Også Midtfyns i 2004
Fra : John K

Dato : 09-07-03 13:17

- i hvert fald i følge Midtfyns Festivalen selv

Mvh

John

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-07-03 14:12

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> - i hvert fald i følge Midtfyns Festivalen selv
>

> Mvh
>
> John

Det var godt nyt. Ærgerligt hvis den festival skulle lukke.

Den har ind imellem haft et bedre musikudbud end Roskilde i mine øjne ikke
mindst i år.

vh
Kim

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 09-07-03 14:49

Kim Larsen wrote:
> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var godt nyt. Ærgerligt hvis den festival skulle lukke.

Jæp.. Enig der.. GOdt den overlever..

> Den har ind imellem haft et bedre musikudbud end Roskilde i mine øjne
> ikke mindst i år.

Jep enig igen..

Længe leve næseringsmusikken (hvor så end det udtryk kommer fra)..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 09-07-03 14:50

> Det var godt nyt. Ærgerligt hvis den festival skulle lukke.

Nogen der har en URL med en artikel eller lign.? Der står intet
www.mf.dk nemlig.

Fra : John K

Dato : 09-07-03 23:33

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har en URL med en artikel eller lign.? Der står intet
> på www.mf.dk nemlig.

Vi fik en pressemeddelelse der hvor jeg arbejder...

Mvh

John

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 09-07-03 14:59

On Wed, 9 Jul 2003 15:11:41 +0200, "Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det var godt nyt. Ærgerligt hvis den festival skulle lukke.
>
>Den har ind imellem haft et bedre musikudbud end Roskilde i mine øjne ikke
Det er vel et spørgsmål om smag og behag - jeg har det lige omvendt men hul i
det.

Men der skal være plads til både Midtfyn og Roskilde, og det tror jeg såmænd
også der er.
For det er min klare overbevisning at de to festivaler, i stor grad henvender
sig til 2 forskellige målgrupper.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Nic

Dato : 10-07-03 07:38

> [...]
> også der er.
> For det er min klare overbevisning at de to festivaler, i stor grad henvender

Men de helt forkert at satste på 15-25 årige? - gå dog efter 18-30 eller lign - det er alt andet lige et købedygtigere
publikum?

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 10-07-03 11:58

On Thu, 10 Jul 2003 08:37:50 +0200, "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:

>Men de helt forkert at satste på 15-25 årige? - gå dog efter 18-30 eller lign - det er alt andet lige et købedygtigere
>publikum?

Jeg tror de to aldersgrupper er lige købedygtige. Men det jeg synes man skal
gøre er at, ændre musiksammensætningen så man når ud til et endnu større
publikum.

Der er store navne på Midtfyn hvert år, men aldrig de helt store
overraskelser, eller underlige eksotiske indslag fra lande, som man dårligt
nok har hørt om.

Jeg skriver om det et andet sted i tråden, så der er ingen grund til også at
gøre det her, men der er en for stor snert af provinsiel charme, og
gennemsnitlig musiksmag til at Midtfyn vil appelere til mig, og jeg mener
ellers jeg har en meget bred smag.

Fra : Lin

Dato : 10-07-03 10:53

[snip]

> [...]
såmænd
> også der er.
> For det er min klare overbevisning at de to festivaler, i stor grad

[snip]

Enig. Midtfyns Festival er for parcelhusejere og kommende paracelhusejere
som tager til festival for at ryge sig den årlige kvote hash og råbe fisse
efter tilfældigtforbipasserende iført en kasket med et sæt skumbryster og
teksten "boob inspector". Musikken når de aldrig at høre men det gør heller
ikke noget, for den er ikke vigtig og man kan jo altid knalde cd'en på
anlægget derhjemme i parcelhuset eller i Ford'en. Roskilde er for folk, der
holder af livemusik og øl. Der er himmelvid forskel på de to grupper.'

Iøvrigt mener jeg, at Midtfyns skulle tage konsekvensen og lave festivalen
om til en dét, den i virkeligheden altid vil være: en fest for bonderøve
arrangeret af bonderøve. Ingen fancy engelske gloser som "beach" og "city",
bare rendyrket bonderøvskultur - for det er jo dét, det er. Jeg tror, det
kunne være et hit.

