Nedtur.. ingen Maiden i dansk fjernsyn
Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-07-03 17:41

Har fået svar fra både DR og TV2 og ingen af kanalerne har planer om at
vise Iron Maiden koncerten fra Roskilde

DR var dog så flinke at henvise en til Outlandish koncert de sender på
P3 den 5.
Ja ligheden er jo slående.... ææhh

Så må man jo håbe der er noget interessant i MTVs Festival Oddesey's

--------------------------------

DR:

Hej Robert
Tak for din mail, der har i ugens løb (sidste uge) hver dag været sendt
fra Roskilde Festivalen, bl.a. koncerter, interviews og reportager. Jeg
ved at der var en "Temadag" med Metallica. Det er Boogie der har sendt
fra festivalen hver dag med genudsendelser om aftenen!
P3 har en koncert med Outlandish programsat på lørdag d. 5/7 kl. 19.00
som skulle være fra årets festival.

Venlig hilsen
Lytter & Seer Kontakten, Signe
--------------------------------
TV2:

Kære Robert Eriksen,

Tak for henvendelsen.
Der er ikke planer om at sende fra Roskilde.

Med venlig hilsen

Nana Sofie Due Jensen
Informationsafdelingen
TV 2/DANMARK

Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-07-03 18:07

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> at vise Iron Maiden koncerten fra Roskilde
>
> DR var dog så flinke at henvise en til Outlandish koncert de sender på

Øv, nedtur :( Men det var desværre lidt som forventet, da det materiale der
(hovedsageligt) bliver sendt, ikke må komme alt for langt væk fra eks.
Boogie's målgruppe. Så er det vel nok rart at man kan hygge sig med
Outlandish - NOT!

Søren

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-07-03 19:16

Søren Nielsen wrote:

> Øv, nedtur :( Men det var desværre lidt som forventet, da det materiale der
> (hovedsageligt) bliver sendt, ikke må komme alt for langt væk fra eks.
> Boogie's målgruppe.

Og det kan man jo så undre sig lidt over.
Hvad er det der gør Metallica så meget mere "poptøse"-venligt[1] end
Iron Maiden?
Ser man lidt nøgternt på det burde det jo være omvendt da Maiden er mere
"poppet"[1] og melodiøst end det meste Metallica.

Ikke bare med hensyn til Boogie men generelt.
Det er ikke så svært at finde en pige[2] der kan lide Metallica men
siger man Iron Maiden så er det noget forfærdeligt larm. Hvordan kan det
være?
Er det bare et spørgsmål om hvor kommercielt et band markedsføres eller
er det Eddie der skræmmer?

/Robert
[1] ordene brugt i akut mangel på bedre.
[2] kører lige på fordommene om at piger ikke er til heavy, for
eksemplets skyld.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-07-03 20:17

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Ser man lidt nøgternt på det burde det jo være omvendt da Maiden er
> mere "poppet"[1] og melodiøst end det meste Metallica.

Jeg ved ikke rigtig, hvad der gør denne (åbenbart) store forskel mellem de 2
bands. Begge bands har været med i de vilde 80'ere og fremefter og holder
stadig 100%. Det er underligt, at P3 vælger at sende hele
Metallica-koncerten, men kun vælger at sende et par numre og et interview
med Bruce Dickinson et par dage efter. Ikke et ondt ord om at de sender hele
koncerten, for den var rigtig fed - stor ros til P3 :) Jeg er ikke klar over
hvordan de vægter de 2 bands, men det falder i hvert fald ud til Metallica's
fordel. Er det fordi Lars Ulrich spiller trommer? Fordi Metallica lige har
udgivet et nyt album? Kom selv med flere konspirationsterioer :)

> [...]
> det være?
> Er det bare et spørgsmål om hvor kommercielt et band markedsføres

Eddie :) Metallica er noget hårdere end Iron Maiden, så ja, det er underligt
at så mange regner med at Maiden bare er larm.
Var der forresten ikke nogen der snakkede om en Maiden-koncert til efteråret
i Hamburg? Nogle der ved noget om den, tour-listen på www.ironmaiden.com
rækker vist ikke så langt.

Søren

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-07-03 20:48

On Wed, 2 Jul 2003 21:17:16 +0200, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Var der forresten ikke nogen der snakkede om en Maiden-koncert til efteråret
>i Hamburg?

Dunno, Bruce sagde i hvert fald de ville spille indendørs i DK til
november.

Hvor meget koster Iron Maiden biletter normalt herhjemme?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Jakob Fromm Pedersen

Dato : 03-07-03 18:04

> Dunno, Bruce sagde i hvert fald de ville spille indendørs i DK til
> november.
>
> Hvor meget koster Iron Maiden biletter normalt herhjemme?

fuldstændig ligemeget med prisen.... så'n en koncert skal bare opleves...
Sikkert på at bankrådgiveren er villig til at låne en 1 million, hvis bare
man nævner Iron Maiden ( eller så'n burde det ihvertfald være )

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 19:19

jeg har optaget det de sendte på P3 hvis det var noget? Det er sendt
alt-i-alt ca. 50min. (blev sendt dirkete efter blur koncerten)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-07-03 20:37

peet_dk wrote:
> jeg har optaget det de sendte på P3 hvis det var noget? Det er sendt
> alt-i-alt ca. 50min. (blev sendt dirkete efter blur koncerten)

Det er ikke det P3 sendte i forgårs(?), hvor der også er interview med Bruce
Dickinson fra en flyvetur mellem Danmark og Island?

Søren

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-07-03 20:48

On Wed, 2 Jul 2003 20:19:06 +0200, "peet_dk" <peet at peet dot denmark>
wrote:

>jeg har optaget det de sendte på P3 hvis det var noget? Det er sendt
>alt-i-alt ca. 50min. (blev sendt dirkete efter blur koncerten)

Er det noget du deler? Jeg ville da i hvert fald gerne have fat i det!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-07-03 20:59

peet_dk wrote:
> jeg har optaget det de sendte på P3 hvis det var noget? Det er sendt
> alt-i-alt ca. 50min. (blev sendt dirkete efter blur koncerten)

Er det noget du har mulighed for at smide ud et eller andet sted det kan
fanges fra?
Det skulle da ikke være fuldstændig umuligt for mig at sætte en
midlertidig FTP-server op du kan dumpe det på hvis muligt?

Og skulle du tilfældigvis komme i kontakt med nogen der havde et
videokamera med derinde så sig lige til

/Robert

Fra : -V-

Dato : 03-07-03 01:40

peet_dk wrote:
> jeg har optaget det de sendte på P3 hvis det var noget? Det er sendt
> alt-i-alt ca. 50min. (blev sendt dirkete efter blur koncerten)

Det ville jeg være en glad aftager af, ifald du lagde det i en binærgruppe
eller måske et ftp...?

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 19:04

ca. 50min REN koncert, så det må da være hele deres koncert. Jeg prøver at
se om jeg kan få lagt det op på en website. Følg tråden, jeg skal nok skrive
igen ;)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-07-03 19:52

On Thu, 3 Jul 2003 20:03:55 +0200, "peet_dk" <peet at peet dot denmark>
wrote:

>ca. 50min REN koncert, så det må da være hele deres koncert.

Iron Maiden spillede i ca. 2 timer og et kvarter, men det lyder stadig
fedt at du vil lægge det du har op!