Ny på Atkins
Fra : Mai Espersen

Dato : 08-07-03 19:23

Hej NG
Jeg er lige startet på Atkins( I Amanda Cross' udgave). I dag fik jeg salat
med rucola, parmaskinke og parmesan til frokost.
Det virkede på forhånd som en dejlig frokost. Parmaskinke er noget jeg synes
er lækkert. Men der skulle 125 gr. parmaskinke i og det er virkelig meget.
Ikke nok med det var ved at ruinere mig, synes jeg også det var ret
utiltalende at spise så meget af det på een gang.

Pengemæssigt kan jeg simpelthen ikke holde kuren hvis jeg skal spise
parmaskinke i de mængder. Kan man erstatte det med andre billigere udgaver
af skinke??? Eller noget helt andet???

Er der noget specielt ved parmaskinke siden det ofte der skal bruges???

Kan man drikke andet end vand i intro perioden?

Det virker svært at spise det hele ( i hvert fald i Amanda Cross' version)
Er der noget af det man kan undlade, hvis man virkelig har problemer med at
få det ned? kunne man f.eks undlade den sene snack.

Håber der er nogen derude der kan bidrage med nogle gode råd

Hilsen Mai

Fra : sune vuorela

Dato : 08-07-03 20:18

En der kalder sig "Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev:

>Pengemæssigt kan jeg simpelthen ikke holde kuren hvis jeg skal spise
>parmaskinke i de mængder. Kan man erstatte det med andre billigere udgaver
>af skinke??? Eller noget helt andet???

Prøv - og se hvad der sker...

>Er der noget specielt ved parmaskinke siden det ofte der skal bruges???

Det smager godt?

>Kan man drikke andet end vand i intro perioden?

Tjoe.... jeg drak masser af superkoncentreret fun - hindbær eller
citrus/lime - men de er sødet med aspartam hvilket for nogle personer
sætter kuren i stå. Det samme med cocacola light o.l.

Men vent til du er kommet gennem introperioden - og så prøv at indtage
drikke med aspartam og se hvad der sker...

>Det virker svært at spise det hele ( i hvert fald i Amanda Cross' version)
>Er der noget af det man kan undlade, hvis man virkelig har problemer med at
>få det ned? kunne man f.eks undlade den sene snack.

Nu har jeg ikke lige læst amanda cross udgave - men jeg vil da ikke
mene at det skader at lade være med at spise hvis man ikke er sulten.

Jeg tager mig kun en aftensnack hvis jeg er sulten - men så gør jeg
det også...

--
Sune - som er i begyndelsen af 16. uge på atkins, og 16-17 kilo
nede...

Fra : Anette

Dato : 09-07-03 15:03

"Mai Espersen" <mai@maise.dk>
> [...]
> få det ned? kunne man f.eks undlade den sene snack.
>
> Håber der er nogen derude der kan bidrage med nogle gode råd

Kender ikke Amanda Cross's low-carb "fiduser", men der er ikke meget
"Atkins" over at pådutte folk bestemte madvarer - og så en relativ sød
skinke...frokosten lyder ganske rigtigt dejligt men det ER altså meget
parmaskinke...
Jeg går ud fra at hendes bog forklarer principperne i low-carb foruden at
give en kostplan? Sålænge du spiser fødevarer med få kulhydrater, så er det
altså fløjtende ligegyldigt om det hedder parma-/bauern-/kogt/røget skinke
eller nok så meget andet kød. Det skal ikke være svært eller nødvendigvis
dyrt at følge en low carb plan.
Sen snack? Jeg har svært ved at se meningen men at spise sent, ISÆR hvis man
ikke er sulten. Det virker tåbeligt.

For at få det absolut bedste resultat bør du nok holde dig til vand... men
hvis du bliver helt desperat kan du jo drikke lidt light safte-/sodavand -
men aspartam kan hæmme vægttabet(siges der)

Anette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-07-03 16:33

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> skrev i en meddelelse

> Kender ikke Amanda Cross's low-carb "fiduser", men der er ikke meget
> "Atkins" over at pådutte folk bestemte madvarer

Der er ikke tale om at pådutte nogen noget *S*
Hvordan er du kommet på den tanke?

> [...]
det
> altså fløjtende ligegyldigt om det hedder parma-/bauern-/kogt/røget skinke

Naaahhh. Hvis du tillige går op i, om du lever sundt, er det ikke
ligegyldigt HVILKEN slags kød du spiser eller hvor meget af det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erna Andersen

Dato : 09-07-03 21:09

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> wrote in message
> Pengemæssigt kan jeg simpelthen ikke holde kuren hvis jeg skal spise
> parmaskinke i de mængder. Kan man erstatte det med andre billigere
udgaver
> af skinke??? Eller noget helt andet???

Parmaskinke er lufttørret og har derved tabt en del vand, dvs.
næringsindholdet er højere end for fersk kød. Jeg tror du roligt kan sætte
mængden ned til 80-100 g.

KH Rna