Popmusik??
Fra : Morten

Dato : 11-07-03 10:26

Hej Ng..

Har tit tænkt på hvad andres Holdninger og meninger om Popmusik er?
Hvad er popmusik for jer?
Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?

Bare en lille Debat her i det grå "Sommervejr"!
Mvh
Morten Holm
Miniholm@hotmail.com

Fra : Dopedog

Dato : 11-07-03 10:28

> [...]
> Hvad er popmusik for jer?
> Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?
>
> Bare en lille Debat her i det grå "Sommervejr"!

I mine øjne (eller ører ? ) er popmusik = populært musik = mainstream
musik = musik der bliver spillet meget på MTV og i radioen !

-Ronnie

Fra : Michael Castensen

Dato : 11-07-03 14:09

"Dopedog" <dopedog1967@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> I mine øjne (eller ører ? ) er popmusik = populært musik = mainstream
> musik = musik der bliver spillet meget på MTV og i radioen !

Så lytter jeg ikke til popmusik.

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-03 20:58

Michael Castensen <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0eb6d9$0$32445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Så lytter jeg ikke til popmusik.
_______

Det gør jeg ved den sødeste grød heller ikke.

Hilsen Åge

Fra : Dopedog

Dato : 12-07-03 11:38

> Så lytter jeg ikke til popmusik.

Gør jeg heller ikke !

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-07-03 13:30

Morten skrev:
> Har tit tænkt på hvad andres Holdninger og meninger om
> Popmusik er? Hvad er popmusik for jer?
> Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?

Som en "gammel dreng" kan jeg huske da jeg hørte ordet
første gang i radioen i 1960'erne. Faktisk hørte jeg forkert
første gang og troede at det hed "potmusik", men blev hurtigt
belært. Nu kan man se i "Nye Ord i Dansk" at ordet Pop-musik
blev brugt første gang 15.7.1959 i Aktuelt (side 12, spalte 1)
om et radioprogram.

I dag skelner jeg mellem popmusik og populærmusik. Popmusik
kan for mig godt være et *beat*nummer som "Under The
Boardwalk", eller "A Whiter Shade of Pale", mens populærmusik
også kan være en af Gustav Wincklers sange. Men I skal nok
ikke regne så meget med mig, da jeg jo er en "gammel dreng".
Andre eksempler på ægte, god, kommerciel pop:

Elton John: Daniel
Martha & The Vandellas: Dancing In The Street
The Moody Blues: Melancholy Man

Nutidens popmusik siger mig absolut _intet_, hvis der er anvendt
programmerede "rytmebokse" eller "trommemaskiner". Så zapper
jeg hellere til Frank Zappa & The Mothers eller til Jimi Hendrix,
og *det* er ihvertfald *ikke* popmusik ifølge mine genrebegreber.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- Rytmeboxe er en plage

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-03 21:16

Herluf Holdt, 3140 <herluf@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Y6yPa.16607$Kb2.839618@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> - Rytmeboxe er en plage
> - Trommemaskiner er en hån mod homo sapiens
________

Hej Herluf

Jeg er enig i meget af det du skriver om popmusik.

