vurdering af vin
Fra : anders lehmann

Dato : 17-07-03 00:10

er der nogle der kender en god nem side at få vurderet vin på. det skal
siges at jeg ikke hår specielt meget forstand på det

mvh anders

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 17-07-03 17:08

"anders lehmann" <alehmann@12move.dk> wrote in message
> er der nogle der kender en god nem side at få vurderet vin på. det skal
> siges at jeg ikke hår specielt meget forstand på det
>
> mvh anders

Vurderet? Mener du hvor meget den er værd? Jeg tror at vinhandlen "Kjær og
Sommerfeldt" stadig vurderer og formidler vinsalg for private.

Hvis du mener vurderet smagen, så kender jeg ikke umiddelbart noget sted
hvor du kan få (smags)vurderet en specifik vin, men steder som
www.vinavisen.dk anmelder vin hver uge, og det samme gør de store dagblade
som Politiken, Berlinger, BT...

Ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener.

Kasper

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 20:58

Det gør de.... jeg har sendt linket dertil til Anderes ...

Fra : Anders

Dato : 17-07-03 21:05

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> skrev i en
meddelelse news:3f164b27$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "anders lehmann" <alehmann@12move.dk> wrote in message

> Vurderet? Mener du hvor meget den er værd? Jeg tror at vinhandlen "Kjær og
> Sommerfeldt" stadig vurderer og formidler vinsalg for private.

Kjær &Sommerfeldt er desværre ikke så gode. Mange af deres kommisionsvine
står til helt urimeligt høje priser, og konfronteret med dette siger de, at
vinene ofte bliver solgt alligevel.
Man snyder altså mere eller mindre bevidst køberne.

www.vinforum.dk handles der utroligt meget vin. En søgning i tidligere
auktionsresultater er således en god rettesnor for prisen.
Men lad os da høre, hvad det er for en vin..................

Anders

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 18-07-03 18:13

> [...]
at
> vinene ofte bliver solgt alligevel.
> Man snyder altså mere eller mindre bevidst køberne.

Jeg kan se hvad du mener, men her er der jo tale om en som vil sælge, ikke
købe, vin hos dem, så han må da være interesseret i en høj pris. Men det er
selvfølgelig irriterende at en del af fortjenesten går til kommision hos
K&S. Det er jo næppe en filantropisk forening.

Jeg synes (tror?) selv jeg har gjort et par rimelige køb i K&S af og til, og
så er det jo det eneste sted i Kbh (mener jeg), man kan plukke drikkemoden
ældre vin ned fra hylden uden at skulle vente i dagevis på at en auktion.
Men summa summarum, deres priser er da lidt hampre, og måske jeg selv skulle
tænke lidt langsigtet og købe vin på auktion inden jeg giver overpris i K&S.
Så tak for tippet alligevel.

Og så er der jo "Københavnersnob-fænomenet". Jeg talte engang med en
vinhandler i et af Kbh's smarte kvarterer, som også havde butik i provinsen,
og han sagde, at han ofte kunne få op til 50% mere for sine (ret eksklusive)
vine i København end "på landet". Lidt stof til eftertanke...

Mvh.

Kasper

Fra : Anders

Dato : 18-07-03 15:48

> [...]
> selvfølgelig irriterende at en del af fortjenesten går til kommision hos
> K&S. Det er jo næppe en filantropisk forening.

Rigtigt, men man er jo også interesseret i at vinen bliver solgt, hvilket en
for høj pris kan forhindre.

> [...]
skulle
> tænke lidt langsigtet og købe vin på auktion inden jeg giver overpris i

Jeg handler også selv gammel vin hos K&S, det kræver blot lidt research
inden, så man ved om prisen er OK.

> [...]
eksklusive)
> vine i København end "på landet". Lidt stof til eftertanke...

Meget interessant........jeg må på udkig i provinsen.

Anders

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 20:55

Muligt dette link