/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
copy control
Fra : Henning Nielsen


Dato : 15-07-03 15:18

Jeg har skrevet til Forbrugerstyrelsen på baggrund af at visse
pladeselskaber - bl.a. EMI - er begyndt at udstyre deres CD'ere med Copy
Control. Det medfører at CD'erne ikke kan afspilles på min CD-afspiller
(Denon). Jeg ved at mange har samme problem.

Forbrugerstyrelsen har nu svaret at man ikke kan tage sagen op, fordi det
ikke har givet anledning til mange henvendelser. Jeg vil derfor opfordre
alle der er ramt af fænomenet, til at skrive til Forbrugerstyrelsen. Så kan
det jo være vi bliver mange nok.

venlig hilsen
Henning




 
 
Benny Mortensen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-07-03 17:02


"Henning Nielsen" <HenningNoSpam@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f14103f$0$5155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har skrevet til Forbrugerstyrelsen på baggrund af at visse
> pladeselskaber - bl.a. EMI - er begyndt at udstyre deres CD'ere med Copy
> Control. Det medfører at CD'erne ikke kan afspilles på min CD-afspiller
> (Denon). Jeg ved at mange har samme problem.
>
> Forbrugerstyrelsen har nu svaret at man ikke kan tage sagen op, fordi det
> ikke har givet anledning til mange henvendelser. Jeg vil derfor opfordre
> alle der er ramt af fænomenet, til at skrive til Forbrugerstyrelsen. Så
kan
> det jo være vi bliver mange nok.
>
> venlig hilsen
> Henning
>
>
>
Hej Henning

Du kan jo gøre som jeg gør. Lad være med at købe dem, det er et sprog de
forstår, og det virker omgående. Som man kan se på deres salgstal, så har
det ramt dem meget hårdere, end de selv troede, en nedgang på over 50% i
juni måned, sammenlignet med juni måned sidste år. Fra 400.000 solgte cd'er
til 185.000 solgte cd'er. Det er noget de forstår, og de kan på den måde,
lære utroligt hurtigt.

Når nu endda loven giver mig, min fulde ret, til at lave en kopi af både min
egen, og mine venners cd'er, så kan jeg ikke se hvorfor de skal lægge mig
hindringer i vejen. Nu er det mest fordi, jeg ofte laver kopien, for at
bruge den i bilen, når jeg ikke kan det, så vil jeg ikke købe den. Det har
desværre medført, at jeg var nødt til at skippe kunstnere, som ellers ville
være stensikre elementer i samlingen.

Det samme kan siges, da de ændrede navne på visse serier, til navne som
tidligere havde været brugt. Det kostede igen mig som kunde. Det er da
komplet idioti, at komme med en CD, Now that's what i call music 1 når der i
forvejen er en serie som hedder sådan, som er ude med, hvis jeg ikke husker
forkert, nummer 46, altså vel at mærke 46 dobbelte albums.
De begyndte med For Fuld Musik, surt, når man i forvejen har en serie, med
samme navn, som i hvert fald er ude med nummer 25. De kunne bare have forts
at med de navne som deres serier havde, eller så da i det mindste, have
genoplivet den gamle Power pop serie, der slog de da ikke noget i stykker,
da den altid kørte på årstallet. Så til at bunde med, kan man da sige, Now
that's what i call " Genbrug ", for så at slutte med Now that's what i call
" Stupidity "

M.V.H.....Benny..



Robert Eriksen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 15-07-03 17:23



Benny Mortensen wrote:

>
> Du kan jo gøre som jeg gør. Lad være med at købe dem, det er et sprog de
> forstår, og det virker omgående. Som man kan se på deres salgstal, så har
> det ramt dem meget hårdere, end de selv troede, en nedgang på over 50% i
> juni måned, sammenlignet med juni måned sidste år. Fra 400.000 solgte cd'er
> til 185.000 solgte cd'er. Det er noget de forstår, og de kan på den måde,
> lære utroligt hurtigt.

