Kostfibre
Fra : Helle Biks

Dato : 11-07-03 17:00

I forbindelse med at jeg desperat prøver at holde mig omkring 20 gram
kulhydrater (netcarb) er der noget jeg ikke forstår:

Hvordan er det med dybfrosne grøntsager?

Jeg har 3 eksempler på hverdagsgrøntsager frisk/dybfrost i dokument lagt i
dk.binaer "fiber - forsvinder de bare". (Tallene stammer fra FatLow.dk.)

I denne gruppe er det f.eks. tidligere blevet anbefalet at spise masser af
kogte/dampede bønner i alle mulige varianter.
Hvis man spiser bare 200 g kogte bønner, har man efter mit regnestykke
allerede brugt 15,2 g af sine kulhydrater.

Er der nogen der spiser dem rå?

Jeg er bare forvirret!

Helle

Fra : Kathrine

Dato : 11-07-03 18:04

"Helle Biks" <skrev:

> [...]
> Hvis man spiser bare 200 g kogte bønner, har man efter mit
regnestykke
> allerede brugt 15,2 g af sine kulhydrater.

Det fandt jeg også ud af
Så ud til højre med bønnerne!
Men broccoli har et højt indhold af fibre som gør, at du kan spise
rimeligt meget af det.
Jeg skal eksperimentere med en hvidløgsvariant imorgen, da dampet
broccoli ikke lige er mig.
--
Kathrine
---

Fra : Peter Holm

Dato : 15-07-03 19:11

Ifølge VOM http://www.vom.dk/vismad2.asp?id=49# er der i bønner 5,7g
kulhydrat, 3g fibre pr. 100g, hvilket jeg har forstået regnes som totalt
2,7g netcarb i følge Atkins-metoden.
Jeg kan altså spise 200g bønner og herved har jeg kun fået 5,4g affektiv
kulhydrat.

Jeg aner ikke om denne regnemetode er holdbar, men det er sådan jeg har hørt
man gør, og indtil videre er jeg godt tilfreds med mit fald i vægt fra 100,3
> 93,4 på 3 uger.

.....jeg kan ikke finde dit indlæg i binaer.dk, så jeg kan ikke lige forholde
mig præcist til dine tal.

Mvh
Peter

Fra : Helle Biks

Dato : 15-07-03 21:54

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
100,3

> ....jeg kan ikke finde dit indlæg i binaer.dk, så jeg kan ikke lige

Hej Peter

TILLYKKE med dit vægttab, det er meget flot!
Problemet er, at tallene på bønner ændrer sig meget ved kogning.
Jeg prøver at maile skemaet til dig.

mvh Helle

Fra : Jan

Dato : 16-07-03 08:50

Det er saft-suse-mig godt gået,

Jeg venter stadig på Atkins bog, fra England, håber da den dukker op.

Jan 110/108