10:01

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-07-03 10:01

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Vi skal altså tro at mennesket opstod efter Mount Everest! Sådan
> kristendom frontalangriber al sund fornuft fra universiteterne

[ ... ]

Var det hvad jeg skrev, og hvad der stod i henvisningslinket?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-03 13:41

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> [ ... ]
>
> Var det hvad jeg skrev, og hvad der stod i henvisningslinket?

Dit link siger at Først Noah
Så Mount Everest

Man bortforklarer at syndflod der oversteg alle bjerge er en umulighed, ved
at hævde at bjerge er skudt op EFTER syndflod

Jeg er spændt på uddybning (og regner med at min slåfejl ikke har været
forvirrende, set i sammenhæng med bl.a. min sarkastiske OVERSKRIFT: "Bjerge
er yngre end mennesker!")

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-07-03 14:04

> [...]

> Man bortforklarer at syndflod der oversteg alle bjerge er en
> umulighed, ved at hævde at bjerge er skudt op EFTER syndflod

Du kunne jo for en gangs skyld forsøge at gøre en seriøs indsats for
at forstå hvad der står skrevet i den artikel jeg henviste til.

Katastrofemodellen med en verdensomspændende syndflod er mindst lige
så godt videnskabeligt dokumenteret, om end ikke bedre dokumenteret,
end den gængse fantasifulde ateist-evolutionære hypotese om at det
skulle have taget mio eller mia år for bjergene at blive såp høje som
Mount Everest. Den evolutionære model mangler, eller evner ikke, at
forklare hvordan havdyrsfossiler er havnet på toppen af sådanne høje
bjerge i de mængder og bunker som der visse steder er tale om.

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 08-07-03 15:31

Andreas Falck <dewnull@dewnull.invalid> wrote:

>..snip..

Denne diskussion er off-topic i dk.videnskab, så vær venlig at fjerne
krydspostningen til dk.videnskab.

Fra http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab:

"...
Eksempler på uønskede emner:

- Christian Science og New Age kosmologi, henvises til dk.livssyn.
...."

FUT til dk.livssyn.kristendom

mvh

Magnus
--
If it isn't broken, fix it till it is

Fra : erik larsen

Dato : 08-07-03 18:40

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forklare hvordan havdyrsfossiler er havnet på toppen af sådanne høje
> bjerge i de mængder og bunker som der visse steder er tale om.

Mener du at Jorden er mere end 6000 år gammel for at Mount Everest kunne nå
de 9 km ???

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 08-07-03 20:21

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message

> Mener du at Jorden er mere end 6000 år gammel for at Mount Everest kunne

> de 9 km ???

At mennesker har eksisteret hundredtusinder af år, er godt bevist udfra
kulstor-14 i knoglerester sammenholdt med andre efterladenskaber, bl.a.
fodspor, (Peking- og Java-mand og de ældste fra Øst-Afrika)
og at bjerge er over en million år gamle er også godt sandsynliggjort udfra
lag-på-lag det matcher andre lag-på-lag strukturer.
Hvis der er hjuldyr&alge&trilobit forstening i kalk på toppen af
Ararat-bjerget i Armenien, hvor man hævder at Noas ark strandede, så viser
det at dette kalk har drysset ned på en havbund længe før bjerget pressedes
op. Det beviser ikke at der har været sådant liv på bjergtoppen.
Jehovas Vidner har vist nogle spøjse teorier om vand-baldakiner der skabte
syndfloden , som et engangsfænomen, men sandsynligst er at periodiske
(årlige) flodoversvømmelser var exceptionelt højvandede, da myten opstod.

Fra : Jakop Nielsen

Dato : 08-07-03 21:32

> men sandsynligst er at periodiske
> (årlige) flodoversvømmelser var exceptionelt højvandede, da myten opstod.

Anden teori, jeg har læst, er at syndfloden var ophøret af istiden for ca
10.000 år siden som efter sigende (ikke noget jeg har beskæftiget mig videre
med) forårsagde verdensomspændende oversvømmelser. Ikke at alt landareal var
under vand, men som sagt store oversvømmelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-07-03 05:20

"Jakop Nielsen" <jn@home.mail.dk> wrote in message
> [...]
var
> under vand, men som sagt store oversvømmelser.
Netop - ikke ALT under vand. Bibel-reportage dækkede ikke Himalaya - ja end
ikke Sinaibjerget var under vand. Men boede man ved en flod og to dagsrejser
væk var alt under vand, så var alt under vand - ligesom eskimoer mente at
kun de var mennesker.

vISSE SENSATIONSsøgende forskere er næsten så gode som bibelforfattere til
at finde på katastrofeteorier om pludselig istidsophør dvs smeltning dvs
vand på afveje
De forestiller sig også meteorbombardement der udryddede dinosaurne

Men ting sker langsomt - og måske vi er ved istidsophør (vedr polerne) lige
nu, når sommeren bliver bedre, måske omvendt.
Vort behov for dramatik tilfredsstilles ikke af geologisk virkelighed.

