Cube og 7200 rpm
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 02-04-01 16:57

Hej alle. Jeg mener at dette har været oppe før men jeg kan ikke lige
finde det. Jeg skal til at købe mig en Cube (450 CD-RW) og jeg vil gerne
vide om jeg kan sætte en 7200 rpm HD i. Det drejer sig om en IBM
Deskstar 75GXP 45G.

MVH Mark

Fra : Jesper

Dato : 02-04-01 17:19

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> [...]
> finde det. Jeg skal til at købe mig en Cube (450 CD-RW) og jeg vil gerne
> vide om jeg kan sætte en 7200 rpm HD i. Det drejer sig om en IBM

Ja. Spørg Ronty her i ng'en.

Han skrev for 18 dage siden:

[IBM GXP 75gb]
"Så er det sket... jeg har fået min harddisk og den er sat i Cuben...
Jeg må desværre meddele Hr. ERS om at hans gætterier ikke holdt stik...
Cuben funker upåklageligt(udover at den nye harddisk larmer mere end den
gamle, men det er jo luksusproblemer)... nogle små
hastigshedsforøgelser, men ingen nedsmeltet Cube."

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 02-04-01 18:02

Inde på computerstore.dk står der at IBM's GXP75 diske er ATA-5 - er dette
en disk der er større en 3.5" og kan den bruges i min cube - hvilken
størrelse skal min HD have?

Mark

Fra : Jesper

Dato : 02-04-01 18:26

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Inde på computerstore.dk står der at IBM's GXP75 diske er ATA-5 - er dette
> en disk der er større en 3.5" og kan den bruges i min cube - hvilken
> størrelse skal min HD have?

Den passer fint i din Cube. Disken er 3,5". ATA-5 har noget med
interfacet at gøre - det er lidt mere bøvlet - jeg har i hvert fald ikke
forstand på det, men jeg ved at disken passer fint i din Cube.

Fra : Simon T

Dato : 02-04-01 22:40

On Mon, 2 Apr 2001 19:25:55 +0200, Jesper wrote
(in message <1er94k5.dc573b16ebp8uN%jmfink@mac.com>):

> Den passer fint i din Cube. Disken er 3,5". ATA-5 har noget med
> interfacet at gøre - det er lidt mere bøvlet - jeg har i hvert fald ikke
> forstand på det, men jeg ved at disken passer fint i din Cube.

Disken passer fint men... Et af de problemer vi løb ind i med Ronty's cube
er at Apple for at forvirre gennemsnitsbrugeren har brugt to forskellige
slags skruer i monteringen af harddisken. Den ene side er monteret med Torx-7
og den anden er Torx-8... Derudover sad strømkablet EXTREMT godt fast (var
nødt til at bruge en fladtang til at hive det af!) Det er lidt af et
pille-arbejde, men det virker fint.
Held & lykke!

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 02-04-01 18:53

På min iMac (rev.b) kunne grafikkortet ikke skiftes til et nyt og bedre. Jeg
går ud fra at dette ikke er tilfældet med en cube... eller hva?

MVH Mark

Fra : Jesper

Dato : 02-04-01 19:22

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> På min iMac (rev.b) kunne grafikkortet ikke skiftes til et nyt og bedre. Jeg
> går ud fra at dette ikke er tilfældet med en cube... eller hva?

Det kan skiftes ud, men det er ikke let at finde en model der passer
præcist i størrelsen. Læs evt. mere på xlr8yourmac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-04-01 07:15

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Det kan skiftes ud, men det er ikke let at finde en model der passer
> præcist i størrelsen. Læs evt. mere på xlr8yourmac.com

hmm, jeg går ud fra du nmener det specielle Voodoo2 kort (iGameWizzard)
til den interne udokumenterede slot. Voodoo2 er _kun_ en 3D accelerator,
grafikkortet er stadig on-bord ATI RagePro m. 6MB. Desuden er der inegen
GL drivere ller for den sags skyld ordenlige RAve Drivere til dette kort
og Mac OX er en by i Rusland, da firmaet der stod bag det karakede med
et brag.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-04-01 07:44

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> GL drivere ller for den sags skyld ordenlige RAve Drivere til dette kort
> og Mac OX er en by i Rusland, da firmaet der stod bag det karakede med

ups, morten Læs _og_ forstå før du skriver!

Fra : Simple

Dato : 04-04-01 09:00

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> På min iMac (rev.b) kunne grafikkortet ikke skiftes til et nyt og bedre. Jeg
> går ud fra at dette ikke er tilfældet med en cube... eller hva?
>
> MVH Mark

Cube G4 Radeon card kit AGP

....til ca. 2500,-+ moms

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-04-01 09:50

Simple <simple@post3.tele.dk> wrote:

> Cube G4 Radeon card kit AGP
>
> ...til ca. 2500,-+ moms

forhndles det i DK? Jeg troede kun det kunne fås via bto i Applestore.
ATI's eget kan ikke fysisk være i Cuben.

Fra : Ronty

Dato : 04-04-01 13:33

Ja de kan faktisk købes i DK... macxpres har dem til 2398+moms

Ronty

in article 1erc611.pubuwg115rtxaN%reippuert@mac.com, Morten Reippuert