sukkerfri chokolade
Fra : Mai Espersen

Dato : 17-07-03 18:42

Hejsa
Jeg har fundet en sukkerfri chokolade fra producenten "Regina" den hedder
Flight...
Kakaoindholdet er 54 %
Kulhydrater 48 g
-heraf er stivelse 4 g
-sukkeralkohol(maltitol) 40 g

Kan man spise det på Atkinskuren? -og i så fald hvor meget???

Fra : Peter Holm

Dato : 17-07-03 19:05

Mai Espersen wrote:
> [...]
> -heraf er stivelse 4 g
> -sukkeralkohol(maltitol) 40 g
>
> Kan man spise det på Atkinskuren? -og i så fald hvor meget???

ingen anelse, men nogen siger i hvert fald god for den slags chokolade
sammen med Atkins kur.
http://www.lowcarbchocolates.com/index.php#Order

Hvor har du fundet chokoladen? link?

Peter

Fra : Mai Espersen

Dato : 17-07-03 19:40

"Peter Holm" wrote in message

> Hvor har du fundet chokoladen? link?
> Peter

Hej Peter
Jeg har fundet dem i Dreisler Storkøb( hvis du er fra nordjylland) og
Salling.

Mai

Fra : Anette

Dato : 17-07-03 20:07

"Mai Espersen" <mai@maise.dk>
> [...]
> -heraf er stivelse 4 g
> -sukkeralkohol(maltitol) 40 g
>
> Kan man spise det på Atkinskuren? -og i så fald hvor meget???

Det er ikke ideelt. Maltitol kan på nogle virke som sukker, og det kan give
ondt i maven og diarré. Hvis du virkelig er desperat så er "rigtig" 70%
chokolade bedre efter min mening... Men hvis du nu har købt det, så spis
ikke mere end 20 gram per dag... og tæl kulhydraterne med i dit regnskab.

Anette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-07-03 21:06

[Mai Espersen | Thu, 17 Jul 2003 19:41:50 +0200]

> [...]
>-heraf er stivelse 4 g
>-sukkeralkohol(maltitol) 40 g
>
>Kan man spise det på Atkinskuren? -og i så fald hvor meget???

Ja & det afhænger af personen :)

Sukkeralkoholer fratrækkes fra regnskabet da de har en minimal
indvikling på blodsukkeret - nogle hævder dog at det kan sætte deres
vægttab i stå, meeen???

Derudover er sukkeralkoholer i store mængder ikke behageligt for mave og
tarmsystemet, da de udvikler en hel del luft.

Jeg spiser nok ½ plader om dagen, og har ingen problemer -
flødechokolade med nødder er stadig min favorit, til bare at spise.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Anette

Dato : 17-07-03 21:47

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> >
> Sukkeralkoholer fratrækkes fra regnskabet da de har en minimal
> indvikling på blodsukkeret - nogle hævder dog at det kan sætte deres
> vægttab i stå, meeen???

Hallo, det er faktisk rigtigt nok... og jeg fandt at selv små mængder sendte
mig ud af ketose. Jeg ved ikke, om kvinder er mere følsomme på det punkt,
eller om det er et spørgsmål om personens vægt... eller øvrig kost...
eller??

Anette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-07-03 22:29

[Anette | Thu, 17 Jul 2003 22:47:22 +0200]

>Hallo, det er faktisk rigtigt nok... og jeg fandt at selv små mængder sendte
>mig ud af ketose.

Ja, sorry, jeg ville ikke bagatelisere det - blot pointere at mange
snildt tabte sig rigeligt med sukkeralkoholer.

>Jeg ved ikke, om kvinder er mere følsomme på det punkt,

Måske? Jeres stofskifte virker jo ofte anderledes, så måske?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Steen F.

Dato : 18-07-03 17:29

Mai Espersen wrote:
> [...]
> -heraf er stivelse 4 g
> -sukkeralkohol(maltitol) 40 g
>
> Kan man spise det på Atkinskuren? -og i så fald hvor meget???

Ritter Sport laver også sukkerfri chokolade. Hvis du engang kommer til
Tyskaland (fx. Flensborg eller Kiel), så kig ind hos Citti Mark
(supermarkedskæde). De har hele reoler med "diabetes-chokolade".
Jeg har smagt noget af det, og kan ikke smage den helt store forskel fra
alm. chokolade.

Hilsen Steen