Typefejl
Fra : //Overby

Dato : 16-07-03 18:41

Er der nogen typefejl på en GSX F 600 årgang 98-00?

Daniel

Fra : John Jensen

Dato : 16-07-03 18:52

"//Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen typefejl på en GSX F 600 årgang 98-00?
>
> Daniel
>
> JA,- Det er en Suzuki...... =

/ John

Fra : //Overby

Dato : 16-07-03 18:54

> JA,- Det er en Suzuki...... =

Nogen der har lidt konstruktivt at byde med!

Daniel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-07-03 19:03

> Nogen der har lidt konstruktivt at byde med!

En af de ting Armand tit er kommet frem med er knast-problemer på specielt
denne model. Der er mange der har oplevet at knasterne efter få kilometer
begynder at få små huller i overfladen (pga. en dårlig hærdning?), og
derefter hurtigt vil nedslibe armene hvorefter det bliver en lidt dyrere
affære at få lavet.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : //Overby

Dato : 16-07-03 19:19

> [...]
> begynder at få små huller i overfladen (pga. en dårlig hærdning?), og
> derefter hurtigt vil nedslibe armene hvorefter det bliver en lidt dyrere

Kan man teste det på nogen måde, mens man inspicere den - er der nogle
kendetegn, mislyde?

Daniel

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-07-03 20:59

//Overby wrote:

> Kan man teste det på nogen måde, mens man inspicere den - er der nogle
> kendetegn, mislyde?

Mig bekendt er den eneste inspicerings mulighed, øjnene.....dvs at man skal
have ventildækslet af modellen så man kan se knasterne !!!

En løsning kunne være at du gjorde en evt handel betinget at knasterne er
OK, ved at betale et eftersyn på et værksted sælger & du kan blive enige om.
Hvis knasterne er OK har du købt en nyserviceret MC, hvis knasterne ikke er
OK har sælger gratis fået syn for sagen.

Har selv haft en GSX750F årg.90 fra ny af, i den holdt det første sæt
knaster 19.000 km (blev kørt på 9 måneder), nye knaster & vippearme blev
efter meget tovtrækkeri betalt af importøren Reinhart, og kostede ifølge den
forhandler der lavede det ca. 8000 kr.- for stumperne.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Brian W.

Dato : 16-07-03 21:01

//Overby wrote:

> Kan man teste det på nogen måde, mens man inspicere den - er der nogle
> kendetegn, mislyde?
>
> Daniel

Hvis du har mistanke om dårlige knaster, kan du evt lave en aftale med
forhandler om at han åbner ned til mortor, og hvis den ikke fejler noget
betaler du selv for eftersyn, og fehler den noget betaler han for det + det
der skal laves.! Så er du sikker.
Hvor vidt om nyere suzukier har dårlig knaster ved jeg ikke, men de gamle
var ihvertfald slemme. Mon ikke Suki har lært af de gamle modeller.???
Ihvertfald får du en rimelig stabil og populær mc med der kan lidt af det
hele, uden at man bliver slagtet ved første rate rent økonomisk. Har man
ikke brug for mere, eller er det første gangs køb, så er den vel sagtens
noget nært perfekt.
Sæt et råverør på så er den til at holde ud at høre på oxo.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-07-03 21:10

Brian W. wrote:
> //Overby wrote:
> Hvor vidt om nyere suzukier har dårlig knaster ved jeg ikke, men de
> gamle var ihvertfald slemme. Mon ikke Suki har lært af de gamle
> modeller.???

Det må man inderligt håbe......., men jeg vil "se" det før jeg også tror på
det.

> Sæt et råverør på så er den til at holde ud at høre på oxo.

Nå.................så får naboerne også glæde af den, så må vi håbe at de
kan lide lyden. ;-(

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 16-07-03 21:06

//Overby wrote:

> Nogen der har lidt konstruktivt at byde med!

Bagerste bremseskive bliver slidt som et vaskebræt, da den i mine øje er
konstrueret forkert (huller boret forkert).
Har lige skiftet bagerste bremseskive på en GSX-R250 med samme
(konstruktionsfejl) fejl.
Så dette er nok ikke blevet rettet til de nye modeller ;-(

Knaster -> se svar i denne tråd andetsteds.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Ninja Rider

Dato : 16-07-03 22:35

Hejsa

D@n Dethlefsen wrote:
> Bagerste bremseskive bliver slidt som et vaskebræt, da den i mine øje er
> konstrueret forkert (huller boret forkert).
Min gamle Bandit gjorde det samme. Men det var da en uorginal skive der
var på den. Mærkeligt hvis de bliver ved med at lave "hullerne forkert"

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Brian W.

Dato : 16-07-03 20:56

//Overby wrote:
> Er der nogen typefejl på en GSX F 600 årgang 98-00?
>
> Daniel
For lidt heste