LowCarb - jeg taber mig ikke
Fra : Helle Biks

Dato : 16-07-03 08:10

Min mand og jeg har lagt om til LowCarb. Eat-konceptet.
Atkins induktion med 20 g kulh pr dag de første 2 uger.
Ketose er helt i top i følge stix.
Derefter 1 uge med 30 g
Derefter 1 uge med 40 g
Derefter 50 g.
Efter 8 uger en ugentlig "skej-ud-dag" (hvor man dagsrationen med mindst 40
g kulh for kvinder og 60 g kulh for mænd.
Vi har haft 2 "skej-ud-dage" nu. Det ændrer ikke noget for mit vedkommende,
men min mand tager på, og det tager ham 3-4 dage at komme ned igen.

Der er nu gået 10 uger. Ketosen er stadig i top i følge stix.
Min mand har tabt 8 kg, jeg har tabt ½-1 kg.
Jeg er initiativtager og den restriktive i denne "kur", min mand "følger
bare med", hvilket heller ikke burde være noget problem, når han bare sætter
sig til bords og spiser velsmagende mad og gevinsten ind til nu er på 8 kg.
Hvorfor taber jeg mig ikke? Jeg er ved at være lidt desperat.

Inden jeg startede på lowcarb, spiste jeg bare normal varieret kost, og min
vægt var stabil, blot for høj. Jeg har en fedtprocent på 38-40% og skal tabe
ca. 15 kg.

Helle

Fra : Anette

Dato : 16-07-03 09:40

"Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com
> [...]
>
> Der er nu gået 10 uger. Ketosen er stadig i top i følge stix.
> Hvorfor taber jeg mig ikke? Jeg er ved at være lidt desperat.

På den originale Atkins er det meningen, I selv skal finde ud af hvor mange
kulhydrater I kan tillade jer ved at gå fra 20 til 25(til 30). Og så straks
gå tilbage til forrige niveau så snart vægttabet stoppes. 50 gram er højst
sandsynligt ALT for meget for dig. Og skej-ud dage er en dårlig ide!! (men
det gør det vel nemmere for Eat folkene at sælge "deres" plan) Drik
rigeligt vand; hvis din stix er meget mørk er det altså også tegn på, at du
får for lidt væske.
Hvis du spiser ost, kan det også hæmme vægttab (især for kvinder), men hvis
du vil have et bedre input så skriv en typisk dag ned - hvad du spiser, hvor
meget, hvornår. Mit umiddelbare råd er at du går tilbage til induktions
niveau, drikker et par ekstra glas vand dagligt.

Anette

Fra : Helle Biks

Dato : 18-07-03 15:29

Mit umiddelbare råd er at du går tilbage til induktions
> niveau, drikker et par ekstra glas vand dagligt.
>
> Anette

Ja, du har nok ret! Jeg må starte forfra, og så gå _meget_ langsommere til
værks.

Helle