Jeg har i snart 40 år lyttet til den samme type musik. Min musikinteresse
blev startet under "den danske bølge" i sommeren 1966. Den første plade jeg
husker at jeg kunne lide var "Ved landsbyens gadekær" med Keld og Æslerne.
Jeg kunne også godt lide meget engelsk musik, bl.a. "In the summertime", "We
are going down", "Please mr. postman" og "Chirpi chirpi chip chip".
Dengang kaldte man alt så`n noget for popmusik. Så dengang lyttede jeg
meget til det som kaldtes popmusik. Jeg lytter stadig til grupper som
spiller samme slags musik, f.eks. "På slaget 12", "Kandis", "Helmuth Lotti"
og den slags.
Den "sjove" ved det er bare at det absolut ikke på nogen måde er det man
forstår ved "popmusik" idag. Heller ikke når det er helt ny musik. Idag
dækker denne benævnelse over P3-musik. Men når jeg ny i 40 år kun har
beskræftiget mig med det som dengnag hed "popmusik", hvad pokker hedder det
så idag, når jeg stadig kan lide den samme slags musik og en helt helt anden
musikgenre har taget patent på ordet "popmusik"?????. Tjahhhh???
Jeg plejer at bruge benævnelsen "slagermusik". Det brugtes faktisk også
for 40 år siden, og dækkede sideløbende med benævnelsen "popmusik" over
musik af den meget let tilgængelige slags, med ovennævnte grupper.
Så for at gøre en øhhhhhh lang historie kort.
Jeg kan ikke lide popmusik i dag, men det kunne jeg for 20 år siden. Men
dengang kunne jeg lide den samme slags musik som jeg kan idag. Er i
forvirret?. Det kan man også godt blive af det der foregår musikalsk i disse
år. Det er simpelthen uhyggeligt, i svær grad.

Jeg vil mene at der i dag er 2 altdominerende musikgenrer: Slagermusik og
popmusik. Hvilken som er mest populær er svært at sige. Jeg vil mene at når
alt kommer til alt er det nok slagermusikken. Den brede befolknings musik

Hilsen Åge

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-03 21:27

In dk.kultur.musik, Åge Halldorsson wrote:

>Jeg er enig i meget af det du skriver om popmusik.

Det må jeg indrømme at jeg også er. Selvom jeg ikke deler jeres
musiksmag. Men enhver har ret til sin smag jo. :)

>Jeg kan ikke lide popmusik i dag, men det kunne jeg for 20 år siden. Men
>dengang kunne jeg lide den samme slags musik som jeg kan idag. Er i
>forvirret?

Nej, det giver faktisk mening, Åge.

>Det kan man også godt blive af det der foregår musikalsk i disse år.

Ja, musik var bedre for 10-20 år siden.

>Det er simpelthen uhyggeligt, i svær grad.

Enig. Jeg er stadigvæk ung, men på trods af det har jeg oplevet et
skræmmende fald i kvaliteten af langt det meste musik de sidste 10 år.

> [...]
>alt kommer til alt er det nok slagermusikken. Den brede befolknings musik

Jeg vil ikke ødelægge stemningen ved at kommentere det.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 12:14

> [...]
når
> alt kommer til alt er det nok slagermusikken. Den brede befolknings musik

Langt hen ad vejen vil jeg give dig ret, Åge. Popmusik er så sandelig
altdominerende i dag. Det er den eneste musik der bliver spillet på de
landsdækkende og internationale radiokanaler, samt den desværre
toneangivende popkanal MTV.

Men slagermusik? Bevares, der findes millioner af fans verden over, men jeg
tror ikke du skal regne med, at den er altdominerende på nogen måde i
sammenligning med popmusik. Slagermusik er til halballer, private fester for
folk over 40 osv., og al respekt for det. Mine forældre hører selv Kandis,
Smokie, Vikingarna osv. - og det virker helt fint, for dem!

Men prøv lige at overbevise USA om, at slagermusik er større end eksempelvis
country. Så tror jeg nok du får røven på komedie, for derovre sælges der så
mange country-plader, at hele det europæiske marked for slagermusik blegner.

Selv min fetich for metal, som også er et uhyggelig stort undergrundsmarked
med mange millioner fans, blegner her ved siden af. Selvom det er med skam i
stemmen, må jeg blankt erkende, at Nashville-genren altså stadig rent
salgsmæssigt overstiger de fleste genrer. Believe it or not!

Nu siger du så, at slagermusikken er den brede befolknings smag. Jeg kunne
godt lave en fræk lille bemærkning hertil, men det vil jeg lade være med

Stay cool!

