Pors til snapsen
Fra : Erik

Dato : 19-07-03 00:08

Hvem kender en lokalitet i Sydjylland hvor der vokser mosepors?
Mvh. Erik

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-07-03 18:12

"Erik" skrev i en meddelelse

> Hvem kender en lokalitet i Sydjylland hvor der vokser mosepors?

Vi kan da fortælle dig at porse vokser nord for Fjerritslev altså i
Nordjylland på heden. Du må kunne finde den mange steder, men
men måske bedst hvor der er hede.

Hilsen Hille og Ruth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-07-03 07:58

Ruth Nielsen wrote:

> Vi kan da fortælle dig at porse vokser nord for Fjerritslev altså i
> Nordjylland på heden. Du må kunne finde den mange steder, men
> men måske bedst hvor der er hede.

eller bedre: hedemose.

I øvrigt er porse ekstrem let at dyrke. En god stor krukke med
rhododendronjord (spaghnum, der ikke er kalket) er et glimrende grundlag for
dyrkning af pors. I rhododendronbeddet bliver den efter min mening for
voldsom.

mvh
Jan

Fra : Jesper E

Dato : 22-07-03 15:57

Det sydligste sted vi har fundet den er i Gyttegård Plantage ved Billund.
VH
Jesper