Fugning af gulvklinker
Fra : Snip

Dato : 02-04-01 17:08

Jeg skal fuge nylagte gulvklinker i en 8x1m lang gang. Jeg har læst mig til
følgende: Fugemassen trækkes ud med en gummispartel => tørres over med en
(ikke for) våd svamp. Når fugemassen er "hvidtør" (efter hvor mange timer er
den det når fugerne er ca. 5 mm?) tørres efter med en blød klud.

Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Enkelte klinker springer med 3-4 mm. En murer har fortalt mig at det er
muligt at udbedre skaden med en speciel fugesvamp. Er det den almindelige
fugesvamp man kan købe i et byggemarked (ex. Mira svamp) eller findes der en
anden slags svamp?

Jeg har også læst at man kan drysse tør fugepulver ud efter fugningen. For
at opsamle fugten?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 03-04-01 15:11

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den det når fugerne er ca. 5 mm?) tørres efter med en blød klud.
>

> Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Husk at fuge diagonalt på fliserne, ellers trækker du bare fugen op igen..

Jørgen Wulff Nielsen
jwulff@post.tele.dk

Fra : mpege

Dato : 15-04-01 15:17

"J W Nielsen" skrev d. 03-04-01 15:11 dette indlæg :

> [...]
> er

> Husk at fuge diagonalt på fliserne, ellers trækker du bare fugen op igen..

ellers , der må ikke gå for lang tid først gang du tørre dit gulv over, fyld fugerne godt op. skal eftertørres mange gange.

mvh Jan

http://www.kandu.dk/