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Michael Castensen

Dato : 12-07-03 12:37

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk over 40 osv., og al respekt for det. Mine forældre hører selv Kandis,
> Smokie, Vikingarna osv. - og det virker helt fint, for dem!

Smokie var jeg helt vild med dengang i slutningen af 1970'erne og jeg nægter
altså at kalde det for slagermusik!

---

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 12:40

> Smokie var jeg helt vild med dengang i slutningen af 1970'erne og jeg
nægter
> altså at kalde det for slagermusik!

*LOL*

Det beviser jo bare, hvor lidt jeg selv hører det
Er selv blevet tvunget til at høre Smokie i rigtig mange år da jeg boede
hjemme, men synes ikke det er forfærdeligt på nogen måde. For fanden, jeg
skrålede da selv stort med i starten af 90'erne, da remixet af "Alice,
alice - who the fuck is alice" nummeret hærgrede diskotekerne :)

Tøserne var lidt imponerede over, at man kunne fortælle hvem
originalkunstneren var, hvilken plade osv. - et billigt scoretrick, jeg ved
det, men hvad gjorde man ikke for at skrald.... øh.... et kys på kinden da
man var 16 år

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 11-07-03 15:45

"Morten" <Miniholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er popmusik for jer?
> Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?
>
> Bare en lille Debat her i det grå "Sommervejr"!

Der findes som det også fremgår af svarene forskellige definitioner af hvad
pop er, hvoraf tre hovedtyper er:

1) Pop er en betegnelse for alt hvad der er "underlødigt" og populært

2) Pop er en genre som står i modsætning til fx rock og punk

3) Pop er en fællesbetegnelse for alt "beatmusik"

man møder ofte 1) i Danmark og ofte 3) i England. Hvilket af og til
forvirrer nogle. Jeg hørte fx et interview med Suede i radioen sidste år
hvor Brett Anderson talte helt naturligt om deres musik som pop, men
intervieweren misforstod det (jeg er ret sikker på at Suede i hans hovede er
"rock") og troede de talte om at de var ved at skifte genre.

En anden morsomhed angående forsøg på skelnen mellem pop og rock: Engang
(jeg ved faktisk ikke om det stadig er tilfældet) uddeltes dansk grammy
(mens det stadig hed sådan) både til årets rockudgivelse og årets
popudgivelse; i 1993 (tror jeg) gik popprisen til Lars Hug (Blidt over dig)
og rockprisen til Gangway (Happy ever after) - det er i hvert fald et udtryk
for en skelnen som jeg ikke forstår.

Personligt er jeg vokset op med 3), men der er en masse musik som jeg synes
adskiller sig meget genremæssigt inden for den popdefinition hvilket har
gjort at jeg er gledet over mod 2).

Jeg har flere gange forsøgt at komme med bud på hvad pop så er efter min
definition; en mulighed er at sige at pop adskiller sig fra rock ved primært
at være europæisk i sine rødder og ikke udtalt bygge på amerikansk gospel-,
blues- og soultradition.

Som eksempler kan jeg umiddelbart komme på The Smiths, Echo & The Bunnymen,
New Order, Depeche Mode, Lightning Seeds og The Cardigans som udmærkede
repræsentanter.

.... men det er jo også bare mig

-Jakob

Fra : ML-78

Dato : 12-07-03 21:49

> 1) Pop er en betegnelse for alt hvad der er "underlødigt" og populært
>
> 2) Pop er en genre som står i modsætning til fx rock og punk
>
> 3) Pop er en fællesbetegnelse for alt "beatmusik"

Gode definitioner, der dækker alle de måder at bruge ordet på, som jeg er stødt
på. Jeg bruger selv ordet pop som defineret i 2), da jeg mener der er en
forholdsvis klart defineret genre, som ikke falder ind under nogen af de andre.

ML-78

Fra : Louise KL

Dato : 11-07-03 22:17

"Morten" <Miniholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Ng..

Hej Morten!

> Har tit tænkt på hvad andres Holdninger og meninger om Popmusik er?
> Hvad er popmusik for jer?

