køb af brugt mc
Fra : Jesper

Dato : 02-04-01 17:19

Jeg skal til at investere i en mc. Da pungen højest kommer til at række til
30.000 kr, og det godt må være noget med lidt motor havde jeg tænkt lidt på
en gammel honda cb 750?
Er der nogle gode råd???

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 02-04-01 19:37

Hej Jesper

Jeg købte en mini Bol d'Or sidste år og når den kommer igang kører den fint,
men den har store startproblemer. Derfor; være opmærksom på om motoren er
varm når du er ude og kigge på en. Den skal jo starte selvom den er kold!
Det er muligt at problemet ikke er udbredt, men det er da værd at have i
baghovedet. Dog skulle du nok kunne finde et godt eksemplar til ca. 30 kilo.
Mvh Uffe

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 02-04-01 19:47

"Jesper" <jespersanne@os.dkdk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> 30.000 kr, og det godt må være noget med lidt motor havde jeg tænkt lidt

Jeg syntes du skal købe en mindre maskine....
OG FÅ SÅ DET KORT !!! :))

Hilsen Lars

Suzuki GSXF 600 årg 00
Suzuki TS 185 'ER årg 83 ( som Jesper godt må låne hvis han får MC
Kort )
hihi

Fra : RadioMan

Dato : 02-04-01 20:57

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"
Lars Bisgaard <LarsB@edb.dkdk> wrote in message

> "Jesper" <jespersanne@os.dkdk> skrev i en meddelelse
> til
> på
> >

> Jeg syntes du skal købe en mindre maskine....

- Det synes jeg ikke... - Den må absolut gerne være lidt adstadig, med lidt
mere moment end hidsighed.
Har selv en CB750K7 ( fra 77 ), den starter perfekt, både varm og kold, våd
og tør.
Jeg ville umiddelbart sige, at det er en rigtig god begyndercykel, da den er
meget letkørt og meget "let at læse"
At den så er lidt blød i køreegenskaber i forhold til nyere, det er så den
anden side af sagen.

Jeg gav 26000 for min, ved en forhandler, med 1 års garanti og nyrenovamalet
motor... ( 81kkm på klokken )

RadioMan

Fra : Asger Steffensen

Dato : 02-04-01 21:26

"> >

> [...]
lidt
> mere moment end hidsighed.
> Har selv en CB750K7 ( fra 77 ), den starter perfekt, både varm og kold,
Men det gælder ikke nødvendigvis alle andre brugte 750'ere fra før 85..

> [...]
> meget letkørt og meget "let at læse"
> At den så er lidt blød i køreegenskaber i forhold til nyere, det er så den
Hmm, kommer an på hvad der forstås ved en "begyndermaskine". For mig er en
begyndermaskine en MC der ikke så let tager magten fra en. Det indbefatter
ikke en 25 år gammel MC på 230 kg.
Jeg ville anfale en Suzuki GS500E, den er letkørt, solid, pålidelig, og kan
stadig give en gammel 750'er bagjul, specielt på mindre veje, og kan godt
fås for omkring 30kkr, hvis man ser sig lidt for.
Jeg har intet i mod gamle, tunge cykler (har stadig min '76 XS 500, 212 kg
køreklar vægt), det er bare ikke det idelle begyndervalg efter min mening.

Asger
ZX-10

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 03-04-01 17:32

On Mon, 2 Apr 2001 22:26:26 +0200, Asger Steffensen wrote:

> Hmm, kommer an på hvad der forstås ved en "begyndermaskine". For mig er en
> begyndermaskine en MC der ikke så let tager magten fra en. Det indbefatter
> ikke en 25 år gammel MC på 230 kg.

Jeg startede på en 16+ år gammel 650 ccm maskine, tørvægt omkring
205 kg. Den var lidt tung at danse med den første tid
(sammenlignet med køreskolens GN250!), men ellers har det været
en perfekt begyndermaskine til mig.

Billig/gammel nok til at nøjes med ansvarsforsikring - og ikke
noget at græde snot over, når den blev smidt.

Stor nok til at den ikke hurtigt blev for lille - eller tævet
ihjel ved høje omdrejninger. Og også stor nok til at man ikke
bliver antaget for en knallert AV-mæssigt. Og stor nok til at
køre på ferie med.

"Lille nok" (73 hk) til at kunne køres af en nybegynder. Eller
ihvertfald af mig.. :)

Og _nu_ er jeg ved at "vokse" fra den (efter 4½ år) og kunne godt
tænke mig et stivere stel, bremser der ikke kræver fire fingre,
en affjedring der kan følge med, osv. Og 30-40 hk mere, men det
er det mindst kritiske.

Jeg er ikke uenig med dig i dine betragtninger om
begyndermaskiner, men det kommer meget an på typen af MC-fører.
For mit vedkommende tog jeg MC-pappet som 30-årig og til andre
"ældre" startere kan en gammel, tung slæde være et fint valg.

--
Stig / shj@bigfoot.com
Yamaha XJ650 '81

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 18:17

"RadioMan" <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv en CB750K7 ( fra 77 ),

Hejjjj, - så´en en købte jeg fra ny i ´77!!

> Jeg gav 26000 for min,

Og den kostede 25.000 kr. Jeg husker at halvdelen var prisen på MC`en, den
anden halvdel var statens.

--
_
|_|

Fra : Brian

Dato : 02-04-01 20:47

Køb Køb Køb Køb

Jeg købte oxo min Bold´or sidste år, og jeg fortryder intet.Jeg havde lidt
start problemer her i vinter, men jeg skyder skylden på det gamle batteri
der var på.For da tempem faldt til under frysepunktet, skulle der start
hjælp til, men ellers har den startet problemfrit hver gang.

Hilsen Brian
Som stadig er igang med at samle hondaen.Nu har den fået poleret topstykket,
sideskjolde på motorblok.Damn det bliver fedt, oh flot, at se den færdig.

--
Jesper <jespersanne@os.dkdk> skrev i en