Kort over de forskellige genrers udvikling
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-07-03 20:51

Hejsa gruppe

Jeg har nu og da set kort over, hvordan forskellige genrer er udviklet af og
under inspiration fra hinanden - altså grafiske kort, lidt ligesom tidslinier
i historie. F.eks. lavede Gaffa et sådant over rock og hiphop i firserne og
halvfemserne for nogle år siden. Ved I, hvor man ellers kan finde den slags?
Er der nogen online?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Dersom nogen mener at kende noget,
han kender endnu ikke således, som man bør kende."

Fra : kautaq

Dato : 04-07-03 00:10

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> [...]
> halvfemserne for nogle år siden. Ved I, hvor man ellers kan finde den slags?

Jeg ved ikke om dette er hvad du søger, men på www.allmusic
er der en slags genreinddeling. Hvis det er noget specifikt
du søger eller ikke kan forstå ud fra nedenstående link, så
spør' løs.

http://www.allmusic.com/mus_Styles.html

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 04-07-03 01:18

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:d529gvkjreduidndj6k63qfs1ptj940n1a@4ax.com...
> [...]
og
> halvfemserne for nogle år siden. Ved I, hvor man ellers kan finde den

Jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg har også ledt efter lignende ting. Det
bedste jeg har set var også en artikel i Gaffa om genrerne i 90'erne.