Det er bare endnu en stupid kasse til finsortering af verdenen.

Egentligt er jeg ret ligeglad med om musik er lavet med en computer, en
guitar eller en grydeske. Så længe jeg kan lide det og det giver mig noget,
lytter jeg til det.

> Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?

Jeg ser popmusik som en genre sammen med rock, rap, techno osv. Jeg ved ikke
om det oprindeligt er det, men det er hvad jeg er vokset op med. Jeg synes
ofte at popmusik er "stille" musik eller "glad" musik, men jeg kan ikke
forklare lige præcist hvad der gør det til pop.

> Bare en lille Debat her i det grå "Sommervejr"!

Det er nu ganske sol-gult her... altså ikke lige nu, for det er mørkt lige
nu

Mvh. fra Louise

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 12:09

> Har tit tænkt på hvad andres Holdninger og meninger om Popmusik er?
> Hvad er popmusik for jer?
> Og hvad skal der til før noget er/bliver til Popmusik?

Er enig med de andre i, at popmusik naturligvis er det populære musik (siger
jo sig selv), og at det er dét der bliver spillet meget i radioen. For mig
betyder det faktisk ingenting overhovedet, om den førende sangerinde på
popscenen hedder Christina Aguilera, Pink, Madonna, Britney Spears eller
Beyonce. Jeg kender bare navnene og deres sange, da jeg arbejder på
slagteri, og har høreværn med indbygget radio i, og hører derfor mellem 7 -
8,5 timers P3 hver dag. (tidsrummet 6.00 - 16.00)

Så jeg hører *masser* af popmusik på mit arbejde, og har ikke et had-forhold
til det overhovedet.

Herhjemme hører jeg, og det kommer velsagtens ikke som nogen overraskelse
for jer, metal, metal og atter metal. Men derfor er det alligevel skønt nok
med lidt afveksling, og derfor er det også ok at høre pop på arbejdet. Det
er bare baggrundsmusik, så det virker ok for mig.

Naturligvis brokker jeg mig højlydt i mails til P3 om, at de godt må spille
et AC/DC, Iron Maiden eller Metallica nummer i ny og næ, og står da også og
rocker med når de spiller Audioslave eller D:A:D.

Men jeg kan ikke sige, at jeg hader popmusik. Det er der, og jeg bestemmer
heldigvis selv hvor meget jeg gider høre på det. Der skal jo være noget
musik til de unge (12 - 17 årige), og i den periode har man endnu ikke fået
defineret sin musiksmag 200%, så det er kun fair, at vi har den store
popscene. Sådan skal det være.

Lille kuriositet:

Da jeg var 14 år købte jeg på én uge følgende, og hold nu godt fast. Det var
i 1991: To plader med AC/DC, én med Metallica, én med George Zamfir
(panfløjte!!), én med Jean-Michel Jarre, én med NKOTB, én med Madonna og én
med Whitney Houston. Så kan man snakke om at være snotforvirret, og høre
*alt* hvad der overhovedet drejer sig i musikverdenen.

Siden da er der sq en del af de ovenstående der er blevet sorteret fra, men
jeg skammer mig ikke over, at have sonderet mange terræner inden jeg fandt
min niche. Det er jo også det de unge gør i dag, og vil gøre til al tid
fremover.

Ahhh... jeg skammer mig faktisk lidt, for jeg kan se i min vinylsamling, at
jeg nåede at hente hele to plader hjem med Vanilla Ice. Det må have været i
en kæmpebrandert! :)

Kent Kirkegaard Jensen - der også hørte Anne Linnet...!!!
www.f1journal.com

Fra : Michael Castensen

Dato : 12-07-03 12:53

> [...]
7 -
> 8,5 timers P3 hver dag. (tidsrummet 6.00 - 16.00)

Det lyder som den rene tortur!

> Så jeg hører *masser* af popmusik på mit arbejde, og har ikke et
had-forhold
> til det overhovedet.

