The Big blue - har jeg ret i at disse to v~
Fra : Morten Bowman

Dato : 19-07-03 09:07

Hejsa
Jeg kan se der er en ny Big blue på vej med danske tekster.
Men er disse to ikke ens:
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11091
og
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2528

Den observerede forskel i filmens længde beror vel på
forskellen i PAl og NTSC?

Morten

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-07-03 09:50

Morten Bowman wrote:

> [...]
> og
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2528
>
> Den observerede forskel i filmens længde beror vel på

Jo. samme version af filmen (den franske "version longue"). Læg dog mærke
til forskellene i lydsporene. Den lange udgave kan også købes billigt fra UK
for £5.99 (uden danske undertekster):

http://www.bensons-world.co.uk/dvd/products/5/7000000056533.asp

MVH
Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 19-07-03 14:52

"Morten Bowman" <news@bowman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=2528
>
> Den observerede forskel i filmens længde beror vel på

Jeg vil da helt klar anbefale den fra FE da den har originalsproget i 5.1
DD. Fatter ikke hvorfor Dvdoo sælger en version hvor det er tysk og spansk
der er i 5.1 DD og originalsproget kun i 2.0 Dolby Stereo. Dvdoo versionen
har heller ingen extra features.

Martin

Martin

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-07-03 10:02

On Sat, 19 Jul 2003 15:52:05 +0200, "Martin Møller"
<martinboy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>der er i 5.1 DD og originalsproget kun i 2.0 Dolby Stereo. Dvdoo versionen

Det er også den fra FE jeg har og er godt tilfreds. Hvis den nye havde
haft 5.1 havde jeg nok købt den.
Nogen gange så fatter jeg virkelig ikke de udgivelser de laver!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten DH

Dato : 20-07-03 18:16

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen gange så fatter jeg virkelig ikke de udgivelser de laver!?

Der kan være mange årsager, ofte er det ikke samme selskab som har
rettighederne til distribution i fx r1 og r2 og derfor har de måske adgang
til forskellige mastere - eller også er der måske tale om tidlige R2
udgivelser, som haltede langt bag R1 udgivelserne i de første dvd-år (og gør
det desværre sommetider stadig).

Endelig sidder der nogle som lever af at sælge film, som ved vi er dumme nok
til at købe filmen igen hvis der er noget nyt på - de kan jo så sælge det de
umiddelbart har liggende og så forbedre det lidt i løbet af et par år og
sælge det en gang til til de samme kunder....
Endelig er der de helt brådne kar som Colombia/Tristar der konsekvent
udgiver de samme (store) titler i nye og (måske) bedre udgaver hvert halve
år (tænker her på deres CE, superbit, deluxe superbit osv).

Kort sagt som er det os (kunderne) og ikke distributørerne som er dumme