Svar fra Sony
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 07-07-03 15:04

Jeg sendte for nogle måneder siden et brev til Sony, jvf:

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b51qfs%241
soe%241%40news.cybercity.dk>

Da jeg ikke havde modtaget svar i midten af juni, sendte jeg et rykkerbrev
til dem.

Jeg modtog kort tid efter brev om at mit brev var blevet videresendt til
rette person, og de beklagede forsinkelsen.

Forrige torsdag blev jeg så ringet op af en Marianne XXXXX fra Sony Music.
Hun bad mig udfærdige en liste over cder som jeg havde problemer med at
afspille, og sende denne til hende, og hun ville derefter forsøge at finde
ikke-kopisikrede versioner af cderne til mig.

Da jeg imidlertid kun har problem med én cd, den der er nævnt i brevet, ser
jeg det imidlertid som mere formålstjenesteligt at udbede svar på min
spørgsmål fra det første brev een gang til, da jeg ikke vil spises af med
cder - det er princippet det handler om!

Jeg sender et nyt brev til dem i dag, og se så hvad hun svarer når hun
returnerer fra ferie.

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Henning Nielsen

Dato : 08-07-03 21:21

Jeg har skrevet nedenstående til Forbrugerstyrelsen. Jeg ved ikke om det er
rette sted at klage.

"Klage over EMI Music Denmark's brug af "Copy Control".

Jeg vil hermed gerne indgive en klage over brugen af kopisikring (Copy
Control) på CD'ere udsendt/distribueret af:

EMI Music Denmark A/S
Dronningens Tværgade 7
1302 København K
CVR.nr: 6291 8519

Jeg har 2 gange indenfor den seneste måned købt CD'ere som er
udgivet/distribueret af EMI. Ingen af gangene har CD'erne kunnet afspilles
på min relativt nye DVD/CD-afspiller af mærket Denon. Årsagen hertil er at
CD'erne er udstyret med "Copy Control".

Jeg har derfor rettet henvendelse til EMI. Af EMI's svar fremgår, at man er
klar over at der er afspillere hvor CD'erne ikke kan afspilles på grund af
Copy Control. Ikke desto mindre udsender man fortsat CD'erne. Af svaret
fremgår også at EMI bevidst lader forbrugerne være "forsøgskaniner", for at
finde ud af hvor Copy Control ødelægger afspilningsmulighederne. Jeg finder
begge ting forkasteligt, og i modstrid med forbrugernes interesser.

EMI oplyser også i svaret at kun 1 ud af 5-10.000 solgte CD'ere ikke kan
afspilles. Jeg tror ikke på dette tal. Af en E-mail korrespondance med Dansk
Hi-Fi-klub - hvor jeg har købt min afspiller - fremgår at der er adskillige
afspillere, der ikke kan afspille CD'ere med Copy Control. Hi-fi-klubben er
en af de større leverandører af hi-fi udstyr i Danmark.

For god ordens skyld skal jeg sige, at jeg ikke "har penge i klemme".
Forhandlerne har givet pengene retur. Jeg finder dog EMI's fremgangsmåde så
kritisabel, at jeg finder at en klage er på sin plads. Jeg håber
Forbrugerstyrelsen vil behandle klagen, og står gerne til rådighed med
yderligere oplysninger.

Med venlig hilsen

Henning Nielsen"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-03 13:05

Hej Henning

Tja de bliver vel nødt til at sige, så vidt de ved. Det ville jo så sige,
at de max havde fået 18,5 klage, hvilket ikke passer ret godt med det antal
der har været herinde. Tallet er taget, ud fra, at de kun har solgt 185.000
CD'er i sidste måned, det sidestillet med et salg på 400.000 CD'er i samme
måned sidste år, må da siges, at være noget af en tilbagegang. Der er
åbenbart andre, som gør lige som jeg. Undlader at købe kopi sikrede cd'er.
Så er bare det gode spørgsmål, hvor langt vil de ned, før de lytter til
forbrugerne. De har jo indtil nu, absolut ikke været lydhøre over for andet
end deres egne tanker.

M.V.H.....Benny..

Fra : Chris

Dato : 09-07-03 16:54

On Wed, 9 Jul 2003 14:05:25 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

>De har jo indtil nu, absolut ikke været lydhøre over for andet
>end deres egne tanker.

Hørt!
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Peter G

Dato : 10-07-03 18:52

Henning Nielsen skrev:

[SNIP]

> [...]
> plads. Jeg håber Forbrugerstyrelsen vil behandle klagen, og står gerne
> til rådighed med yderligere oplysninger.

*Applaus*
Godt gjort.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).