Du har min respekt!

> [...]
> med Whitney Houston. Så kan man snakke om at være snotforvirret, og høre
> *alt* hvad der overhovedet drejer sig i musikverdenen.

Hvis vi lige dropper Jean-Michel Jarre og NKOTB, så lyder det til at være
musik, som jeg også godt selv kunne have købt i mine unge år.

> [...]
> min niche. Det er jo også det de unge gør i dag, og vil gøre til al tid

Enig. Jeg håber bare for musikkens skyld, at hip-hop/rap er det, de unge
vælger at sortere fra!

Ja puha, skam dig knægt!

---

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 18:47

> Det lyder som den rene tortur!

Det er slet ikke så galt som det lyder. Fordelen ved det høreværn er jo
netop, at man kan slukke radioen *helt*, og jeg har da tre stationer at
vælge imellem. P.t. er de, fra fabrikkens side, indstillet til
P4/Nordjyllands Radio, ANR (nordjyllands kommercielle hit-station m.
reklamer) og P3. Hører 95% P3 og ANR når de spiller noget ligegyldigt sjask
på P3, såsom hip-hop, J-Lo, Robbie Williams eller Popstars/BigBrother
(KRISTIAN!?!??!) musik. Alt det andet fordøjer jeg uden problemer.
> men
>
> Enig. Jeg håber bare for musikkens skyld, at hip-hop/rap er det, de unge
> vælger at sortere fra!

Det bliver det så sandelig også. hip-hop og rap har *udelukkende* unge fans.
Det er *aldrig* noget der holder ved, ligesom f.eks. metal, rock,
synthesizer (jarre), country osv. gør. Dertil er det alt for letfordøjeligt,
og 99% af de unge bliver på et tidspunkt så lærde, at de indser dette, og
dropper det intetsigende hip-hop/rap.

> at
>
> Ja puha, skam dig knægt!

Græder mig faktisk nogle gange i søvn over, at have brugt 300 kr. på de
Vanilla Ice plader. Selv her 12 - 14 år efter sidder det stadig som et
blødende mavesår og lurer i overfladen. Man gør ting som ung man fortryder
resten af livet, og dette er én af mine synder. Tror faktisk slet ikke Peter
vil lukke mig ind når jeg en dag står og banker på :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-07-03 19:14

Således skrev "Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 12 Jul 2003 19:46:36 +0200:

> [...]
>og 99% af de unge bliver på et tidspunkt så lærde, at de indser dette, og

Ah vel?

Det der svarer til at jeg siger at alle heavyfans er mellem 16 og 18,
ofrer sorte geder til King Diamond og brænder stavkirker af.

Eller har du glemt et <ironi mode=on> ?

Knud
--
The opinions above are solely those of a 12 year old hacker who
has broken into my account, and not those of my employer

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 19:31

> Ah vel?
>
> Det der svarer til at jeg siger at alle heavyfans er mellem 16 og 18,
> ofrer sorte geder til King Diamond og brænder stavkirker af.

Gør de ikke det? Jeg troede det var noget man skulle for at kunne kalde sig
officielt heavyfan :)

> Eller har du glemt et <ironi mode=on> ?

Jooo... måske. Har vel overdrevet en anelse, for at vise hvor ligegyldig jeg
mener den musikgenre er. Bevares, jeg kan sq godt lide Eminem, men det
letfordøjelige musik de sælger, udelukkende med negerpiger der danser i
meget lidt tøj på MTV, er for mig at se *ikke* musik overhovedet, men blot
en vare der skal sælges. Og det bliver den, så hatten af til de bagmænd der
forstår at sælge varen til masserne. Kunstnerne? Ja, de er vel mere
skuespillere end musikere... ligesom i Popstars

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Michael Castensen

Dato : 12-07-03 19:49

> [...]
> meget lidt tøj på MTV, er for mig at se *ikke* musik overhovedet, men blot

Yes, endelig en her i gruppen, der giver mig ret!
Kong Kent, er du til øl eller sodavand?

