DDV spørgsmål - ost og bælgfrugter
Fra : Peter Westh

Dato : 05-07-03 10:03

Mit fedtspørgsmål blev godt belyst her i gruppen, tak for det. Her er endnu
to:

Vi er vant til at spise mange bælgfrugter. Ifølge min kærestes konsulent, må
hun kun spise bælgfrugter tre gange om ugen, idet bælgfrugter kan erstatte
okse, svine eller lammekød (som man jo må få 3 gange).

Hvordan kan det egentlig være? Hvorfor kan man ikke erstatte kylling, kalkun
og andet lyst, magert kød med bælgfrugter? Der er jo ikke noget fedt i dem?

Det andet spørgsmål drejer sig om ost. Min kæreste kan ikke fordrage ost,
ikke engang fromage frais. Derfor veksler hun nu mellem æg og
morgenmadsprodukter om morgenen, men det er lidt irriterende, for så har hun
ingen æg til at bruge i kager, afstensmad osv. Så hvad gør man?

p.f. tak

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-07-03 15:00

Peter Westh wrote:

> Vi er vant til at spise mange bælgfrugter. Ifølge min kærestes konsulent, må
> hun kun spise bælgfrugter tre gange om ugen, idet bælgfrugter kan erstatte
> okse, svine eller lammekød (som man jo må få 3 gange).

Korrekt.

> Hvordan kan det egentlig være? Hvorfor kan man ikke erstatte kylling, kalkun
> og andet lyst, magert kød med bælgfrugter? Der er jo ikke noget fedt i dem?

Jeg ved det ikke.

Du kan jo spørge på ddv's ideudvekslings-side (chatten). Men hold øje
med siden den dag du stiller spørgsmålet. Svarene kommer hulter til
pulter ind i hinanden, så det bliver lidt forvirrende når man ikke
holder ørerne stive.

> [...]
> morgenmadsprodukter om morgenen, men det er lidt irriterende, for så har hun
> ingen æg til at bruge i kager, afstensmad osv. Så hvad gør man?

Har hun prøvet at putte 70g FromageFrais (sødet med SØD) ned fx 2 dl
ylette og så blande det rundt.

Så kan man ikke smage fromageFrais'en overhovedet IMO.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Therese

Dato : 06-07-03 12:12

"Carsten Riis" skrev

> Har hun prøvet at putte 70g FromageFrais (sødet med SØD) ned fx 2 dl
> ylette og så blande det rundt.
>
> Så kan man ikke smage fromageFrais'en overhovedet IMO.

Helt enig. Det er det jeg gør de fleste morgener. Man er nemlig lidt
presset, hvis man ikke kan lide skæreost.

OBS: Hun må ikke bruge æg i aftensmad. Kun til frokost eller morgen.

--
Mange hilsner
Therese