Hvad skal jeg gøre?
Fra : Carlsen

Dato : 13-07-03 07:58

Hej NG...

Jeg har omlagt min kost og er begyndt at træne men jeg taber mig ikke?!?!

Jeg er 1,58 m. høj og vejer 67,5 kg.

Jeg træner faktisk hver dag - enten løber jeg ca. en time på rulleskøjter
eller er 1 - 1½ time i motionscenter (stepper og træner mbl). Derudover går
jeg ture med min mand og vores søn et par gange om ugen (en lille tur *s)

Jeg spiser 1½ skive rugbrød (uden smør), et æg, et par tomater og noget
frugt i løbet af morgenen og formiddagen. Op ad dagen spiser jeg lidt frugt.
Til aften får jeg en stor portion salat og en smule aftensmad - det kan være
pizza, pasta, pitabrød (altsammen lavet fedtfattigt). Når jeg spiser andet
(pålæg fx) køber jeg altid det med den laveste fedt-energi-procent....(fx
filet).

Jeg synes jeg gør hvad jeg skal, men hvorfor taber jeg mig ikke...?

Jeg har været i gang i snart en måned og vægten er gået ned med ca. 1½ kg -
det synes jeg ikke er nok!

Hjææææææææææææææælp.......

Mette

Fra : Pia J

Dato : 13-07-03 09:17

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> wrote in message
> Hej NG...
>
> Jeg har omlagt min kost og er begyndt at træne men jeg taber mig ikke?!?!
>
> Jeg er 1,58 m. høj og vejer 67,5 kg.

Du er nogenlunde samme størrelse som mig, dog har jeg kun skullet tabe mig
fra 62 kg.

Det tager hamrende lang tid inden "det" går i gang synes jeg, men pludselig
tager det mere fart, hvis man holder ved.

Derudover er pasta ikke den gudespise man er blevet fortalt - faktisk har du
brug for noget fedt - men alle kulhydraterne omdanner sig til sukker og
holder dit insulinniveau kunstigt oppe - man kan også blive
insulinresistent, så kroppen ikke kan udnytte insulinen (sukkeret bliver
ikke omdannet til energi til dine muskler men sætter sig bare).

Jeg vil foreslå du kigger på dit sukkerforbrug inkl. hvidt brød, pasta,
frugt. Det har hjulpet for os dels at skære kraftigt ned på det synlige
sukker, slik, sodavand osv og dels dele middagstallerkenen anderledes op.
Højst en 1/4 må være kartofler, pasta eller ris, resten skal være kød og
grønt. Meget grønt. Udover salater kommer jeg så mange grønsager jeg kan
finde på i selve den varme ret. Nogen gange finder jeg på retter helt uden
det stivelsesholdige "fyld".

Hvis jeg motionerede som dig ville jeg lynhurtigt komme ned på mine 50-52 kg
tror jeg.

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-07-03 09:31

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG...
>
> Jeg har omlagt min kost og er begyndt at træne men jeg taber mig ikke?!?!

hvis du er påbegyndt begge dele samtidig er det en fordel at starte med at
måle centimeter i stedet for at kigge på vægten..... idet du samtidig med at
du evt smider lidt, så opbygger du muskler der jo vejer mere og fylder
mindre end fedt ;)

> [...]
går
> jeg ture med min mand og vores søn et par gange om ugen (en lille tur *s)

det er jo positivt ;) bliv ved med det....

> [...]
> (pålæg fx) køber jeg altid det med den laveste fedt-energi-procent....(fx

mit råd er at du deler dit rugbrød ud over hele dagen..... dvs ½ stykke
morgen, ½ stykke frokost og ½ stykke eftermiddag.... sammen med en masse
gode proteiner(fedtfattig ost, æg og fjerkræpålæg) og grøntsager/frugt....
på den måde holder du din forbrænding i gang..... det kan komme til at
stagnere lidt hvis du ikke rigtig spiser andet end frugt om
eftermiddagen....
derudover vil jeg sige at du bør prøve at spæde salaten op med gode grove
grøntsager, som broccoli, bønner, gulerødder, og lignende.... nu ved jeg dog
ikke om det bare er grøn salat du spiser..... grøn salat er ikke det bedste
da det primært er vand, og dermed ikke har noget næringsmæssig voldsomt god
værdi...... lidt grove grøntsager er langt bedre.... gerne 200g til frokost
og 300 g til aftensmad......
hvis du spiser kartofler og pasta og ris så hold det på et minimum... dvs
2-3 kartofler, og max 2 dl ris eller pasta...... spiser du brød til så nøjes
med ca 30 gram...
derudover skal du passe på med at spise for fedtfattigt... din krop og dine
led har behov for lidt fedtstof.... prøv at ramme omkring 1-1½ spiseskefuld
fedtstof i løbet af dagen ( det kan være dressing eller lignenende...
behøver ikke være smør)

> Jeg synes jeg gør hvad jeg skal, men hvorfor taber jeg mig ikke...?

du har nogle fatale fejl i din plan.... også selvom den ser rimelig
fornuftig ud.....
du spiser ikke nok i løbet af dagen..... og du får ikke nok grøntsager.....

> Jeg har været i gang i snart en måned og vægten er gået ned med ca. 1½
kg -
> det synes jeg ikke er nok!

slap nu lige af...... 1½ kg på en måned er faktisk flot når du både spiser
fornuftigt og træner.... du kan betragte det lidt som 2 kg fedttab, og ½
kilos muskelopbygning..... i længden vil det se pænere ud......
og ½ kilo om ugen er faktisk enormt flot...... (i wish i could)....

håber du kunne bruge lidt af det jeg har skrevet ;)

knus sabina

Fra : Pia J

Dato : 13-07-03 10:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> du har nogle fatale fejl i din plan.... også selvom den ser rimelig
> fornuftig ud.....

Jeg glemte da at fortælle, vi selv har levet som Mette i årevis uden der
skete noget. Med den nye kostomlægning har min mand smidt 16 kg i år - uden
vi føler vi er på kur.

:Pia

Fra : Thomas

Dato : 15-07-03 08:33

Istedet for at stirre dig blind på alle de fedt energiprocenter, burde du n
ok istede se på dit samlede kalorieforbrug pr dag, eller måske pr uge.

Mange lever i den tro de er i kalorieunerskud, hvilket er nødvendigt for at
tabe sig. I virkeligheden ligger de på en vedligeholdesestilstand.

Find ud ud af hvor mange kcal din krop ca har brug for døgnet og træk ca
2-300 kcal fra. Det er det antal kalorier der skal indtages.
Så sniger du fedtet af langsomt og får ikke de flip hvor du kæmpespiser
fordi dit energiunderskud bliver for lavt.
Så vil du efter et stykke tid tabe dig ca 1 kg om ugen. Det gælder jo ikke
om en kur nu og her, det gælder om at ændre dit kalirie indtag resten af
livet. Du kan med held godt fx spise som du plejer en dag eller to om ugen.
ellers synes jeg kroppen har tendends til at vænne sig til den nye mangde
kalorier du tilbyder den.

/ Thomas

Fra : Anne

Dato : 16-07-03 11:49

> [...]
>
> Jeg synes jeg gør hvad jeg skal, men hvorfor taber jeg mig ikke...?
>
> Jeg har været i gang i snart en måned og vægten er gået ned med ca. 1½

Hej Mette
Jeg har været hos vægt.... (resten skriver jeg ikke... for at skabe en ny
debat
Men... jeg tabte 20 kg på 17 uger.. og det er et år siden .. og jeg har
stadig den
samme "NYE" vægt... Så her er bare et par tips.. som du kan vælge at
afprøve!

For det første... MAX 30 gram pasta pr dag.. (helst ris) da pasta binder
fedt sammen
- du skriver også "lidt frugt" .. niks - 3 stk frugt pr dag (max en banan)
Dertil skal du have ca
30 gram fedt (letta eller andet) pr dag - ellers kan kroppen ikke finde ud
af det.

Det du gør forkert... er at du ikke spiser!! Du må spise ca. 1 stk rugbrød
pr dag...
3 frugter .. 600 gram grønsager... 400 gram kød HVER DAG... (det er både
fisk, kylling,
kød m.m. magert) du skal drikke en halv liter mælk hver dag.. og min 2
liter vand.

DU SKAL SPISE... SPISE og SPISE...
og hvis du vil vide mere... så skriv igen ... for kroppen har brug for mad
... og den rette mængde fedt via
vores mad ... men det er svært at finde ud af.. men jeg ved bare at jeg
tabte mig meget og aldrig siden
har jeg følt mig så veltilpas og sund!

(PS undskyld min rodet opstilling.. men jeg skal skynde mig.. men vil bare
hurtigt svare
inden jeg glemte det

Anne