Det er klart salget er faldet. Folk kopierer jo til højre og venstre
Det har ihvertfald ikke noget at gøre med at "Grease, det originale
soundtrack sparker anderumpe.... IGEN!" eller at Absolute Sound Of
Summer (eller hvad den nu hedder) er fyldt med døgnfluer der i
gennensnit er omkring 2-3 år gamle.

>
> Når nu endda loven giver mig, min fulde ret, til at lave en kopi af både min
> egen, og mine venners cd'er, så kan jeg ikke se hvorfor de skal lægge mig
> hindringer i vejen. Nu er det mest fordi, jeg ofte laver kopien, for at
> bruge den i bilen, når jeg ikke kan det, så vil jeg ikke købe den. Det har
> desværre medført, at jeg var nødt til at skippe kunstnere, som ellers ville
> være stensikre elementer i samlingen.
>
> Det samme kan siges, da de ændrede navne på visse serier, til navne som
> tidligere havde været brugt. Det kostede igen mig som kunde. Det er da
> komplet idioti, at komme med en CD, Now that's what i call music 1 når der i
> forvejen er en serie som hedder sådan, som er ude med, hvis jeg ikke husker
> forkert, nummer 46, altså vel at mærke 46 dobbelte albums.

Var der i forvejen en Now Thats What...-serie?
Så vidt jeg forstod erstattede Now-serien bare Absolute serien der
efterhånden var nået til nummer meget-højt med medfølgende
glow-in-the-dark nøglering osv.

/Robert


Steen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 15-07-03 16:28

On Tue, 15 Jul 2003 18:22:45 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>
>Var der i forvejen en Now Thats What...-serie?
>Så vidt jeg forstod erstattede Now-serien bare Absolute serien der
>efterhånden var nået til nummer meget-højt med medfølgende
>glow-in-the-dark nøglering osv.
>
>/Robert


min søster blev også ret sur på mig, da jeg sagde jeg havde Turn up
the bass nr. 1 og jeg så lånte hende en cd fra 1992.

I Sverige er de nået til Absolute music nr. 42, der har de altid været
lidt hørejere oppe i numrende end her, og jeg synes den udgave altid
har været bedre end den danske.

Mine 3 sidste cd'er er også gået uden om det danske salg da jeg kan
købe cd'erne til det halve + lidt i porto andre steder.

På en indkøbstur til Malmø, kan man også få betalt transporten, ved at
købe et par tomme videobånd (5 for ca 100,- i DK 2 for 100 for samme
bånd)

Både music og film koster også mindre der

Kasper Aae (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 16-07-03 21:07

On Tue, 15 Jul 2003 17:28:14 +0200, Steen <asmusu2!!!@post.tele.dk>
wrote:

>min søster blev også ret sur på mig, da jeg sagde jeg havde Turn up
>the bass nr. 1 og jeg så lånte hende en cd fra 1992.

Haha, det er faktisk en ganske udmærket cd. Men jeg har også en Turn
Up The Bass 1 fra 80'erne, så det med at genbruge compilation-navne er
vist ikke noget nyt.

--
Kasper Aae

Steen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 16-07-03 20:03

On Wed, 16 Jul 2003 22:06:40 +0200, Kasper Aae <nospammm@for.me>
wrote:

>On Tue, 15 Jul 2003 17:28:14 +0200, Steen <asmusu2!!!@post.tele.dk>
>wrote:
>
>>min søster blev også ret sur på mig, da jeg sagde jeg havde Turn up
>>the bass nr. 1 og jeg så lånte hende en cd fra 1992.
>
>Haha, det er faktisk en ganske udmærket cd. Men jeg har også en Turn
>Up The Bass 1 fra 80'erne, så det med at genbruge compilation-navne er
>vist ikke noget nyt.

ok, har du hvem der er på?

det kunne egentlig være sjovt at have 3 udgaver med samme navn

Lars Bernau (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 17-07-03 14:04

