Omdrejninger
Fra : Uffe Jørgensen

Dato : 17-07-03 22:10

Jeg har fået et par nye potter med noget friere gennemgang på min gamle CB
350 Twin.
Dette har desværre medført, at den ikke rigtig kan komme over 6500 rpm, hvor
den før smuttede op omkring 8000.
Jeg har prøvet at øge modstanden i potterne med grydesvampe. Det har dæmpet
lyden men ikke hjulpet på omdrejningerne. Det er vel noget med at dysse om,
men det vil jeg helst undgå. Er der nogen andre gode råd?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-07-03 22:28

> lyden men ikke hjulpet på omdrejningerne. Det er vel noget med at dysse
om,
> men det vil jeg helst undgå. Er der nogen andre gode råd?

Ja.

Gør det alligevel.

Fra : Richard

Dato : 18-07-03 09:23

Uffe Jørgensen wrote:
> Jeg har fået et par nye potter med noget friere gennemgang på min gamle CB
> 350 Twin.

Er du sikker på, at gennemgangen er friere...

> Dette har desværre medført, at den ikke rigtig kan komme over 6500 rpm, hvor
> den før smuttede op omkring 8000.

....det tyder mere på, at der er mere modstand i dem, eller at
opbygningen giver et uheldigt svingningstal, der øger modstanden ved
højere omdrejninger.

> Jeg har prøvet at øge modstanden i potterne med grydesvampe. Det har dæmpet
> lyden men ikke hjulpet på omdrejningerne. Det er vel noget med at dysse om,
> men det vil jeg helst undgå. Er der nogen andre gode råd?

Kan du skille dem ad og evt. fjerne en eller flere fløjter/baffler eller
ændre på deres længde/placering?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Uffe Jørgensen

Dato : 19-07-03 13:03

Hvis den larmer mærkbart mere, er modstanden vel lavere?
Længden er kortere end med de gamle potter.