Nyt Metallica-sagsanlæg.. det er forh
Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-03 09:49

Sakset fra http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=211645

---------
Metallica: Sagsanlæg om noder

Sagsøger bandet Unfaith for at bruge kombinationen af noderne E og F,
som Metallica mener, at de har eneret til
Af kk - 9:45 - 18. jul. 2003

Den danske trommeslager Lars Ulrich fra bandet Metallica må have slugt
et eller andet, han ikke kan tåle. Sammen med Metallica sagsøger han
nemlig nu bandet Unfaith for at bruge kombinationen af noderne E og F,
som Metallica mener, at de har eneret til.

Nu kræver Metallica deres navn nævnt på alle sange, hvor Unfaith bruger
E- og F-kombinationen, og de vil have 50 procent af indtægterne fra
deres pladesalg.

- Vi siger ikke, at vi ejer de to akkorder hver for sig. Det ville være
latterligt. Vi siger bare, at folk forbinder E- og F-kombinationerne med
Metallica, siger Lars Ulrich til MTV.
---------

Fra : Esben

Dato : 18-07-03 09:58

> - Vi siger ikke, at vi ejer de to akkorder hver for sig. Det ville være
> latterligt. Vi siger bare, at folk forbinder E- og F-kombinationerne med
> Metallica, siger Lars Ulrich til MTV.
> ---------

Manden lider efterhånden af totalt storhedsvanvid.
Gad vide om resterne af Ramones begynder at sagsøge de bands der har brugt
en A - C- G Akkordsammensætning på baggrund af at det er deres varemærke. I
så fald kan vi se frem til temmelig mange absurde retsager i nær fremtid.

Esben

Fra : Esben

Dato : 18-07-03 10:05

Fra www.mtve.com

METALLICA LOSE FAITH
Metallica are allegedly suing the band Unfaith for having used the 2 guitar
chords E and F. The unusual case is according to Metallica confusing to
their fans, as they have been associated with the 2 chords since 1982.
Unfaith singer Erik Ashley had the following to say: "I thought it was a
prank at first".

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-07-03 10:07

Robert Eriksen wrote:

> Metallica: Sagsanlæg om noder

Jeg så den første gang på Fark i onsdags ... det er Unfaith selv, som
har lavet et PR stunt - og minsandten om ikke den altid dygtige presse
røg i med begge ben uden at bemærke at historien aldrig var omkring
MTV (og den postede historie var en fake kopi af mtv.com's nyhedssider)
eller metallica.com

.... ret flovt at EB heller ikke kunne gennemskue den, men måske mere
flovt at P3 nyhederne fyrede historien af indtil flere gange igår.

/Peter

Fra : Esben

Dato : 18-07-03 10:12

> [...]
>
> ... ret flovt at EB heller ikke kunne gennemskue den, men måske mere
> flovt at P3 nyhederne fyrede historien af indtil flere gange igår.

Tjahh jeg dumpede sq i med begge ben.
Efter alt det der med napster kunne jeg tiltro dem hvad som helst i den
stil.
Anyway - they sure got me with this one !

Esben

Fra : Anders Buch

Dato : 18-07-03 15:46

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> wrote

> har lavet et PR stunt - og minsandten om ikke den altid dygtige presse
> røg i med begge ben uden at bemærke at historien aldrig var omkring
> MTV (og den postede historie var en fake kopi af mtv.com's nyhedssider)

CNN's udgave:

http://www.cnn.com/2003/LAW/07/17/ctv.metallica/

- Anders

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-07-03 10:13

Robert Eriksen wrote:

> Metallica: Sagsanlæg om noder

Og beviset ...

Real:
http://www.mtv.com/news/articles/1472853/20030618/story.jhtml

Fake:
http://www1.scoopthis.com/411/met_uf/stc_met_uf_mtv.htm

/Peter

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-07-03 22:48

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og beviset ...

> [...]

Damn!

--
Morten Holberg Nielsen
in an interstellaaaaarrr buuuurrssst im baack to saaaavee the

Fra : Kong Kent

Dato : 18-07-03 23:09

> Damn!

Sorry, men dem der er hoppet på dem må sq være åndeligt underudviklede.
Umiddelbart ville jeg kunne sige, at dem der ved første øjekast oprigtigt
troede på historien, måtte øjeblikkeligt kunne sies fra som værende debile,
og bør aldrig nogensinde have lov at komme i nærheden af noget der minder om
den virkelige verden :)

Jeg siger bare ét-værelses med bløde vægge, og en trøje med ekstra laaaange
ærmer til dem!! Nå nej. Så mister vi bare Ekstra Bladet.

Fuck! Trækker ovennævnte i mig igen...

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 19-07-03 00:15

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote>
> [...]
debile,
> og bør aldrig nogensinde have lov at komme i nærheden af noget der minder

Hehe kan dog kun gi' dig ret. Hvem fanden kan hoppe på at nogen har *ret*
til bestemte akkorder ?! Det er sgu da lidt morsomt.

- Dennis

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-07-03 00:25

"Dennis Sørensen" <midnighter_x@REMOVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hehe kan dog kun gi' dig ret. Hvem fanden kan hoppe på at nogen har *ret*
> til bestemte akkorder ?! Det er sgu da lidt morsomt.

Hjemmesiden, selve histoiren og den måde den er distribueret ud på er
direkte absurd. Stik ophavsmændene en ordentlig en over nakken.

Fra : Kong Kent

Dato : 19-07-03 10:29

> Hehe kan dog kun gi' dig ret. Hvem fanden kan hoppe på at nogen har *ret*
> til bestemte akkorder ?! Det er sgu da lidt morsomt.

Præcis. Da jeg læste de første linier tænkte jeg, "hvad har Lars *nu* gang
i??" , men da jeg læste *hvad* det var han sagsøgte bandet for, trak jeg
lidt på smilebåndet. For hallo?!?! Retten til E og F akkorderne?!! Godt nok
vil Lars Ulrich gerne beskytte sit livsværk, meeeenn... nu har jeg mødt ham
et par gange, og så oppustet er han altså heller ikke!! :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com