---

Fra : Kong Kent

Dato : 12-07-03 22:34

> Yes, endelig en her i gruppen, der giver mig ret!
> Kong Kent, er du til øl eller sodavand?

Efter 30 km. på nakken af min jernhest er jeg mest til sodavand, skulle
vandhanen være løbet tør for rindende vand. Ellers er det naturligvis en
iskold BAJER der rygerst nemmest gennem svælget her :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-07-03 19:55

Således skrev "Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 12 Jul 2003 20:30:59 +0200:

> [...]
>meget lidt tøj på MTV, er for mig at se *ikke* musik overhovedet, men blot

Det finder du jo inden for *alle* genrer, fra danskpop over rock og
heavy til klassisk. (Ok, der er måske ikke så mange negerpiger i
dansktop, men til gengæld har den klassiske musik jo en finsk
violinist med sit eget nummer af Playboy.)

Hvad med. for at tage noget af det gamle, Run DMC, A Tribe Called
Quest, Dela Soul og noget af det nyere, f.eks. The Roots?

Det vil jeg ikke just kalde overfladisk uden budskab.

Knud
--
1391407

Fra : ML-78

Dato : 12-07-03 21:31

> [...]
> meget lidt tøj på MTV, er for mig at se *ikke* musik overhovedet, men blot

Det var dog en voldsom generalisering. Jeg kan sagtens forstå din ligegyldighed
over for det letfordøjelige sprøjt der kan høres på MTV, men det har da på ingen
måde noget at gøre med, hvordan musikgenren er. At det du ser på MTV ikke har
meget med musik at gøre, kan altså ikke bruges til at affærdige hip-hop som
genre.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 12-07-03 21:36

> Det bliver det så sandelig også. hip-hop og rap har *udelukkende* unge fans.

Ja, fordi hip-hop stadig er en forholdsvis ung genre. Ligesom rock også var det
engang.

> Det er *aldrig* noget der holder ved, ligesom f.eks. metal, rock,
> synthesizer (jarre), country osv. gør.

Jo, selvfølgelig gør det det.

> Dertil er det alt for letfordøjeligt,
> og 99% af de unge bliver på et tidspunkt så lærde, at de indser dette, og
> dropper det intetsigende hip-hop/rap.

Det intetsigende hip-hop ja, men hvad med det andet? Fordi det du hører på MTV
er letfordøjeligt og intetsigende (og det giver jeg dig ret i) betyder ikke, at
genren er sådan.

ML-78

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-07-03 21:38

Kong Kent wrote:

> [...]
> for letfordøjeligt, og 99% af de unge bliver på et tidspunkt så
> lærde, at de indser dette, og dropper det intetsigende hip-hop/rap.

Det er sg*da noget af det mest overfladisk kategoriserende
jeg har længe har læst. Åge fremstår jo ligefrem højpandet
i sammenligning.

Der er ligeså meget overfladisk intetsigende metal, rock osv.
som der er hip-hop og rap. Hvis du medtager synthesizer og
country vil jeg påstå der er oceaner mere

Prøv at åbne det andet øje, så opdager du måske en dag at
der er masser af hip-hop og rap med vitaminer i. Men så
skal du nok lade horisonten være lidt videre end MTV.

Ole Thomsen

Fra : Louise KL

Dato : 12-07-03 20:19

> [...]
fået
> defineret sin musiksmag 200%, så det er kun fair, at vi har den store

Det ville da være kedeligt hvis en persons musiksmag kunne defineres 200%.
Det skal også siges at min far på snart 60 gerne hører (MTV) pop.

> [...]
> med Whitney Houston. Så kan man snakke om at være snotforvirret, og høre
> *alt* hvad der overhovedet drejer sig i musikverdenen.

