OT: meddelelser der ikke hentes ned til mi~
Fra : J.C.Kløve

Dato : 18-07-03 21:18

Hej NG
Er der nogen der har samme problem som mig, eller evt. en der kan give
mig et hint om hvad der er galt ? - jeg har sendt fælgende til
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
men har ikke fået nogen respons.

----------

Hej NG, måske kan i hjælpe mig ?

Jeg har konstateret at indlæg i DFM nyhedsgruppen, ikke hentes /
downloades fra usenet ?
oftere og oftere kan jeg se at der er svaret på et indlæg, men jeg kan
ikke finde det oprindelige indlæg. Det forefindes i Google groups - så
jeg antager det er min OE der er problemet, eller hvad ?
-----------

Jeg bruger sunsite.dk

det er pisse irriterende at kunne læse 3-4 svar på et indlæg man ikke
kan finde.

Please do not FUT

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Bjørn S

Dato : 18-07-03 21:42

"J.C.Kløve" <Dun@nt@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig et hint om hvad der er galt ? - jeg har sendt fælgende til
> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Hvis det kan være til en trøst mangler jeg også mange orginale indlæg fra
tiden hvor vi var til TPT. Flowet på nyere meddelelser ser dog ud til at
køre fint.
Jeg kører over Tiscalis nyheds-server.

--
/Bjørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-07-03 22:52

"Bjørn S" wrote:

> [...]
> tiden hvor vi var til TPT. Flowet på nyere meddelelser ser dog ud til at

Jeg er på en tdc dims. Det sker også at indlæg mangler her.

Ib Jakobsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-07-03 14:55

"J.C.Kløve" <Dun@nt@mail.tele.dk> writes:

> Jeg har konstateret at indlæg i DFM nyhedsgruppen, ikke hentes /
> downloades fra usenet ?

Måske er det blot fordi de ikke findes på serveren. Prøv at spørge den
manuelt efter din message-ids der er nævnt i References-headeren, og
se hvad den kan finde.

Hvordan du lige gør i OE må du desværre ikke spørge mig om.

> oftere og oftere kan jeg se at der er svaret på et indlæg, men jeg kan
> ikke finde det oprindelige indlæg. Det forefindes i Google groups - så
> jeg antager det er min OE der er problemet, eller hvad ?

Hvis de ellers ligger på serveren, så er det enten overview på
serveren der er i stykker, eller din newsreader der er defekt. Prøv at
bruge en anden newsserver, fx news.tele.dk, som du burde have adgang
til som TDC-kunde.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 21-07-03 19:39

Det samme problem har jeg. Jeg kunne se fra arbejdet at Armand havde
skrevet til mig, her kan jeg ikke se det.

> Hvordan du lige gør i OE må du desværre ikke spørge mig om.

Jeg hader OE, kan man bruge andet?

Jeg får noget med en kedelig grå baggrund, er det det samme i ser? Teksten
er ganske lille der, det kan jeg ikke gøre noget ved.

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 21-07-03 19:53

Faktisk kan jeg ikke se noget som helst fra den 19?

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-03 23:16

egersundvej@hotmail.com (Charlotte Petersson) writes:

> Jeg hader OE, kan man bruge andet?

Ja, heldigvis!

Jeg bruger selv noget der hedder Gnus, men den er nok ikke så let at
gå til, til gengæld kan den nærmest alt.

Jeg går ud fra at du bruger en eller anden form for Microsoft Windows
siden du bruger OE, og så kan du da fx finde et udvalg af newsreadere
på <http://tucows.cybercity.dk/news95_default.html>.

Jeg kender også flere der er glade for Xnews, som du finder på
<http://xnews.newsguy.com/>. En af mine venner er faktisk så glad for
den at han har skrevet en vejledning:
<http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/>.

OE er et misforster når vi snakker om overholdelse af gængse
standarder på usenet. Desværre er den meget udbredt

.... og så ikke mere OE-bashing her. Yderligere debat om newsreadere
bør foregå i news:dk.edb.internet.software.mail+news, som jeg sætter
FUT til. Det betyder at svar på dette indlæg automatisk bringes i den
gruppe.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*