Mos på sten
Fra : Thomas Gardum

Dato : 02-04-01 15:33

Hvordan fjerner man nemmest mos fra sten/fliser??

Mvh Thomas

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-04-01 00:31

Thomas Gardum wrote:

> Hvordan fjerner man nemmest mos fra sten/fliser??

Når det er tørt om sommeren. Med en kost.

Se lige efter om det er nogle sjældne arter af mos.

Fra : Helle

Dato : 03-04-01 07:41

Rodalon skulle kunne gøre det - + en regnbyge :)

Helle

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 16-04-01 15:13

Hej Thomas

Man kan brug algefjerner ( jeg ved ikke om det er stavet rigtigt) eller
klorin, saltsyre og edikesyre men det er jo ikke så godt for naturen.

Med venlig hilsen
Annamarie Jensen

Fra : Mosegaard

Dato : 16-04-01 17:16

Hej Thomas..
Som Annamarie sagde, kan man bruge kemikalier som ikke er så godt for
naturen, men man kan jo også gøre det med en højtryksrenser..De koster
selvfølgelig en slat penge men nogle steder lejer de dem ud, og så går
algefjerningen altså som en leg...og så slider det ikke på naturen!!!!!!!
Venlig hilsen Mia

Fra : Thomas Gardum

Dato : 17-04-01 13:56

Hej, og tak for jeres svar.

Indtil videre har jeg fjernet mosset med en spartel, tager lidt tid, men det
virker. Næste år bliver forhåbentligt med en højtryksrenser : )

Mvh Thomas

Fra : Finn

Dato : 17-04-01 19:55

> [...]
det
> virker. Næste år bliver forhåbentligt med en højtryksrenser : )

Hvad med en stålbørste??

Finn

Fra : Carsten Lund

Dato : 21-04-01 23:02

Nej men højtryksrenseren ødelægger til gengæld dine fliser. De bliver åbne i
betonen (overfladen) og tager dermed endnu mere imod skidt og mos. Så drop
det. Det bliver ganske vist perfekt til at starte med ..............men så
bliver det ikke til at holde for eftertiden

carsten

Mosegaard <mialykke@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3VEC6.39$fk7.28859554@news.mobilixnet.dk...

Fra : per

Dato : 17-04-01 20:09

On Mon, 16 Apr 2001 16:13:07 +0200, "Jørgen Jensen"
<lindbergjensen@get2net.dk> wrote:

Jeg brugte engang noget mosfjerner på et stengærde, det skummede som
opvaskervand, og naboerne troede nok jeg var sindsyg, de griner
stadig. Nu vander jeg det, og giver det en gang højtryksrens.

--
Per