Hvor købes johannesbrødpulver/-barre (caro~
Fra : Susanne

Dato : 28-06-03 16:43

Jeg skal lave Cranks' carobkage og skal dertil bruge 50 g.
johannesbrødpulver og 80 g. johannesbrød i barre.
Jeg har været i alle supermarkeder i nærheden, men nej!

Er der nogle, der ved hvor i det nordlige København / Hellerup man kan få
fat i det?
Johannesbrødpulver (også kaldet carob) har jeg hørt om men johannesbrød i
barre er helt nyt for mig.
Håber der er nogle der kan hjælpe.

vh.
Susanne.

Fra : Pia J

Dato : 28-06-03 16:54

"Susanne" <klmn2000@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal lave Cranks' carobkage og skal dertil bruge 50 g.
> johannesbrødpulver og 80 g. johannesbrød i barre.
> Jeg har været i alle supermarkeder i nærheden, men nej!

Helsekost tror jeg vil være et godt bud.

:Pia

Fra : Jette Mogensen

Dato : 29-06-03 06:51

> "Susanne" <klmn2000@hotmail.com> wrote in message
>
> Helsekost tror jeg vil være et godt bud.
>
> :Pia

Johannesbrødsmel bruges også i forbindelse med maveproblemer hos spædbørn.
Det købes på apoteket.

mvh Jette

Fra : Susanne

Dato : 29-06-03 09:59

Ok, jeg vil prøve både apoteket og helsekostbutikker i morgen - men hvad med
"johannesbrød i barre"?
Det er jo oprindelig en engelsk opskrift, så jeg er bange for at det måske
ikke findes i DK. Jeg vil selvfølgelig forhøre mig i helsekostbutikken, men
hvis der skulle være nogle derude der VED hvor man kan købe det, må de meget
gerne sige til.
I hvert fald: foreløbig tak!

/Susanne.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-06-03 11:14

Således skrev "Susanne" <klmn2000@hotmail.com> i dk.kultur.mad+drikke
Sun, 29 Jun 2003 10:59:09 +0200:

>Ok, jeg vil prøve både apoteket og helsekostbutikker i morgen - men hvad med
>"johannesbrød i barre"?

Hele johannesbrød ligner store sorte indtørrede ærtebælge, så mon ikke
det er de der menes med "i barre"?

Knud
--
Put on your seatbelt. I wanna try something...

Fra : Pia J

Dato : 29-06-03 13:31

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Hele johannesbrød ligner store sorte indtørrede ærtebælge, så mon ikke
> det er de der menes med "i barre"?

Jeg har set det i helsekoster som en slags chokoladebar-erstatning. Aldrig
købt det.

:Pia

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-06-03 14:31

Således skrev "Pia J" <ngspam@ofir.dk> i dk.kultur.mad+drikke Sun, 29
Jun 2003 14:31:09 +0200:

>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

>Jeg har set det i helsekoster som en slags chokoladebar-erstatning. Aldrig
>købt det.

Nu køber jeg det altid hos min dyrehandler, men det lyder meget oplagt
at det sælges som slik. Det er noget småkvalmt noget.

En frisk 5-kilos pose lugter ret interessant...

Knud
--
"Sure, when... '- OINK FLAP OINK FLAP - Well I'll be darned!'"
-- Samantha Stein in u.m.t.f

Fra : Susanne

Dato : 06-07-03 06:57

Efter kun at have fundet johannesbrødpulver i ½ kg-pakninger (skal kun bruge
40 g.) og overhovedet ikke har haft held med at find johannesbrød i barre
tror jeg desværre at jeg må opgive ævret og i stedet ty til normal kakao og
kogechocolade.

Men tak til alle der kom med forslag.

vh.
Susanne.