Pizzaost?
Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 08-07-03 23:51

Hejsa

Jeg har i nogle dage lavet nogle pizza'er som er de første jeg har lavet,
som er blevet vellykkede... Men jeg har kun brugt frisk mozzarella og den
revede pizza ost man kan købe i supermarkederne..

I midlertid har jeg smagt noget pizza i byen, der lignede new yorker pizza
(de kæmpe slices, man næsten skal folde for at ku få i munden - dækket med
ost og tomat-sovs) der smagte uhm...

Jeg ville gerne kunne lave en kopi hjemme, men kan ikke identifere osten..
Den smagte ikke som den kedelige (smagløse?) mozzarella som jeg bruger
normalt... Der var lidt mere over den..

Er der nogen der evt. kender til forskellige oste der bruges til pizza?..

Det var IKKE parmesan ost... den kan jeg ikke lide nemlig..

På forhånd tak

HC

Fra : -V-

Dato : 09-07-03 02:40

Hans Chr. Vang wrote:
> Hejsa

Hej HCV.

> [...]
> jeg bruger normalt... Der var lidt mere over den..
>
> Er der nogen der evt. kender til forskellige oste der bruges til

Vær opmærksom på, at den ost du køber i supermarkederne som
'Pizzatoppingost', som oftest er en blanding af alle de smuler, som mejeriet
ikke kunne få solgt som faste, gule oste. Dvs. at det kan være en blanding
af hvad som helst.
Til amerikanske Deep-Panpizzaer bruges ofte en blanding af ost, hvor
cheddar, som du også kender fra nachos, indgår. Måske er det netop den
flavor, om du ikke kan identificere?

> Det var IKKE parmesan ost... den kan jeg ikke lide nemlig..

Din skarnsknægt. Kan du *så* lære det: parmesan gør livet skønnere.

-V-

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 09-07-03 13:21

> Til amerikanske Deep-Panpizzaer bruges ofte en blanding af ost, hvor
> cheddar, som du også kender fra nachos, indgår. Måske er det netop den
> flavor, om du ikke kan identificere?

Jo, det kan godt have været Cheddar.. den var meget gul og flot... jeg
forsøger mig hos en ostehandler!

tak for hjælpen =)

HC

Fra : -V-

Dato : 09-07-03 13:27

Hans Chr. Vang wrote:

> Jo, det kan godt have været Cheddar.. den var meget gul og flot... jeg
> forsøger mig hos en ostehandler!

Cheddar er som oftest næsten æggeblommegul, så det kunne godt lyde som den.
Den har en lidt tør smag og fast konsistens - enormt lækker.

> tak for hjælpen =)

No prob, anytime.

-V-

Fra : Anders

Dato : 09-07-03 05:24

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der evt. kender til forskellige oste der bruges til pizza?..
>
> Det var IKKE parmesan ost... den kan jeg ikke lide nemlig..

Cheddarost er et godt bud.
Revet Parmesanost i pose er afskyeligt. Det minder om savsmuld med svag duft
og smag af opkast.
Hel Parmesan(den rigtige, ikke Grana Padano) er en udsøgt lækkebidsken, med
en nærmest karamelagtigt smag og et crunchy bid.

Anders

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 09-07-03 09:07

"Anders" <alfaekko@nospamget2net.dk> wrote in message
> [...]
med
> en nærmest karamelagtigt smag og et crunchy bid.

Selvom Grana Padano er et billigere produkt synes jeg bestemt ikke den er at
foragte, den kan dog variere noget i smag men generelt er den god nok. Den
er rigtig nok lidt fastere end rigtig parmesan og har ikke så kraftig en
"nøddesmag", men alt i alt synes jeg det er en god ost.
Den danske parmesan (hvis nogen har smagt den?) er tilgengæld ubrugelig IMØ,
den er alt for aromatisk på den dårlige måde (nu er det min smag i ost som
snakker). Jeg lod mig overtale af en entusiastisk ostemand og købte 250 gr.
af slagsen, efter et par forsøg som friskrevet over pasta blev den henvist
til gratinering.

mvh.
K.