Jenka og Shake - hvornår blev de "opfundet~
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-06-03 12:41

Hej gruppe

Er der nogen her der ved hvornår tyggegummierne Jenka og Shake kom
på markedet første gang?

Nogle kolleger mener at Jenka, Shake og Funny blev opfundet i 80'erne,
mens jeg er temmelig sikker på at have gnasket både Jenka og Shake
(men ikke Funny) allerede midt i 60'erne.

Kan nogen hjælpe?

// Klaus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 17:29

Klaus Alexander Seistrup <spam@magnetic-ink.dk> wrote:

> [...]
> mens jeg er temmelig sikker på at have gnasket både Jenka og Shake
> (men ikke Funny) allerede midt i 60'erne.

Jeg mener at kunne huske at Jenka var meget populært da jeg gik i 5. 6.
klasse og det må har været 1978, så mon ikke det kom på markedet året
før ?

Funny siger mig ikke noget !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-06-03 23:08

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Jeg mener at kunne huske at Jenka var meget populært da jeg gik
> i 5. 6. klasse og det må har været 1978, så mon ikke det kom på
> markedet året før ?

Jeg mener helt sikkert at have tygget Jenka og Shake før 1968, men
jeg ved ikke hvor mange år før. De forsvandt så fra markedet, for
at blive relanceret senere. Måske stemmer 1978 overens med denne
relancering.

// Klaus