In article <m0cbhvsnr3c2am4ep5f2offgik64pbinof@4ax.com>, nospammm@for.me
says...
> On Tue, 15 Jul 2003 17:28:14 +0200, Steen <asmusu2!!!@post.tele.dk>
> wrote:
>
> >min søster blev også ret sur på mig, da jeg sagde jeg havde Turn up
> >the bass nr. 1 og jeg så lånte hende en cd fra 1992.
>
> Haha, det er faktisk en ganske udmærket cd. Men jeg har også en Turn
> Up The Bass 1 fra 80'erne, så det med at genbruge compilation-navne er
> vist ikke noget nyt.
>

Hvis jeg ikke husker helt galt har jeg en dobbelt vinyl plade fra 88
eller 89 stående også med navnet Turn up The Bass

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Jacob E. (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Jacob E.


Dato : 16-07-03 11:33


"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
news:bf19ps$203g$1@news.cybercity.dk...
> Var der i forvejen en Now Thats What...-serie?
> Så vidt jeg forstod erstattede Now-serien bare Absolute serien der
> efterhånden var nået til nummer meget-højt med medfølgende
> glow-in-the-dark nøglering osv.

"Now..." er blevet udgivet i England i snart 20 år...! Men EVA har så bare
fået lov at bruge navnet, eller hvordan det nu hænger sammen.

Mvh Jacob



Benny Mortensen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-07-03 16:41


"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:bf19ps$203g$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Benny Mortensen wrote:
>
> >
> > Du kan jo gøre som jeg gør. Lad være med at købe dem, det er et sprog de
> > forstår, og det virker omgående. Som man kan se på deres salgstal, så
har
> > det ramt dem meget hårdere, end de selv troede, en nedgang på over 50% i
> > juni måned, sammenlignet med juni måned sidste år. Fra 400.000 solgte
cd'er
> > til 185.000 solgte cd'er. Det er noget de forstår, og de kan på den
måde,
> > lære utroligt hurtigt.
>
> Det er klart salget er faldet. Folk kopierer jo til højre og venstre
> Det har ihvertfald ikke noget at gøre med at "Grease, det originale
> soundtrack sparker anderumpe.... IGEN!" eller at Absolute Sound Of
> Summer (eller hvad den nu hedder) er fyldt med døgnfluer der i
> gennensnit er omkring 2-3 år gamle.
>
> >
> > Når nu endda loven giver mig, min fulde ret, til at lave en kopi af både
min
> > egen, og mine venners cd'er, så kan jeg ikke se hvorfor de skal lægge
mig
> > hindringer i vejen. Nu er det mest fordi, jeg ofte laver kopien, for at
> > bruge den i bilen, når jeg ikke kan det, så vil jeg ikke købe den. Det
har
> > desværre medført, at jeg var nødt til at skippe kunstnere, som ellers
ville
> > være stensikre elementer i samlingen.
> >
> > Det samme kan siges, da de ændrede navne på visse serier, til navne som
> > tidligere havde været brugt. Det kostede igen mig som kunde. Det er da
> > komplet idioti, at komme med en CD, Now that's what i call music 1 når
der i
> > forvejen er en serie som hedder sådan, som er ude med, hvis jeg ikke
husker
> > forkert, nummer 46, altså vel at mærke 46 dobbelte albums.
>
> Var der i forvejen en Now Thats What...-serie?
> Så vidt jeg forstod erstattede Now-serien bare Absolute serien der
> efterhånden var nået til nummer meget-højt med medfølgende
> glow-in-the-dark nøglering osv.
>
> /Robert
>
Hej Robert

Ja, Now that's what i call music, er vel en af de ældste serier som stadig
kører, og er i hvert fald ude med nummer 46. Derfor virker det komplet
latterligt, at de kommer med Nummer 1. Gad vide om den anden løber videre
)....

