Revet parmesan lignende oste.
Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-07-03 12:32

Jeg har flere gange hørt at de revne parmesa lignende oste (såvel som ægte
parmesan), er revet af skorperne fra ostene.

Men samtidigt når man køber et helt stykke parmesan (evt. lignende) stykke,
så sidder skorpen jo stadigvæk på.

Kan det virkeligt passe at de revne produkter stammer fra skorper, eller er
det bare en gammelkone historie? Såfremt det passer, hvor kommer alle de de
skorper så fra?

Fra : Lene

Dato : 12-07-03 15:27

> Kan det virkeligt passe at de revne produkter stammer fra skorper, eller
er
> det bare en gammelkone historie?

Hej
Det er vist bare en vandrehistorie - i andre versioner er der tale om
rester, som man har fejet op fra gulvet. Begge historier har dog den sandhed
i sig, at færdigrevet "parmesanost" er et skodprodukt, man skal holde sig
langt fra - det har ingen lighed med ægte parmesanost.
Mvh
Casper

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 14-07-03 12:59

"Lene" <lsh@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3f101ab1$0$32443> Det er
> [...]
> i sig, at færdigrevet "parmesanost" er et skodprodukt, man skal holde sig
> langt fra - det har ingen lighed med ægte parmesanost.

Det var også mit indtryk, men mit indlæg kom ud af irritation over nogle
popdrenge kokke der lige skulle forklare hvorfor revet "parmesan" ost ikke
skulle bruges.

Jeg syntes nu fint revet parmesan ost kan bruges, selvom "frisk" parmesan
ost naturligvis smager bedre.

Fra : news.tele.dk

Dato : 15-07-03 09:18

snip

> Jeg syntes nu fint revet parmesan ost kan bruges, selvom "frisk" parmesan
> ost naturligvis smager bedre.

snip

Det smager ikke af noget man vil serverer for mennesker, men den danske
"nøjes" kultur har gjort det muligt at sælge også denne underlødige varer.

mvh. René