Tja, min musiksmag er da også varieret, men det betyder ikke jeg er
forvirret. Jeg kan da både lide let pop, hård rock, disko og desuden en
masse andet.

Hvad i al verden er folks problem med MTV? Jeg forstår det simpelthen ikke.
Skidt med alle musikvideoerne. Det er jo musikken der er vigtig. Det er
frustrerende at folk nærmest bruger MTV som et skældsord og mærkat på den
naive ungdom.

Mvh. fra Louise

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-03 20:25

In dk.kultur.musik, Louise KL wrote:

>Hvad i al verden er folks problem med MTV? Jeg forstår det simpelthen ikke.

Du siger det vel selv, eller hvad?

>Skidt med alle musikvideoerne. Det er jo musikken der er vigtig.

Er det ikke netop det, der er problemet? På MTV handler det kun om
musikvideoerne og ikke om musikken (jaja, overdrivelse fremmer
forståelsen). Det er i hvert fald mit indtryk, men jeg har heller ikke
selv MTV, så jeg har sjældent haft lejlighed til at studere det nøje.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 12-07-03 20:41

> [...]
> forståelsen). Det er i hvert fald mit indtryk, men jeg har heller ikke
> selv MTV, så jeg har sjældent haft lejlighed til at studere det nøje.

Undersøgelser har faktisk vist, at mange bruger mtv som radio og således
ikke nødvendigvis sidder foran tv'et, men lader det køre i baggrunden. Det
var grundlæggernes (Pittmann bl.a.)hensigt med mtv, at man skulle kunne lade
det køre i baggrunden og så bare vende tilbage, når man havde lyst uden at
være gået glip af noget. På den måde må man da sige, at musikken kommer til
sin ret... Selvfølgelig i stadig kamp med billedsiden, det er selvsagt. Mtv
har altid været mange musikelskeres hadeobjekt nummer ét

/Ulrik.

Fra : Louise KL

Dato : 12-07-03 23:15

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forståelsen). Det er i hvert fald mit indtryk, men jeg har heller ikke
> selv MTV, så jeg har sjældent haft lejlighed til at studere det nøje.

Jeg synes helt klart at musikken er vigtigst på MTV. Hvis ikke den var der
var MTV der slet ikke. Videoerne er til øjet, musikken til øret. Man kan jo
fint klare to sanseindtryk på en gang

Mvh. fra Louise

Fra : Lars

Dato : 12-07-03 23:58

Du skriver ar du ikke kan forstå at der er mange som ikke kan li MTV... Det
er jo bare et syens punkt.. og som mange har.. Du kommer også selv med et
syens punkt, og det er også bare det andre har..
Problemet med MTV er at det gør meget meget mere ud af Videoerne, og derfor
hører man næsten aldrig musikken Ordenteligt fordi der er så meget at holde
øje med.. Ser næsten aldrig Mtv. og når jeg gør er det kun koncerter...
Hilsen
Lars

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 13-07-03 00:07

"Lars" <Miniholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Problemet med MTV er at det gør meget meget mere ud af Videoerne, og
derfor
> hører man næsten aldrig musikken Ordenteligt

Nu er det jo ikke mtv, som producerer videoerne, men derimod kunstnerne selv
og deres respektive pladeselskaber - man kan næppe klantre mtv for at gøre
meget ud af videoerne. George Michael brugte 20 mill. på videoen til
Freeek!, så han må da et eller andet sted mene, at den visuelle side kan
bidrage med noget. Michael Jackson er også kendt for at skyde store summer i
sine videoer og de bruger begge videomediet til at supplere deres musik med
en visuel side. Jeg synes ikke, at den side stjæler opmærksomheden fra deres
musik. De to medier kan fra min synsvinkel sagtens gå hånd i hånd.

/Ulrik

Fra : Lars

Dato : 13-07-03 00:41

Ja.. Kom til at udtrykke mig forkert.. Self. er det Kunsterne som gør noget
ud af det!
Min fejl