Herbert Grönemeyer
Fra : Martin San.

Dato : 15-07-03 22:02

Findes der et opsamlingsalbum med Herbert Grönemeyer? Ikke live.

MVH Martin

Fra : John K

Dato : 15-07-03 22:27

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der et opsamlingsalbum med Herbert Grönemeyer? Ikke live.

Der er udgivet et album med sange fra hans første år - det hedder "So Gut -
1979-83"

Ellers er der mig bekendt kun udgivet live/unplugged album med det nyere
materiale.

Mvh

John

Fra : Martin San.

Dato : 15-07-03 23:23

John K wrote:
> Der er udgivet et album med sange fra hans første år - det hedder "So
> Gut - 1979-83"

Tak, men det har nok ikke den aller største interesse for mit vedkommende,
men det kunne du selvfølgelig ikke vide.

> Ellers er der mig bekendt kun udgivet live/unplugged album med det
> nyere materiale.

Ved du hvad det album hedder? Det er vel et dobb.album?

MVH Martin

Fra : John K

Dato : 16-07-03 00:32

> Tak, men det har nok ikke den aller største interesse for mit vedkommende,
> men det kunne du selvfølgelig ikke vide.

> Ved du hvad det album hedder? Det er vel et dobb.album?

Grönemeyer Live fra 1995

Unplugged Herbert fra 1995

"Stand der Dinge" fra Expo 2000 er en dobbelt DVD+, der også lader sig
afspille i en almindelig CD-afspiller.

Personligt ville jeg gå efter sidstnævnte, men det skyldes nok lige så meget
at jeg var til Expo 2000

Mvh

John

Fra : Martin San.

Dato : 16-07-03 21:48

John K wrote:
> Grönemeyer Live fra 1995
> Unplugged Herbert fra 1995
> "Stand der Dinge" fra Expo 2000 er en dobbelt DVD+, der også lader sig
> afspille i en almindelig CD-afspiller.

Interessant. Det vil jeg undersøge lidt nærmere. Tak for info!

MVH Martin

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-07-03 19:37

Martin San. wrote:
> Findes der et opsamlingsalbum med Herbert Grönemeyer? Ikke live.
>
> MVH Martin

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men et stykke af vejen dog:

jeg har en LP der hedder "Bochum".

Det er tæt på at være et "Greatest hits". Den er rigtig god.!

Som LP: EMI 1469051 LC0542
(Gammel, optaget Marts 1984)

mvh. Jørgen

Fra : Martin San.

Dato : 16-07-03 21:47

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> jeg har en LP der hedder "Bochum".
> Det er tæt på at være et "Greatest hits". Den er rigtig god.!

Er det et live album?
Jeg kender dog først hans musik fra ca. 1985-86, så jeg håbede på en
opsamling med nyere materiale.
Hans ældre numre har dog også interesse.

MVH Martin

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-07-03 13:35

Martin San. wrote:

> Er det et live album?
> Jeg kender dog først hans musik fra ca. 1985-86, så jeg håbede på en
> opsamling med nyere materiale.
> Hans ældre numre har dog også interesse.

Nej det er det ikke. Du spørger jo specifikt til ikke live.

Af numre der vel kan regnes for klassikere fra LP'en:
Bochum, Maenner, Alkohol og Flugzeuge im Bauch.

Hvis du ikke kender dem... Uha, da... - Så er du vist på
begynderstadiet mht. Groenemeyer.

Specielt de 3 førstnævnte er kendt af _alle_ Groenemeyer fans.
Prøv at lytte på en af de tyske radiokanaler hvis du har mulighed.
F. eks. NDR2. De spiller ham jævnligt.

Han er et af de største rock navne i Tyskland. hvis ikke det største.

Han stammer fra Bochum.

Mvh. Jørgen

Fra : Martin San.

Dato : 17-07-03 17:27

Jørgen Rasmussen wrote:
> Af numre der vel kan regnes for klassikere fra LP'en:
> Bochum, Maenner, Alkohol og Flugzeuge im Bauch.
> Hvis du ikke kender dem... Uha, da... - Så er du vist på
> begynderstadiet mht. Groenemeyer.

Jeg kender selvfølgelig godt de numre du nævner, det underer mig bare at man
ikke har lavet en opsamling med "et af de største rock navne i Tyskland"
senere end 1983 (pånær live albums).
Men tak for hjælpen.

MVH Martin
- der sidder og lytter til Grönemeyers nyeste lige nu ("Mench", ist das
Gut!)