Vellevned - jo mer af mig jo bedre
Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-03 17:15

Da græsk overklasse forlod dumt guderi - de magre munkemarxisters
selvpinerei - blev de stoiske,selvglade, lykkelige, "epikuræiske guder"

Kun selvhadende asketisme og pietisme (og anorexia-forherligende
smagsdommeri) ligger bag helbredsregler om at madglæde bør begrænses af
andet end mæthed.

"Der er kun en måde at slippe af med en fristelse - at give efter for den.
Oscar Wilde

"A cigarette is the perfect type of a perfect pleasure. It is exquisite
and it leaves one unsatisfied. Oscar Wilde

"The body is punished for its refusals. Every impulse that we strive to
strangle broods in the mind and poisons us. The body sins once, and has done
with its sin, for action is a mode of purification.

"Den eneste måde at befri sig for en fristelse, er at give efter for den.
Modstår du den, bliver din sjæl syg af længsel efter hvad den har forbudt
sig selv.Oscar Wilde

" There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is simply to be
always looking for temptation. Oscar Wilde

"Mådehold er farligt - intet giver succes som overdrivelse.Oscar Wilde
(1856-1900)British Author and

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Kasper

Dato : 17-07-03 17:46

Hey

Hvad med du ige smuttede til en gruppe, der gider høre på dig !!...

jeg har egentlig set nok på din latterligheder i DK videnskab..... !!

Så skriv dine indslag der hvor de høre hjemme, og det du lukker ud der hører
ikke hjemme HER !

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Rømer

Dato : 18-07-03 08:52

> det du lukker ud der hører ikke hjemme HER !

Hvilket får mig til at tænke på, om der findes en fundats eller faq for
denne gruppe - for uanset om man kan lide Bo's måde at skrive eller
argumentere på, så er et indlæg om holdninger til mad/fedt/frådseri eller
forsagelse jo faktisk et "mad+drikke"-kulturelt indlæg. Umiddelbart kan jeg
i hvert fald ikke se, hvor det ellers skulle anbringes.
Jeg vil endda gå så vidt at sige, at mange kost-trends i meget højere grad
er kulturelt betingede end de er betingede af fx. sundhedsidealer. Det er da
muligt, at vi trues af en diabetesepidemi eller en fedmeepidemi - hvad der
jo så iøvrigt hænger sammen - men måske skyldes det i højere grad underlig
mad end fed mad.
Måske er det sundere at komme kaffefløde i kaffen end et eller andet hvidt
pulver? Måske er det sundere at have et par kilo på sidebenene end aldrig at
unde sig den glæde at foræde sig? Hvad betyder velvære - at føle sig
syndfri - læs "ikke at skulle have dårlig samvittighed på grund af et evigt
bombardement om, at det er vores skyld, at sundhedsbudgetterne ramler, at vi
bliver syge, at helsefanatikerne ikke kan få repareret deres
motionsskader" - i forhold til at føle sig "retfærdig" - (læs
"fedtforsagende, kulhydratforsagende - hvad der nu måtte være oppe i tiden -
eller motionsprustende med ankel,knæskader eller tennisalbuer, golfalbuer
eller hvad det nu måtte være man har raget til sig")
Måske skulle der slås et slag for et mere helhedspræget syn på kost og
velvære og sundhed - og hvor skal det så være, hvis ikke i
dk.kultur.mad+drikke?

Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-03 13:02

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
> jo så iøvrigt hænger sammen - men måske skyldes det i højere grad underlig

Diabetes-forebyggelse er POLITIK
Skal du anklages for Offtopic? Nej.

Kommerciel spam og destruktiv mailbombning bør kritiseres og evt afvises,
men at besvare min trådstart med hvad ikke berører mad eller politik, er
skadeligt.

Fra : Lars Skou Nielsen

Dato : 18-07-03 09:09

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Hvad med du ige smuttede til en gruppe, der gider høre på dig !!...
>
> jeg har egentlig set nok på din latterligheder i DK videnskab..... !!

Det har jeg også, og derfor er bemeldte personage i mit killfilter.
Dvs. jeg ikke kan læse hvad han skriver... indtil du gentog det - klovn.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-03 11:36

"Kasper" <repzak@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> jeg har egentlig set nok på din latterligheder i DK videnskab..... !!
>
> Så skriv dine indslag der hvor de høre hjemme, og det du lukker ud der

Den tid er forbi, hvor nogen respekterede netbetjentes had mod ytringsfrihed
og deres forsøg på at gøre ng til isolationscelle. Når der er relevans til
en eller flere ng, så er det socialt at poste til den eller dem.

Fra : Husum

Dato : 18-07-03 12:13

Bo, blev du ikke drillet meget som barn?
For allerede dengang kom du vel med irrelevante ting, hvor de ikke hørte
hjemme.
Såsom medbragte en høvl til hjemkundskab, og fortalte om dine
bage-boller-evner til idræt.

Gør os alle sammen en tjeneste, og smid dit keyboard i ovnen ved 220 grader
i 40 min.

Husum

Fra : Bo Warming

Dato : 18-07-03 12:56

"Husum" <thasn_REMOVE_@tdc.dk> wrote in message
> Bo, blev du ikke drillet meget som barn?

Fordi jeg var dydsmønster og elsket af alle lærere, blev jeg ikke drillet
selvom jeg stammede dengang

> [...]
> bage-boller-evner til idræt.
>
> Gør os alle sammen en tjeneste, og smid dit keyboard i ovnen ved 220

Overvej ikke at åbne og læse, hvad du ved irriterer dig.

En ng er ikke et værtshus hvor man skal bøje sig for gruppepress og den
dominerende stemning.
Ingen aner om det, der ikke svares på, ofte er det mest læste.
Og det er usenets ide, at det er rystende ligegyldigt.

Fra : Jokum

Dato : 18-07-03 23:32

Tror dig gerne.. -> http://www.kafka.dk/2002/bowar.jpg

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-03 19:24

"Jokum" <jokum@yahoo.com> wrote in message

> Tror dig gerne.. -> http://www.kafka.dk/2002/bowar.jpg

Desværre er fedmen blevet værre, siden min ven journalist Preben Juhl Madsen
var i landsretten med mig og tog det foto.
Derfor må jeg søge at overbevise mig selv om at læge-prædikanternes nok er
gået i selvsving med deres sundhedsadvarsler.

KOKKENS FORBANDELSE:
"Enten smager det ikke godt, eller også er det giftigt, skadeligt, ,forbudt,
fedende"

Livet er skønt - haps, haps.

"De eneste bøger der har gjort verden bedre, er kogebøger"

Hvorfor gå i skole når man kan spise madpakken hjemme Foragt for
magt - graffitiernes billedbog Lone Steensig

"At spise og drikke godt er ingen tom kunst, Knus de evigt uglades tavler"
lader Nietzsche sin vismand Zarathustra prædike.