Jo den skulle erstatte Absolute Music, eller Absolute let's dance. For fuld
musik erstattede den anden. Det som så er irriterende, er at begge disse
navne jo har været ude før, hvor dem de havde jo var unikke. Det er det som
er det totalt ødelæggende moment i det. Det kunne have været ligegyldigt,
hvis de havde fundet på et nyt navn. Eller som jeg foreslog, tog Power pop
serien op igen, den ville da ikke lave ravage nogen steder.

M.V.H.....Benny..



Kim Ludvigsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 15-07-03 18:26

Benny Mortensen wrote:

> Du kan jo gøre som jeg gør. Lad være med at købe dem, det er et sprog de
> forstår, og det virker omgående.

Nej, det er desværre et sprog, som de /ikke/ forstår. Faldet i salget
skyldes ikke, at du (og undertegnede) nægter at købe cd'er, der er
kopibeskyttede. Det skyldes selvfølgelig piratkopieringen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

ML-78 (15-07-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 15-07-03 19:23

> Nej, det er desværre et sprog, som de /ikke/ forstår. Faldet i salget
> skyldes ikke, at du (og undertegnede) nægter at købe cd'er, der er
> kopibeskyttede. Det skyldes selvfølgelig piratkopieringen.

Det siger de jo, men jeg synes ikke det skal afholde nogen fra at undgå de
kopibeskyttede plastic-skiver (så vidt jeg ved må de ikke kaldes cd'er - eller
må de godt alligevel?). Jo længere tid de er om at forstå det, jo mere går det
ud over dem selv. På et eller andet tidspunkt må de vel forstå det.

Så for at understrege: Lad være med at købe deres skidt. Hvis man kommer til at
gøre det alligevel, så aflevér den tilbage til forretningen og forlang pengene
igen.


ML-78



Morten Bjergstrøm (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 15-07-03 20:11

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:

>> Nej, det er desværre et sprog, som de /ikke/ forstår. Faldet i
>> salget skyldes ikke, at du (og undertegnede) nægter at købe
>> cd'er, der er kopibeskyttede. Det skyldes selvfølgelig
>> piratkopieringen.
>
> Det siger de jo, men jeg synes ikke det skal afholde nogen fra at
> undgå de kopibeskyttede plastic-skiver

Bestemt ikke.

> (så vidt jeg ved må de ikke
> kaldes cd'er - eller må de godt alligevel?).

Philipps der har rettighederne til CD-formatet (sammen med Sony?) vil
vist ikke have det på den anden side vil de ikke gå i retten med det.


> Jo længere tid de er
> om at forstå det, jo mere går det ud over dem selv. På et eller
> andet tidspunkt må de vel forstå det.

Det tror jeg faktisk aldrig pladebranchen kommer til at forstå. Dem,
der sidder med beslutningskompetencen er enten ikke de skarpeste knive
i skuffen eller de er ikke i stand til at se, at de selv er en del af
problemet.

Et af de bedste eksempler er nok prisstigningerne i 90erne, der kom
fordi musiksalget faldt og pladebranchen ville sikre deres indtjening.
Nogen havde åbenbart glemt at fortælle dem lidt basalt om udbud og
efterspørgsel.

--
Morten http://miljokemi.dk


Benny Mortensen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-07-03 16:57


"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93B9D79A02E90.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:
>
> >> Nej, det er desværre et sprog, som de /ikke/ forstår. Faldet i
> >> salget skyldes ikke, at du (og undertegnede) nægter at købe
> >> cd'er, der er kopibeskyttede. Det skyldes selvfølgelig
> >> piratkopieringen.
> >
> > Det siger de jo, men jeg synes ikke det skal afholde nogen fra at
> > undgå de kopibeskyttede plastic-skiver
>
> Bestemt ikke.
>
> > (så vidt jeg ved må de ikke
> > kaldes cd'er - eller må de godt alligevel?).
>
> Philipps der har rettighederne til CD-formatet (sammen med Sony?) vil
> vist ikke have det på den anden side vil de ikke gå i retten med det.
>
>
> > Jo længere tid de er
> > om at forstå det, jo mere går det ud over dem selv. På et eller
> > andet tidspunkt må de vel forstå det.
>
> Det tror jeg faktisk aldrig pladebranchen kommer til at forstå. Dem,
> der sidder med beslutningskompetencen er enten ikke de skarpeste knive
> i skuffen eller de er ikke i stand til at se, at de selv er en del af
> problemet.
>
> Et af de bedste eksempler er nok prisstigningerne i 90erne, der kom
> fordi musiksalget faldt og pladebranchen ville sikre deres indtjening.
> Nogen havde åbenbart glemt at fortælle dem lidt basalt om udbud og
> efterspørgsel.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk
>

