Masser af pladenyheder
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-03 19:52

Der sker en masse indenfor populærmusikken i øjeblikket. Ny cd fra Kandis.
Gitte Johnson og Lars Marko med på Kim og drengenes nye cd, Oplev Bjørn og
Okay ved Tv 2-arrangement. Klaus og servants spiller for dronningen og
kommer i DR 2. Mest spillede plade i norsk radio er "Tre bornholmere i en
gummibåd". Klaus og servants spiller igen på 2 heste, spiller både oldies på
engelsk og dansktopmusik. gemalerne udgiver deres første alene-cd. Kisser og
Søren i Se og Hør. Ligesom Kandis fik det i Vildsund får Gitte Hænning nu
også en vej opkmaldt efter sig. Danktopmusikkens extremt voldsomme fremgang
får nu DR P4 til at ændre kurs - nu høres mere dansktop i aftenradioen kl.
19-24. Dagfladen vil også blive mere folkelig. Keld og Hildas "Han tog et
tog" tog ikke et tog - Kom ikke ind på DR-dansktoppen. Richard Ragnvald i
DR-Parasolen på P4.
Ebbe Frank får succes med genindspilningen af "Sally Solskin" 30 år efter
Bjørn og Okay. Ny country-cd fra Tonny Åbo. Enomt stor dansktopshov på
Ballumhus, med Mr. dansktop (Leif Wivelsted).

Dansktopmusikken er nu så populær at det er umuligt at kunne følge med og
skrive om det hele. Der skal jo også luges ukrudt i haven.

Læs selv det vigtigste her på Danmarks absolut førende musikside:

http://www.dansktoppensubnet.subnet.dk/index.html

Hilsen Åge

Fra : Hans Huttel

Dato : 10-07-03 09:02

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>
>Dansktopmusikken er nu så populær at det er umuligt at kunne følge med og
>skrive om det hele. Der skal jo også luges ukrudt i haven.

Derkommer forresten også snart (28. juli) et nyt album med Killing Joke.
Dave Grohl og John Dolmayan spiller trommer.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : kautaq

Dato : 11-07-03 01:03

Hans Huttel wrote:

> Derkommer forresten også snart (28. juli) et nyt album med
> Killing Joke.
> Dave Grohl og John Dolmayan spiller trommer.

To trommeslagere?

Den sidste plade jeg købte med Killing Joke var
Pandemonium. (1994) Der står ikke hvem der spiller,
men der er vist ingen tvivl om at det er Jaz Coleman
der synger.

Jeg kommer nok aldrig til anden erkendelse end at
Killing Joke 1 er den bedste de har lavet og i øvrigt
en af de mest stilrene rockplader i rockhistorien.
Revelations er også nogenlunde.

Tak for info.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq