mave problemer
Fra : Mai Espersen

Dato : 12-07-03 16:21

Hejsa NG
Jeg er ved at være ret træt af min mave -altså rent udseende mæssigt. Den er
bare enormt "blævret" og bliver ved med at være det mens jeg taber mig...
Den generer mig også hvis jeg skal løbe -det gør ondt... Jeg har tabt mig
ca. 10 kg og mangler nok 3-5 kg. mere. Faktisk er jeg slank på resten at
kroppen, men mangler bare regionen rundt om maven... der stadig er ret
badeboldsagtig...
Hvad skal man gøre??? Jeg styrke- og konditionstræner i øvrigt nogle gange
om ugen...
Ddv siger jo man skal spise lever... det har jeg gjort uden de helt store
resultater...
Håber der er nogen derude med nogle visdomsord...
Hilsen Mai

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 14-07-03 22:46

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultater...
> Håber der er nogen derude med nogle visdomsord...

Maveøvelser - mavebøjninger - 10 minutter hver dag. Find dem i f.eks. i " I
FORM" på nettet eller på biblioteket.

VH Birgitte

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 15-07-03 11:47

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> Maveøvelser - mavebøjninger - 10 minutter hver dag. Find dem i f.eks. i "
> FORM" på nettet eller på biblioteket.

Normalt vil man sige, at mavebøjninger ikke hjælper en hujende fis, hvis man
vil tabe sig på maven. Det er IKKE muligt at punktslanke, ligemeget hvad
diverse "institutter" påstår. Så hvis det er fedt der er omkring maven, så
hjælper kun mere motion.

Mavebøjninger kan have sin berettigelse, hvis det der er behov for er en
"opstramning". Hvis man har svag bugmuskulatur, så kan de indre organer have
en tendens til at synke ned og derved komem til at ligge som en bule på
maven - her kan man med fordel træne mavemuskulaturen, f.eks. ved at lave
mavebøjninger.

Umiddelbart ville jeg dog foreslå et generelt styrketræningsprogram, så man
kan få trænet hele kroppen - det bliver så kedeligt i længden at lave
hundrede mavebøjninger hver dag. Hvis man laver nogle gode
styrketræningsøvelser, der involverer mange muskelgrupper, så kan det være
svært ikke at få mavemusklerne med.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Mai Espersen

Dato : 15-07-03 12:59

"Mikkel Gybel Jensen" wrote in message
> [...]
> diverse "institutter" påstår. Så hvis det er fedt der er omkring maven, så

Jeg en del fedt i maven regionen... sådan nærmest bildæk-agtigt...
Jeg træner 2 gange ugentlig i et fitness center (har gået der ca. en
måned) -en kombination af styrke og kondition... dog mest styrke.. ville det
være bedre at strue op for konditionsdelen (ud af ca 1,5 time
konditionstræner jeg mellem 20-30 min.)
-min bmi siger i øvrigt at jeg er normalvægtig og ikke behøver at tabe
mig... og det er ret frustrende når spejlet siger noget helt andet.. Jeg er
176 og vejer 70kg. Mit hoftemål er 95, hvilket giver mig at pære/æbletal på
0,97( man siger at når tallet er mere end 0,80 er man som kvinde i farezonen
for dårlig helbred, sukkersyge m.v...

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 20:17

Ddv siger jo man skal spise lever... det har jeg gjort uden de helt store
resultater... ja 80 gram om ugen .. samt en masse vand som gør det muligt
for huden at trække sig sammen .. idet du ved siden af træner din mave.. som
du kan gøre - som en anden rådede dig til... at gøre via mavebøjninger!

Vandarobic er også godt ... det gør ikke ondt at løbe i vandet eller hoppe
rundt - og effekten er den samme!
(har været instruktør i 2 år)

Derudover er lange gåture - hvor du kan spænde din mave sammen - imens du
går - også en ret god øvelse! Det giver godt....

Held og lykke med det!
Anne

Fra : Mai Espersen

Dato : 17-07-03 22:45

"Anne" wrote

> Vandarobic er også godt ... det gør ikke ondt at løbe i vandet eller hoppe
> rundt - og effekten er den samme!
> (har været instruktør i 2 år)

-lyder spændende... ved du tilfældigvis om der er hold i Aalborg???

-Tusind tak : )

Mai

Fra : Anne

Dato : 18-07-03 07:24

"Mai Espersen" wrote

> Vandarobic...

"lyder spændende... ved du tilfældigvis om der er hold i Aalborg???"

Nej det gør jeg desværre ikke - (bosat på sjælland) men
jeg ved det er en meget udbredt form for "træning", både
for overvægtige mennesker, men også hos gigtramte!

Du kunne måske forhører dig i Jeres fittnesscenter eller
ringe til div svømmehaller!

Der hvor jeg var instruktør - var i en ´"privat" svømmehal! Men jeg
ved bare at det findes mange steder!

HVIS IKKE du kan finde det - så kan du jo altid tage en tur i
svømmehallen selv og lave dine øvelser! Jeg vil med glæde
sende nogle øvelser til dig

Anne

Fra : Mai Espersen

Dato : 18-07-03 07:36

"Anne" wrote

> Du kunne måske forhører dig i Jeres fittnesscenter eller
> ringe til div svømmehaller!

-Det vil jeg gøre...

> HVIS IKKE du kan finde det - så kan du jo altid tage en tur i
> svømmehallen selv og lave dine øvelser! Jeg vil med glæde
> sende nogle øvelser til dig

-Det vil jeg meget gerne, hvis du vil... om ikke andet for lige at se helt
præsist hvordan og hvorledes...

Mai

Fra : Anne

Dato : 18-07-03 07:41

Hej Mai ..
Du kan sende en email til mig .. så skal jeg finde ud af noget til dig - men
så er det fri for at foregå herinde
(syns bare det er lidt nemmere... via den vej

Fra : Bente

Dato : 18-07-03 08:24

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Mai Espersen" wrote

> "lyder spændende... ved du tilfældigvis om der er hold i Aalborg???"

Hej
Der er vandaerobic i Svømmeland i Nørresundby
http://www.nsbic.dk/svoemmeland.htm

Hilsen
Bente