Hej Morten

Ja det er noget underligt noget. Dette mystiske bånd mellem Philips og
Sony.... Det som til gengæld ser underligt ud, er at de sidste mange år, har
jeg ikke mødt en plade i forretningerne på plademærket Philips. Selv da
alle Olsen pladerne blev genudsendt, så i de almindelige forretninger
startede serien med nummer 3 & 4. Ingen havde 1 & 2 cd'en, da denne var
udgivet på Philips. Den måtte findes ad bagveje, så hvad og hvordan holdes
Philips ude af butikkerne ?????..

M.V.H.....Benny..



John K (18-07-2003)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 18-07-03 13:01


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f157655$0$32538$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja det er noget underligt noget. Dette mystiske bånd mellem Philips og
> Sony....

Det er der da ikke noget mystisk i. De to firmaer udviklede CD-formatet
sammen.


> Det som til gengæld ser underligt ud, er at de sidste mange år, har
> jeg ikke mødt en plade i forretningerne på plademærket Philips.

Philips har mig bekendt solgt alle deres pladeselskaber til Universal.

Hvilke rettigheder Universal så har med hensyn til at genudgive gammelt
materiale ved jeg ikke.


Mvh

John




Benny Mortensen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-07-03 19:07


"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f17e14f$0$909$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f157655$0$32538$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Ja det er noget underligt noget. Dette mystiske bånd mellem Philips og
> > Sony....
>
> Det er der da ikke noget mystisk i. De to firmaer udviklede CD-formatet
> sammen.
>
>
> > Det som til gengæld ser underligt ud, er at de sidste mange år, har
> > jeg ikke mødt en plade i forretningerne på plademærket Philips.
>
> Philips har mig bekendt solgt alle deres pladeselskaber til Universal.
>
> Hvilke rettigheder Universal så har med hensyn til at genudgive gammelt
> materiale ved jeg ikke.
>
>
> Mvh
>
> John
>
>
>
Jeg ved ikke hvorfor. Men jeg er meget meget sikker på, at pladeselskabet
"Philips" tilhører Philips.

M.V.H.....Benny..



John K (18-07-2003)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 18-07-03 23:30


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f183795$0$32486$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Men jeg er meget meget sikker på, at pladeselskabet "Philips" tilhører
Philips.


Jeg håber du er mere sikker i trafikken


http://new.umusic.com/overview.aspx


Record Labels
UMG's strength and legacy of music flows from a diverse family of record
labels which include: Barclay, Interscope Geffen A&M, Island Def Jam Music
Group, Lost Highway, MCA Records, MCA Nashville, Mercury Nashville, Motor
Music, Polydor, Universal Motown Records Group, Universal Classics Group
(which includes Decca, Deutsche Grammophon, ___Philips___ and ECM) and Verve
Music Group.


