BLENDER: Jeg duer da heller ikke til noget~
Fra : Nette

Dato : 18-07-03 18:58

Hejsa.

Jeg er netop blevet ejer af en ny flot OBH blender, som på billederne ser ud
til at kan klare alt muligt.

"Neeej hvor dejligt" tænkte jeg. "Nu har jeg noget der er meget bedre end
min gamle og godt brugte ideline-stavblender til at purere babymos med." Jeg
var virkelig lykkelig, havde aldrig haft sådan en i mine hænder før og
troede det var en vidundermaskine. Det er den sikker også, men bare ikke i m
i n e hænder.
Jeg ville tyvstarte lidt inden babymosen blev aktuel, så valgte at lave
falaffel. UPS..jeg rystede og rystede kikærterne, og endte med at brænde
maskinen af. Hen og have den byttet. Jeg havde fulgt sikkerhedsvejledningen
og viste dem også opskriften, det burde ikke kunne gå galt.
Nå, vel ankommet herhjemme, tænkte jeg så at jeg ville prøve at lave noget
pesto i stedet. Det lykkedes da også, men inden da måtte jeg tilsætte 2 dl.
vand mere end opskriftens ene teskefuld, jeg måtte vende og ryste blenderen
helt vildt, og derefter kalde på kæresten, som måtte gøre det samme dobbelt
af, hvad jeg havde gjort.

Og så var det bare lige, jeg gerne ville høre, om alle i andre også står og
ryster jeres indvolde ud af kroppen, samt henter en stærk mand for at
gentage behandlingen, når i blender?

Jeg har i hvert fald netop pakket min sammen og stillet den op i det øverste
skab, hvor jeg sjældent kommer. Babymosen? - Ja, det er ikke noget som min
gode gsmle stavblender ikke kan klare- og endda med mindre opvask. Godt jeg
ikke nåede at smide den ud.

Nette

Fra : Kasper

Dato : 18-07-03 19:20

Hey

Du skulle have købt en brødmaskine.....

Ey undskyld, men kunne ikke lade være.....

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Nette

Dato : 18-07-03 20:11

"Kasper" skrev i en meddelelse
> Du skulle have købt en brødmaskine.....
>
> Ey undskyld, men kunne ikke lade være.....

HE HE

Nette

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 18-07-03 20:44

scripsit "Nette

> [...]
blenderen
> helt vildt, og derefter kalde på kæresten, som måtte gøre det samme

Det kunne jo være lorteopskrifter!?

Prøv at poste dem.
--
vh ¸.·´¯)

Fra : Nette

Dato : 19-07-03 02:28

"Torben Abilgaard" skrev i en meddelelse
> Det kunne jo være lorteopskrifter!?
>
> Prøv at poste dem.

Meget gerne...men skal vidst lige over på den anden side af søvnens land
først

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-07-03 22:34

[Nette | Fri, 18 Jul 2003 19:57:33 +0200]

>Jeg er netop blevet ejer af en ny flot OBH blender, som på billederne ser ud
>til at kan klare alt muligt.

Hmmm, hvorfor det? :)

Nej, seriøst, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil have en
foodprocessor og køber en blender istedet... og bruger den til hvad en
foodprocessor i forvejen er bedst til?

En blender har høje sider så den er perfekt til tyndtflydende væsker,
altså drinks, pureer, supper og en ordentlig portion mayonnaise. Resten
bruger du din trofaste foodprocessor til.

Jeg har også en lækker blender, og det er en forbøjelse at tage den frem
når der skal lave en kæmpe mængde milkshakes til gæsterne i
sommervarmen, men resten af året må den vige bordpladsen til min
foodprocessor.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nette

Dato : 19-07-03 02:34

"Rene' Hjorth" skrev i en meddelelse
> Hmmm, hvorfor det? :)
>
> Nej, seriøst, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil have en
> foodprocessor og køber en blender istedet... og bruger den til hvad en
> foodprocessor i forvejen er bedst til?

Jamen det var en som et familiemedlem havde haft stående i næsten et år uden
at have brugt den. Jeg har skam ikke brugt penge på den. Det kunne jeg
aldrig finde på, men siden den nu var gratis, ville jeg da ikke sige nej
tak, til at få sådan en i hjemmet, jeg har jo hørt, det skulle være moderne.

Foodprocessoren kunne måske bruges i dette tilfælde, men hvem gider vaske så
meget op, bare for at lave lidt babymos et par gange om dagen?
- Ikke jeg. Jeg tror, jeg beholder min stavblender, for som du også selv er
inde på, så er den anden blender nok mest til helt tynde ting.

Nette

Fra : Morkaren

Dato : 22-07-03 07:08

Hej nete.

Ja alt begyndelse er svær.

Jeg har både en stavblender og en food men bruger mest stavblenderen fordi
vi efterhånden kun er os to "gamle"

Jeg bruger den til mange ting men vi kan godt lide finthakkede løg i maden
og på maden så der er den bare perfekt opg for at hakke et løg eller to
tager jeg bestemt ikke den store maskine frem og der er også mere der skal
vaskes op med den.

Håber du bliver glad for den alligevel når den gamle måske ikke kan mere.

Morhagen