IRQ - hjælp..
Fra : Jesper Tony Lund

Dato : 02-04-01 16:19

Hvordan ændrer man sit grafikkorts IRQ indstilling...

Jeg har været inde i egenskaber og slettet "fluebenet" i auto indstil. Men
windows siger ingen ændringer tilladt?
Hvordan ordner jeg det?

På forhånd tak...

Lund

Fra : Mogens Johansen

Dato : 02-04-01 21:20

Du skriver ikke noget om din config. men, hvis det drejer sig om win
95/98/ME kan du til dels bestemme det i BIOS slå PNP fra og vælg hvad du
mener er rigtigt. Der bør ikke sidde nogen kort i PCI slot 1, (lige under
AGP slottén), de to slots deler IRQ. Prøv dig frem eller skriv igen. Ja jeg
ved godt at min forklaring er noget kort i forhold til problemet, men det er
det tætteste jeg kommer lige nu uden at skulle skrive et større brev.
Mogens

Fra : Jesper Tony Lund

Dato : 03-04-01 12:48

Hej Mogens.
Jeg er ikke den helt store haj ang. BIOS settings..
Men har da prøvet følgende..
Gik ind i CMOS Setup:
PnP/PCI configurations
Ressources controlled by - "skiftede fra auto til manual"
Gik ind i IRQ resources "ville vælge IRQ 7 til lydkort"
MEN her kune man kun vælge mellem PCI/ISA PnP eller Legacy ISA.
Hm...
Er jeg på rette vej...

Forhånd tak fra en Newbie
LUND