Mvh

John




Benny Mortensen (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 22-07-03 13:13


"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f1874c1$0$939$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f183795$0$32486$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Men jeg er meget meget sikker på, at pladeselskabet "Philips" tilhører
> Philips.
>
>
> Jeg håber du er mere sikker i trafikken
>
>
> http://new.umusic.com/overview.aspx
>
>
> Record Labels
> UMG's strength and legacy of music flows from a diverse family of record
> labels which include: Barclay, Interscope Geffen A&M, Island Def Jam Music
> Group, Lost Highway, MCA Records, MCA Nashville, Mercury Nashville, Motor
> Music, Polydor, Universal Motown Records Group, Universal Classics Group
> (which includes Decca, Deutsche Grammophon, ___Philips___ and ECM) and
Verve
> Music Group.
>
>
> Mvh
>
> John
>
>
>
Hej John

Der ser ud til at være et omfattende samarbejde, men umiddelbart efter hvad
jeg kan se, så bortset fra et vist samarbejde, Så er ejerforholdet ikke
blevet anderledes. Philips er fusioneret med Decca, og det ser der ikke ud
til at være ændret på, men om det er en firehjuls udskridning, det ved jeg
ikke, men det er da lige hvad jeg umiddelbart har kunnet finde frem til...

M.V.H.....Benny..



John K (23-07-2003)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 23-07-03 00:03


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1d2ab7$0$32493$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hej John
>
> Der ser ud til at være et omfattende samarbejde, men umiddelbart efter
hvad
> jeg kan se, så bortset fra et vist samarbejde, Så er ejerforholdet ikke
> blevet anderledes. Philips er fusioneret med Decca, og det ser der ikke ud
> til at være ændret på, men om det er en firehjuls udskridning, det ved jeg
> ikke, men det er da lige hvad jeg umiddelbart har kunnet finde frem til...


Jeg mener helt bestemt at vi på mit arbejde på et tidspunkt fik en
pressemeddelelse der gik på at Philips havde frasolgt alle deres
pladeselskab aktiviteter til Universal Group.

I øvrigt mener jeg kun at nedenstående kan tolkes som et direkte ejerskab:


> Record Labels
> UMG's strength and legacy of music flows from a diverse family of record
> labels which include: Barclay, Interscope Geffen A&M, Island Def Jam Music
> Group, Lost Highway, MCA Records, MCA Nashville, Mercury Nashville, Motor
> Music, Polydor, Universal Motown Records Group, Universal Classics Group
> (which includes Decca, Deutsche Grammophon, ___Philips___ and ECM) and
Verve
> Music Group.


Mvh

John



Benny Mortensen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 26-07-03 13:41


"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f1dc272$0$22645$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1d2ab7$0$32493$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Hej John
> >
> > Der ser ud til at være et omfattende samarbejde, men umiddelbart efter
> hvad
> > jeg kan se, så bortset fra et vist samarbejde, Så er ejerforholdet ikke
> > blevet anderledes. Philips er fusioneret med Decca, og det ser der ikke
ud
> > til at være ændret på, men om det er en firehjuls udskridning, det ved
jeg
> > ikke, men det er da lige hvad jeg umiddelbart har kunnet finde frem
til...
>
>
> Jeg mener helt bestemt at vi på mit arbejde på et tidspunkt fik en
> pressemeddelelse der gik på at Philips havde frasolgt alle deres
> pladeselskab aktiviteter til Universal Group.
>
> I øvrigt mener jeg kun at nedenstående kan tolkes som et direkte ejerskab:
>
>
> > Record Labels
> > UMG's strength and legacy of music flows from a diverse family of record
> > labels which include: Barclay, Interscope Geffen A&M, Island Def Jam
Music
> > Group, Lost Highway, MCA Records, MCA Nashville, Mercury Nashville,
Motor
> > Music, Polydor, Universal Motown Records Group, Universal Classics Group
> > (which includes Decca, Deutsche Grammophon, ___Philips___ and ECM) and
> Verve
> > Music Group.
>
>
> Mvh
>
> John
>
>
Hej John