-Linda

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 11:16

"Lin" <icq@93152131.com> skrev i en meddelelse

> [...]
"city",
> bare rendyrket bonderøvskultur - for det er jo dét, det er. Jeg tror, det

Vask din mund!!!

---

Fra : -V-

Dato : 10-07-03 11:47

Lin wrote:
> [...]
> parcelhuset eller i Ford'en. Roskilde er for folk, der holder af
> livemusik og øl. Der er himmelvid forskel på de to grupper.'

-V-

PS: Jeg kan bedst lide Roskilde.

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 15:32

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> -V-
>

> PS: Jeg kan bedst lide Roskilde.

Ja det overrasker mig ikke!

---

Fra : -V-

Dato : 10-07-03 15:35

Michael Castensen wrote:

> Ja det overrasker mig ikke!

Ikke?
Hvor godt synes du, at du kender mig?

-V-

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 10-07-03 11:53

On Thu, 10 Jul 2003 11:53:14 +0200, "Lin" <icq@93152131.com> wrote:

> [...]
>holder af livemusik og øl. Der er himmelvid forskel på de to grupper.'

Jeg tror der i en vis udstrækning er et sammenfald mellem det publikum der
tager til Midtfyn og det der tager til Roskilde.

At der så alligevel er en forskel, kan forklares med det faktum at Midtfyn
ikke tilbyder hverken verdensmusik eller rock i den tungere ende af skalaen.
Jeg ved godt at Stomped spillede dernede i år, men på det punkt er der langt
op til Roskildes niveau med 6-8 relevante navne hvert år, hvoraf mindst 2 er
af de helt store.

Og hvor er verdensmusikken på Fyn henne? Der er hverken salsabands eller
eksotiske sangere fra hverken Mali eller Cameroon. Pakistan, Sydafrika,
Cuba.........der er musik fra alle hjørner af vores store verden. Jeg synes
det er synd alene at satse på det folk kender. Det er lidt af et eksperiment
at hente en kunstner herop, hvis navn man måske dårligt kan udtale, men det
kunne jo gå hen og blive en interessant oplevelse og være med til at gøre
festivalen endnu mere farverig end den er i forvejen.
Roskilde er meget spraglet og byder på en utrolig bunke oplevelser, hvis man
ikke går med skyklapper eller har en smal smag.
Der er helt sikkert noget som vil overraske, forføre og besætte hvert år.

Der er uden tvivl mange som lader sig forføre på Midtfyn hvert år, og synes
det er den fedeste festival overhovedet, men det er ikke en festival der
appelerer til mig - ihvertfald ikke nok til at ville arrangere en tur derned i
de dage det nu varer. Musikken er efter min bedste overbevisning en kende
gennemsnitlig og mainstream. Programmet byder ikke på de helt store
overraskelser. Der har nu været masser af etablerede navne, men der er ikke
nogen som får en til at hæve øjenbrynene og tænke"hvem i alverden er det, og
hvor ligger det land han eller hun kommer fra"
Skal det siges lidt hårdt er musikken den bløde mellemvare.

Det kan godt være at festivalen er i en situation at de ikke har råd til at,
satse på navne som ikke alene på grund af navnet sælger billetter. Der skal jo
trods alt penge i kassen for at, der bliver noget det kommende år. Men så
ville det da være fedt hvis de kom så meget oven vande, at der var økonomisk
spillerum til at præsentere nogle kunstnere som måske slet ikke er kendte på
vore breddegrader, men som alligevel vil være en god oplevelse for publikum.

Et program i stil med Roskildes vil sikkert appelere til et bredere publikum,
og dermed være med til at give hele festivalen et højere kvalitetsmæssigt
stade.

<.............>

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-07-03 22:56

Lin wrote:
> [...]
> bare rendyrket bonderøvskultur - for det er jo dét, det er. Jeg tror, det

Hvis Midtfyn skal satse 100% på parcelhusejere og bonderøve hvad skal
der vil der så ikke blive af Langelandsfestivallen?

/Robert

Fra : Troels

Dato : 10-07-03 11:04

> Den har ind imellem haft et bedre musikudbud end Roskilde i mine øjne ikke
> mindst i år.

De har da ellers været beskyldt for at mangle en ordentlig musikprofil.

/Troels