Hvidløgsmarinerede rejer, til hvor mange?
Fra : Insideout

Dato : 26-06-03 19:24

Hej

Jeg har fundet nedenstående opskrift (forret) men jeg ved ikke til hvor
mange personer den er til?

Er opskriften god nok eller findes der noget bedre, jeg vil bruge Grønlands
rejer i stedet for tigerrejer ( har selv hentet dem .

250 g tigerrejer (rå, med skal)
5 spsk olivenolie
saft af 1/2 citron
2 spsk.persille
2 fed hvidløg
Tilbehør:brød

Kog 1 liter vand med lidt salt. Kog rejerne i vandet til de bliver lyserøde.
Lad rejerne afdryppe, skyl dem i koldt vand og pil dem. Læg dem i en skål.
Rør en marinade af olivenolie, citron, hakket persille og presset hvidløg.
Hæld marinaden over rejerne og stil dem køligt (men ikke i køleskab) i
mindst 30 min. Bag et godt brød til.

Mvh
Henrik

Fra : Padmé Amidala

Dato : 26-06-03 20:38

Jeg vil mene at det kun er til ca tre personer, hvis det var hos os, ville
250g kun være nok til to personer, da rejer er i "høj kurs" hos os..

VH
Padmé Amidala

Fra : Insideout

Dato : 27-06-03 15:15

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil mene at det kun er til ca tre personer, hvis det var hos os, ville
> 250g kun være nok til to personer, da rejer er i "høj kurs" hos os..

Tak for info, vi vælger til tre personer vi skal have så meget andet .

Mvh
Henrik