Da Hollands diger ikke ku holde til en storm fra Atlanten 1954 var der nok
mange der talte om SYND-flod og ikke blot stormflod

Derimod ser jeg civilisationssygdom som synd-sygdom i betydningen
stress-sygdom - ikke at Gud misbilliger røvpul, men at vort immunforsvar er
lavt pga velfærdsstatenens onde mangel på udfordringer.og dermed selvtillid.

Som kristne bidrager til når de siger "vær god ved muslimer, ellers vil Gud
straffe dig, jvf samaritanerlignelse"

Fra : Søren Kongstad

Dato : 10-07-03 09:11

> [...]
> forklare hvordan havdyrsfossiler er havnet på toppen af sådanne høje
> bjerge i de mængder og bunker som der visse steder er tale om.

Måske skyldes det at Himalaya er gammel havbund?

Himalaya bjergkæden er kun ca 50 millioner år gammel, og altså ret ung. For
øvrigt er det vel ikke "evolutionister" (mener du biologer?) som primært
udtaler sig om bjerge men geologer?

En hurtigt googling fandt dette link om bla Himalyas opståen:

http://www.geocraft.com/WVFossils/collision.html

Søren

Fra : Vidal

Dato : 10-07-03 19:34

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> skrev i en meddelelse news:bej734$5njbt$1@ID-177910.news.dfncis.de...

> En hurtigt googling fandt dette link om bla Himalyas opståen:
>
> http://www.geocraft.com/WVFossils/collision.html

Uha, her i dk.livssyn.kristendom bruger vi ikke facts til noget,
og da slet ikke geologiske facts. De er som oftest er helt
ukristelige og kan ikke bruges til andet end at drage biblen i
tvivl.

Virkelig naturvidenskabelig viden finder man kun ved at studere
Biblen intensivt.

Så hvor prisværdig din indsats end er, så er det djævelens værk
og Google er måske det store dyr i Åbenbaringen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-03 20:45

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så hvor prisværdig din indsats end er, så er det djævelens værk
> og Google er måske det store dyr i Åbenbaringen.

Mine Jehovas Vidner besøgsvenner havde en forklaring om vandbaldakiner der
faldt ned fra himlen da syndblod nåede til bjergtoppene - den var
interessantere end Falck's link.

Mon ikke 99% af danskere ser bibel som allegori og ikke tror at David dræbte
titusind filistre helt selv osv osv osv.

Elb-byer fik kældre under vand sidste år - det vil jeg kalde syndflod.

Fra : Vidal

Dato : 11-07-03 08:14

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Elb-byer fik kældre under vand sidste år - det vil jeg kalde syndflod.

Og hvad har så de stakkels Elb-by-beboere foretaget sig,
der gør dem fortjent til det.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget

Fra : Ivar

Dato : 08-07-03 19:02

Andreas Falck skrev:
> Bo Warming

Det er utvivlsomt Bo Warming der har x-postet denne tråd hertil,
han har et nærmest manisk ønske om at være off-topic.

> Den evolutionære model mangler, eller evner ikke, at
> forklare hvordan havdyrsfossiler er havnet på toppen af sådanne høje
> bjerge i de mængder og bunker som der visse steder er tale om.

Mount Everest er under 50 millioner år gammel. Det opstod da Indien,
der tidligere var en ø, kolliderede med fastlandet. Så det ville ikke
undre mig om man kunne finde havdyrsfossiler der.
Men måske er det nogle andre bjerge Andreas tænker på.

Ivar

Fra : fjumse

Dato : 08-07-03 15:42

> Det tvivler jeg ikke på - og så vil jeg gerne frabede mig at mit navn
> bruges i subjectlinier

Du gider måske ikke være et subjekt?

Bæ9

Fra : erik larsen

Dato : 08-07-03 18:33

> Falcks geobevis på syndflod højere end Mount Everest
>
> ???
>
> Får vi uddybning af at biblen talte sandt om at alverden var oversvømmet

Ja, det kunne være meget underholdende at høre

Erik L