Efter nærmere gennemgang af selvsamme hjemmeside, som du linker til, fremgår
det også, at Philips & Decca fusionerede, og der efter er der ikke nævnt
noget om yderligere forandringer i den sag. Som du vil lægge mærke til,
blev en del selskaber opkøbt af Philips & Polydor, og nogle af Decca.
Polydor blev så helt og endeligt opkøbt, og dermed 100% ejet af Philips, som
så på et tidspunkt blev delt igen 50 % til Decca og 50 % til Philips, og
derefter fusioneredes de så sammen til et selskab. Universal tyder på at
være et stort samarbejdsnet, hvor diverse ejerforhold bliver lidt grumsede
at følge med i, hvad der sikkert også var en af ideerne med det. Man kunne
fristes til at antage, at det også er derfor, pladeindustrien skyder så
voldsomt på Piraten, for man ved aldrig, hvem der er ens chef og hvorfor. Så
derfor har musik industrien måske svært ved selv at definere hvor deres
problemer egentligt ligger. De har de sidste mange år, åbenbart haft svært
ved at fatte, at musik skal befinde sig i de dertil indrettede butikker.
Bliver det spillet i radioen er det et plus, bliver det vist på TV er det
yderligere et plus. Ingen af de to hjælpemidler gavner, hvis ikke musikken
er i butikken.
At jeg valgte Brdr Olsen som eksempel, er at F.eks Philips på en eller anden
måde, holdes ude af butikkerne, uden hensyn til, om det skader deres egen
artist. Her har Brdr Olsen jo netop skiftet selskab i mellemtiden, hvilket
gjorde, at LP'en Olsen & For what we are, samt Jørgen Olsens Solo album Det
stille ocean, var noget vanskeligere at finde end resten, åbenbart kun af
den grund, at de var udgivet på Philips.

M.V.H.....Benny..



Poul Erik (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 15-07-03 22:58

On Tue, 15 Jul 2003 19:25:51 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

Det skyldes selvfølgelig piratkopieringen.

Og ikke at jeg og flere andre køber den via postorder, og får dem til
ca. 100 kr i stedet for 160 kr.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------

Benny Mortensen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-07-03 16:52


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3F14391F.2CE2@kimludvigsen.dk...
> Benny Mortensen wrote:
>
> > Du kan jo gøre som jeg gør. Lad være med at købe dem, det er et sprog de
> > forstår, og det virker omgående.
>
> Nej, det er desværre et sprog, som de /ikke/ forstår. Faldet i salget
> skyldes ikke, at du (og undertegnede) nægter at købe cd'er, der er
> kopibeskyttede. Det skyldes selvfølgelig piratkopieringen.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hej Kim

Ja jeg ved godt, at det er deres udlægning af det. Det er sådan set deres
problem. Deres forkerte løsninger og udlægninger, hjælper ikke på deres
salgsproblemer. Nu kan vi jo bare håbe på, at de kunstnere som jeg sendte
ud, for at finde deres egne plader, rører på sig, og får vækket deres
pladeselskab. De følte sig helt ærligt noget dumme, de havde jo hylet med i
Pirat koret. Men når der ikke står nogle i forretningerne, må de anten være
blevet solgt, eller også er de ikke kommet frem til forretningen. Så må det
jo så være deres pladeselskab, som skal dokumentere hvilket svar der er det
rigtige. Så jeg håber alle musikere og kunstnere begynder samme hetz mod
deres pladeselskaber o.s.v... som de har pudset på det de kalder Piraterne.
Sådan en Piratpåstandløgnegruppe mod selskaberne, som et lille modsvar til
Anti Pirat Gruppen.
Ikke særligt sandsynligt, men det kunne sgu være skægt.

M.V.H.....Benny..



Chris (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 15-07-03 23:03

On Tue, 15 Jul 2003 16:18:07 +0200, "Henning Nielsen"
<HenningNoSpam@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg vil derfor opfordre
>alle der er ramt af fænomenet, til at skrive til Forbrugerstyrelsen. Så kan
>det jo være vi bliver mange nok.

Kan du ikke sende en skabelon til dit brev til forbrugerstyrelsen, så
sender jeg også en klage, selvom jeg ikke har oplevet, at en Copy
Control-cd ikke har villet spille hos mig.

Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste