At sætte ny omdrejningstællerskive i GS750
Fra : Shsj

Dato : 18-07-03 11:10

Hej med jer :)

Min Suzuki GS 750 har fået en langsomt voksende revne i
omdrejningstællerskiven, jeg kan ikke lige greje hvordan jeg skal åbne ind
til selve "urværket".
For et par måneder siden var der én her i gruppen (...eller var det måske i
binaer.motor...?) der beskrev hvorledes han havde sat en ny skive i
tachometeret på sin GS 750'er. Jeg har søgt efter tråden men uden resultat
.... -er der nogen der evt. kender hans email? eller kan et par fifs der kan
hjælpe mig?

VH.
Shsj:)

Fra : Hekto

Dato : 18-07-03 11:37

In article <mIPRa.888$rg3.251@news.get2net.dk>, "Shsj"
<Shsj@(FJERN)kabelnettet.dk> says...
> [...]
> ... -er der nogen der evt. kender hans email? eller kan et par fifs der kan

Måske er det lavet på samme måde som på min GS'er. (mekanisk)

Du fjerner skruer og kabler i bunden af speedometer og omdr. tæller.
Så kan du fjerne 'indmaden' der sidder i et indvendigt plastikhus.

Du har nu direkte adgang til 'urværket' som i virkeligheden bare er et
'speedometer'.
Nålen kan umiddelbart 'trækkes' af, problemet er bare at få den sat på
igen samme sted. Enten må man re-kalibrere, eller også holde den fast
på den rigtige position.
Så kan man fjerne selve skiven der sider med et par små skruer.

Måske er det enklere at finde et ny tæller hos en hugger?

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Shsj

Dato : 18-07-03 13:18

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote in message
> [...]
> <Shsj@(FJERN)kabelnettet.dk> says...

> Måske er det lavet på samme måde som på min GS'er. (mekanisk)

Hej Hekto.
Jeg er ikke sikker på at det er samme fremgangsmåde der skal bruges til
min...jeg har lagt et par billeder af den her:
http://makeashorterlink.com/?Y6B621F45

VH.
Shsj

Fra : Hekto

Dato : 18-07-03 13:22

In article <9ARRa.935$cb4.380@news.get2net.dk>, "Shsj"
> [...]
> Jeg er ikke sikker på at det er samme fremgangsmåde der skal bruges til
> min...jeg har lagt et par billeder af den her:

Nej, de ligner slet ikke mine. Mine er nærmest monteret hver for sig i
en stor fælles 'kasse'.
De der ser lidt problematiske ud, at adskille.

Fra : Brian W.

Dato : 18-07-03 19:35

Shsj wrote:
> [...]
> Jeg er ikke sikker på at det er samme fremgangsmåde der skal bruges
> til min...jeg har lagt et par billeder af den her:

hmmm, jeg havde samme problem, bare med skruerne der holder urskiven på min
gamle bol´dor.. Der er klokkerne magen til din suzuki. Enten skal du ud til
en hugger og finde en brugt, eller oxo skal du gøre som jeg gjorde.
Man kan ikke komme ind i huset uden at man skal brække i det Jeg brugte
en bævskider, og en spidstang, til at åbne med. Det kan anbefales at ligge
noget stof mellem tang og huset for at undgå ridser. Der sidder en sort ring
hele vejen rundt om klokken der holder glasset fast. Det er underkanten af
den du skal tvinge ud så du kan løfte ringe af. Derefter har du direkte
adgang til selve urskiven.

Nu gør du så følgende. Du afmontere stopnålen der holder viseren nede ved
nul. Så falder nålen længere ned. Der hvor nålen stopper sætter du et mærke
med en tushpen. Når du har gjort det, kan du trække nålen af, og ligge den
gamle skive oven på den nye, og overføre mærket dertil. Så sætter du den nye
skive i klokken, sætter nålen udfor det mærke du du har lavet på den nye
skive, drejer nålen frem foran 0, og sætter stopnålen i. ^
På den måde kan du undgå dyre regninger til kalibrering, og værksted. Det er
nemlig dyrt, det ved jeg alt om.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Shsj

Dato : 18-07-03 22:13

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> skive, drejer nålen frem foran 0, og sætter stopnålen i. ^
> På den måde kan du undgå dyre regninger til kalibrering, og værksted. Det

Hej Brian Laursen.

Tak for en udførlig anvisning
Jeg vil gå i gang med tang, tushpen og gæv-skider (eller hvad det hed) så
snart lejlighed byder sig
....men først vil jeg tage kværnen en tur til Sverige/Norge i en uges tid
eller to

Hyg jer.
Shsj:)

Fra : Hekto

Dato : 18-07-03 23:37

In article <3f183dc3$0$2692$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Brian W.
says...

> [...]
> skive, drejer nålen frem foran 0, og sætter stopnålen i. ^
> På den måde kan du undgå dyre regninger til kalibrering, og værksted. Det er

Nåååh ... så har jeg en difus!
Det var det samme på RD'eren. Dér trængte glassene voldsomt til at
blive pudset på indersiden.
Den sorte ring der holder glasset er bertlet rundt om kannten. For at
få den af, brugte jeg en fil og en roterende slibesten. Jeg sleb
bertlingen væk på 'bagsiden' så ringen kunne trækkes af.
Den blev så lakkeret og glassene pudset. Derefter limede jeg glas,
gummitætning o.s.v. fast med Dow Corning 3140, som er en silicone der
ikke udgasser eddikesyre.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 19-07-03 00:33

Brian W. <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> [...]
> skive i klokken, sætter nålen udfor det mærke du du har lavet på den nye
> skive, drejer nålen frem foran 0, og sætter stopnålen i. ^

Sidst der var en streng omkring disse alternative skiver (dengang var ønsket
en anden bundfarve!), kom vi frem til at disse leveres "skårne", således at
forstå at de monteres under nålen!

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 19-07-03 21:59

Armand wrote:
> [...]
> ønsket en anden bundfarve!), kom vi frem til at disse leveres
> "skårne", således at forstå at de monteres under nålen!

Hmm nogen mankender????