Apropos musik der gir gåsehud:
Fra : Andrew

Dato : 18-07-03 22:47

Hej

Vi havde et indlæg tidligere ang. musik der gir folk gåsehud. Skal vi ikke
lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny
musik som man ikke kendte før.

Jeg vil gerne biddrage med et fabelagtigt nummer af gruppen Sevendust, der
på deres nyeste album Animosity har lavet et nummer, der hedder Xmas Day.
Tag lige at lån cd'en på bib og hør nummeret, det er en fanTAStisk ørehænger
af en gåsehuds-sang!

Derudover vil jeg opstille Chris Cornell sang fra hans album Euphoria
Morning der i den grad også frembringer gåsehud hos mig: Pillow Of Your
Bones

Nu er jeg selvfølgelig blank skønt jeg havde hovedet fyldt med numre for et
stykke tid siden. Men kom med jeres sange, der er garanteret nogle nye
mennesker der vil biddrage med deres ynglings gåsehudssange...

Go' sommer

Mvh Anders

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-07-03 23:30

Mine bud:

Moonjam - Sarai
Dire straits - Your latest trick
Sting - fragile

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-03 16:12

Dire Straits - "Brothers In Arms" og "On Every Street" er heller ikke så
ringe endda!
The Verve - "The Drugs Don't Work Anymore" (total depri musik)
Loreena McKennitt (en overset kunstner i Danmark) - "The Old Ways",
"Cymbeline", "Prospero's Speech", "Dante's Prayer" (vist nok brugt i
programmet DR-Derude om pilefletning i Irland), "Skellig"

Mvh.

Martin

Fra : Ingrid

Dato : 19-07-03 00:38

TV-2 - Kys det nu (det satans liv)
Tobias Trier - Hold mig fast
Ørenlyd - Under et tilfældigt træ
Steffen Brandt & Lisa Miskovsky - At få dig til at blive

Ingrid
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 19-07-03 08:27

The Cure - This Twilight Garden
Portishead - Roads
Kent - Stoppa mig juni (lilla ego)
Mercury Rev - Holes
Nick Cave & The Bad Seeds - And No More Shall We Part
Beth Orton - Stars All Seem to Weep (Shed Version)
Sigur Rós - Vidrar vel til loftarasa

....og mange flere :)

Fra : C. Lassen

Dato : 19-07-03 09:25

Pink Floyd: Mother.
Pink Floyd: High Hopes.
Metallica: No Leaf Clover.
Inxs: Original Sin.
Marcy Playground: One More Suicide.
Madonna: Frozen.

Og mange flere.....

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-07-03 13:00

Jesper B. Nielsen wrote:

> Portishead - Roads

Uha, ja!

Led Zeppelin - Babe I'm Gonna Leave You.

Soundtracket til "Jin-Roh - The Wolf Brigade", komponeret af Hajime
Mizoguchi.

Meget af Joe Hisaishis musik til Studio Ghibli-film. Særligt temaet
fra "Princess Mononoke".

Yoko Kanno & The Seatbelts - Blue.

Kitaro - Symphony of Dreams.

Kitaro - Kiotoshi.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 09:44

> [...]
> lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny

Der er jo så mange, og forslagene her har været gode.

Johann Pachelbel - Canon (i d-dur)
City - Am Fenster (een af mine absolut favoritter)
Dire Straits - On Every Street

- Martin

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 19-07-03 09:52

Fra : Jesper Barrit

Dato : 19-07-03 10:04

> [...]
> jeres sange, der er garanteret nogle nye mennesker der
> vil biddrage med deres ynglings gåsehudssange...

Pat Metheny - Secret Story
http://makeashorterlink.com/?F3CF26155

Der er også skrevet en bog om det album - "Emotional Response to Music: Pat
Metheny's Secret Story"
http://makeashorterlink.com/?B5EF22155

Jesper Barrit
http://www.dancake.dk/andet/sort/m_citrong.jpg
Jeg har kage!

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 19-07-03 11:20

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny

Nærmest alt med Jeff Buckley giver mig gåsehud.
Tjek grace, hallelujah, dream brother etc.

Desuden en del Radiohead-sange der i tidens løb i hvert fald har givet mig
en del gåsehud.
Specielt, exit music (for a film), true love waits.

Tjek også Blur - Caramel et helt og aldeles sublimt nummer.

---Jacob---

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-07-03 12:55

Andrew wrote:
> [...]
> lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny

Mariah Carey & <et eller andet boyband> - Against All Odds
Det er et nummer der kan give mig gåsehud til hver en tid.. men vist
ikke den slags gåsehud du mener

Fra : zcully

Dato : 19-07-03 15:03

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Mariah Carey & <et eller andet boyband> - Against All Odds
> Det er et nummer der kan give mig gåsehud til hver en tid.. men vist
> ikke den slags gåsehud du mener

Uh ja og "one sweet day" også med Mariah Carey og Boyz2men. Av av jeg tuder
næsten når jeg hører den...

/Zcully

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-07-03 13:39

> [...]
> lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny

Bruce Springsteen - Tougher Than The Rest
Aimee Mann - It's Not Gonna Stop (den fra Magnolia)
Bruce Springsteen - Bobby Jean
Queen - No-one but you (Only the good die young)
U2 - With or Without You
Cat Stevens - Father and Son

Men det er typisk, når man skal skrive dem ned, kan man ikke huske alle de
gode!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Kasper

Dato : 19-07-03 17:43

> Vi havde et indlæg tidligere ang. musik der gir folk gåsehud. Skal vi ikke
> lige tage en omgang mere for det er et kanon udgangspunkt til at finde ny
> musik som man ikke kendte før.

Engang anbefalede en fra NG sangen "Mad world" af Gary Jules, det er en
fantastisk sang som giver mig gåsehud, selv i denne sommerhede
Kan ikke huske hvem der anbefalede den, men tak for det, den er virkelig
go!

mvh.

Kasper

Fra : Andrew

Dato : 20-07-03 10:56

> [...]
> fantastisk sang som giver mig gåsehud, selv i denne sommerhede
> Kan ikke huske hvem der anbefalede den, men tak for det, den er virkelig

Er det den fra filmen "Donnie Darko"`?

/Anders

Fra : Kasper

Dato : 20-07-03 18:37

> Er det den fra filmen "Donnie Darko"`?

jep, har dog ikke set den, endnu.

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-07-03 10:01

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> mumbled something in

> [...]
> for et stykke tid siden. Men kom med jeres sange, der er garanteret
> nogle nye mennesker der vil biddrage med deres ynglings

må jeg på det varmeste anbefale "Angels son" by Snot featuring Lajon
from Sevendust.

super lækkert akustisk nummer som findes på albummet Strait up! Det er
et tribute album til Lynn Strait fra Snot som døde i et trafikuheld på
vej til at indspille deres plade. Som tribute har en masse andre sangere
lagt vokal på pladen. bl.a. Lajon fra sevendust og Serj fra SOAD. (en
lille "hay whats up" fra Ozzy er der også

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Filip Rasmussen

Dato : 22-07-03 11:53

"Martin Helbo" <helbo@removethedude.dk> writes:
>Aimee Mann - It's Not Gonna Stop (den fra Magnolia)

Enig! Men nummeret hedder alts "Wise up". Ville du vide hvis du havde
albummet, og ikke en eller anden obskur MP3-fil

Hvis man er i gÂsehudshum¯r b¯r man da ogs lytte p Dire Straits
"Brothers in Arms".

- Filip Rasmussen