Hovsa
Fra : Kathrine

Dato : 13-07-03 08:52

Det ser ud til at mit Atkins-projekt fik en brat ende
Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.
Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?
--
Kathrine
---

Fra : Jan

Dato : 13-07-03 09:09

Det ser ud til at Atkins kan flere ting....

Jan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-07-03 09:23

"Kathrine" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.
> Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?

Tillykke

Katja

Fra : Anette

Dato : 13-07-03 11:00

> [...]
> Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.
> Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?

Herligt! Tillykke !

Anette

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-07-03 11:17

Kathrine wrote:

> Det ser ud til at mit Atkins-projekt fik en brat ende
> Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.

Et hjertelig tillykke herfra.

> Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?

Det ved jeg ikke om det gør. Spørg i DDVs chatside eller en konsulent.
Sørg for dit og fosterets skyld ikke at få for lidt af alt det gode.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kathrine

Dato : 13-07-03 20:11

"Carsten Riis" skrev:

> Det ved jeg ikke om det gør. Spørg i DDVs chatside eller en
konsulent.
> Sørg for dit og fosterets skyld ikke at få for lidt af alt det gode.

Har tjecket deres website ud og der står noget med at rådføre sig med
ens læge, dobbelt portion mælk og ingen SØD.
Så det lyder jo fint nok.
Jeg taler med lægen en af dagene og nyder i mellemtiden at spise lidt
mere frit men fornuftigt.
Tak for alle tillykkerne
--
Kathrine
---

Fra : Nette

Dato : 13-07-03 13:45

> [...]
> Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.
> Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?

Hvis jeg var dig, ville jeg rådføre mig med min læge - evt. vide ham/hende
det program du skal følge, sådan du og barnet ikke får for lidt af det, som
er nødvendigt.
Jeg er selv overvægtig og gravid, og min læge har frarådet mig dicideret at
tabe mig under min graviditet, så alt stoppede her hos mig fra den dag, jeg
tog test nr. 2. Jeg skal blot sørge for ikke at tage for meget på. At det så
ville være det samme som at tabe mig, er noget helt andet. - Men altså
INGEN direkte slankekur med vægttabt under graviditeten. - Men igen læger er
forskellige.

Nette

Fra : Therese

Dato : 13-07-03 22:19

"Kathrine"
> Jeg er sørme af naturlig vej blevet gravid imod alle odds.
> Så nu står den på DDV med dobbelt mælkeration svjv, ikke!?

Tillykke mange gange.....

Jvf DDV-programmet hedder det ganske rigtigt dobbelt mælkeration og
_meget_vigtigt:_ingen_lever.
Så skulle det ikke være det store problem at følge DDV, da man jo får en
solid varieret kost, men tag under alle omstændigheder programmet med til
lægen. De har i forvejen alle fået programmet, så de fleste kender udemærket
til det.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-07-03 22:35

[Therese | Sun, 13 Jul 2003 23:18:40 +0200]

>Jvf DDV-programmet hedder det ganske rigtigt dobbelt mælkeration og
>_meget_vigtigt:_ingen_lever.

Nu, bliver jeg nysgerrig... dobbelt mælkeration kan jeg måske godt
forstå - kalk, gode vitaminer og alt det-der, men ville dobbelt
osteration ikke være lige så godt?

Den med leveren forstår jeg heller ikke - ville ikke selv finde det det
store tab (da jeg både hader lever og er en mand), men mener ikke før
jeg har hørt at gravide ikke må spise lever?

Jeg ville have troet det modsatte - at den jern der bl.a. er i lever,
ville være godt for gravide?

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Stinne og Rune

Dato : 13-07-03 23:38

Hejsa

Det er pga leverens store indhold af a-vitamin, at det frarådes. Meeen der
sker vist ikke noget ved at man spiser det et par gange i løbet af
draviditeten - hvis man da slet ikke kan undvære det.

Iøvrigt fik jeg også besked om ikke at tabe mig mens jeg var gravid, i
stedet skulle jeg sørge for ikke at tage for meget på - det endte med +10-11
kg, men her 6 uger efter fødsel vejer jeg rent faktisk 10 kg mindre end da
jeg blev gravid, såå deeet!

God sommer
Stinne

---

Fra : Nette

Dato : 14-07-03 06:43

"Stinne og Rune" skrev i en meddelelse
> [...]
+10-11
> kg, men her 6 uger efter fødsel vejer jeg rent faktisk 10 kg mindre end da

Dejligt at høre, at det kan lade sig gøre.
Men man siger jo også at en ammende kvinde bruger lige så mget energi som en
arbejdsmand, så derfor skulle der være mange som tabte sig imens de ammer.

Tillykke med den nye titel.

Nette

Fra : Helle Biks

Dato : 14-07-03 13:10

> Jeg ville have troet det modsatte - at den jern der bl.a. er i lever,
> ville være godt for gravide?
> Best regards,
> Rene' (Denmark)

Jeg tror, at det er fordi f.eks. svinelever kan være temmelig belastet af
både medicinrester og tilsætningsstoffer fra grisens mad, med mindre det er
en økologisk svinelever.
Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-07-03 10:32

"Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at det er fordi f.eks. svinelever kan være temmelig belastet af
> både medicinrester og tilsætningsstoffer fra grisens mad, med mindre det
> er en økologisk svinelever.

Nej.. når gravide frarådes at spise lever har det intet at gøre med
medicinrester og tilsætningsstoffer - og rådet gælder uanset levren er
økologisk eller ej.

Som en anden har skrevet er det A-vitaminindholdet der er for stort.

Citat fra
http://www.altomkost.dk/madtildig/Goderaad/Gravide_og_ammende/forside.htm

"For meget A-vitamin kan skade fosteret. Derfor fraråder
Fødevaredirektoratet gravide at spise lever og paté, da lever er meget rig
på A-vitamin. Leverpostej kan man godt spise. Desuden bør man ikke tage
kosttilskud med et indhold af A-vitamin, som er højere end det anbefalede
(som er 800 RE). Man kan roligt tage en almindelig vitaminpille dagligt - og
man kan også roligt spise masser af gulerødder og andre grøntsager, som har
et højt indhold af betacaroten. Betacaroten omdannes delvis til A-vitamin i
kroppen."

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle Biks

Dato : 21-07-03 08:26

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
når gravide frarådes at spise lever, er det A-vitaminindholdet der er for
stort.

> Mvh. Lisbeth

Hej Lisbeth, så lærte jeg også noget idag.
Helle

Fra : Kathrine

Dato : 14-07-03 08:37

"Therese" skrev:

> [...]
med til
> lægen. De har i forvejen alle fået programmet, så de fleste kender

Jeg har talt med min læge som godt kender DDV.
Han sagde god for det, bare jeg sørgede for at få nok kalk enten i
piller eller mælk/ost.
Det gjorde heller ikke noget at jeg evt. tabte mig under graviditeten,
når bare jeg sørgede for at spise sundt og varieret, som man jo gør på
DDV.
Så nu står den på DVV hvilket jeg er glad for, da jeg er ret
motiveret for at leve sundere og evt. tabe mig.
--
Kathrine
---