/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tandhjul: CB 550F Supersport ´76
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 12:49

Der er en venlig sjæl der har gjort mig opmærksom på at den kan have en
anden tandsætning end normalt siden den kun vil rende 140 km/t.
Derfor har jeg pløjet min Hayes igennem, men ikke kunnet finde det - Så nu
spørg jeg lige her.

Brian og Honda-Pigen.



 
 
Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 13:17

Brian wrote:
> Der er en venlig sjæl der har gjort mig opmærksom på at den kan have
> en anden tandsætning end normalt siden den kun vil rende 140 km/t.
> Derfor har jeg pløjet min Hayes igennem, men ikke kunnet finde det -
> Så nu spørg jeg lige her.

Det kan du jo næsten selv bedømme, hvis den kan trække ud til det røde område
i højeste gear og så kun render 140 km/t er den gearet en del ned .
Men jeg tvivler stærkt på at der er nogen der har gearet den så meget ned.
Den skulle gerne kunne rende en 180 stykker på klokken med standart gearing og medvind :)

/Jens Kawa KR-1 (som har haft en 500/4 for 20 år tilbage. Man er sgu ved at blive gammel)



Hans Joergensen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-07-03 13:26

Pwh wrote:
> Den skulle gerne kunne rende en 180 stykker på klokken med standart gearing og medvind :)

Weeeh, så kan jeg liiige løbe fra sådan en på RD'en

// Hans, der ikke kan tåle varmen idag..
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 13:38

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> Den skulle gerne kunne rende en 180 stykker på klokken med standart
>> gearing og medvind :)
>
> Weeeh, så kan jeg liiige løbe fra sådan en på RD'en
>

Hvis din RD'er bare kører rimeligt optimalt kan du kører i cirkler om den.
En 550/4 har 50 hk til 200kg og din har 63 hk til 145 kg.
Nej 2-taggere er og bliver det eneste rigtige hvis det skal gå stærkt ;)
Men jeg er sgu imponeret over at de gamle Honda Fours stadig kører.
Det må værer en af de mest solide motorkonstruktioner der er lavet.

/Jens Kawa KR-1 med 60 hk til 123kg



Claus Rittig (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-03 13:48

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f154742$0$13224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Men jeg er sgu imponeret over at de gamle Honda Fours stadig kører.
> Det må værer en af de mest solide motorkonstruktioner der er lavet.

Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle af de Harley'er
der kører rundt i danmark - ?

Rittig



Brian Sørup (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 16-07-03 13:53


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3f154800$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f154742$0$13224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Men jeg er sgu imponeret over at de gamle Honda Fours stadig
kører.
> > Det må værer en af de mest solide motorkonstruktioner der er
lavet.
>
> Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle
af de Harley'er
> der kører rundt i danmark - ?

Jepz, men hvor mange af de Harley'er kører med en motor på alder
med stellet ?
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Claus Rittig (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-03 14:09

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:bf3hrb$amns6$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...

> > > Men jeg er sgu imponeret over at de gamle Honda Fours stadig
> kører.
> > > Det må værer en af de mest solide motorkonstruktioner der er
> lavet.
> >
> > Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle
> af de Harley'er
> > der kører rundt i danmark - ?
>
> Jepz, men hvor mange af de Harley'er kører med en motor på alder
> med stellet ?

8 i min omgangskreds. (>40 år gamle).

Rittig



Orla Pedersen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-07-03 22:25


Claus Rittig skrev i meddelelsen <3f154cd2$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

>> > Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle
>> af de Harley'er
>> > der kører rundt i danmark - ?
>>
>> Jepz, men hvor mange af de Harley'er kører med en motor på alder
>> med stellet ?
>
>8 i min omgangskreds. (>40 år gamle).


Ud over krumtaphuset ?? næppe ! Japanerne laver motorer der holder
længere, men det er selvfølgelig også nødvendigt når reservedelssituationen
er så elendig som den mange gange er. Ingen laver jo uoriginale reservedele
til et behov der ikke er der.

mvh
Orla

>
>Rittig
>
>





Claus Rittig (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-03 23:08

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f15c1e8$0$76060$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> >> > Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle
> >> af de Harley'er
> >> > der kører rundt i danmark - ?
> >>
> >> Jepz, men hvor mange af de Harley'er kører med en motor på alder
> >> med stellet ?
> >
> >8 i min omgangskreds. (>40 år gamle).
>
>
> Ud over krumtaphuset ?? næppe ! Japanerne laver motorer der
holder
> længere, men det er selvfølgelig også nødvendigt når
reservedelssituationen
> er så elendig som den mange gange er. Ingen laver jo uoriginale
reservedele
> til et behov der ikke er der.

LOL!
Don't feed the troll.

Rittig



Jes Vestervang (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-07-03 22:51

Claus Rittig wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev

>> >> Jepz, men hvor mange af de Harley'er kører med en motor på alder
>> >> med stellet ?
>> >
>> >8 i min omgangskreds. (>40 år gamle).
>>
>> Ud over krumtaphuset ?? næppe ! Japanerne laver motorer der
>> holder længere, men det er selvfølgelig også nødvendigt når
>> reservedelssituationen er så elendig som den mange gange er. Ingen laver
>> jo uoriginale reservedele til et behov der ikke er der.
>
> LOL!
> Don't feed the troll.

Dig?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 13:59

Claus Rittig wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f154742$0$13224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Men jeg er sgu imponeret over at de gamle Honda Fours stadig kører.
>> Det må værer en af de mest solide motorkonstruktioner der er lavet.
>
> Æh, ja sørme... De ældste er næsten halvt så gamle som nogle af de
> Harley'er der kører rundt i danmark - ?
>

Jo men nu mente jeg jo Mc-motorer, og ikke noget der burde sidde i en mejetærsker

/Jens



Hans Joergensen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-07-03 14:09

Pwh wrote:
> Hvis din RD'er bare kører rimeligt optimalt kan du kører i cirkler om den.
> En 550/4 har 50 hk til 200kg og din har 63 hk til 145 kg.

På trods af det så kan RD'en altså kun sniges op på 190 .. og der er
dælme længe fra de 160 og derop :)

Iøvrigt tror jeg ikke min har 63 .. :)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 14:27

> > Hvis din RD'er bare kører rimeligt optimalt kan du kører i cirkler om
den.
> > En 550/4 har 50 hk til 200kg og din har 63 hk til 145 kg.
>
> På trods af det så kan RD'en altså kun sniges op på 190 .. og der er
> dælme længe fra de 160 og derop :)

Ved godt det er spændende at snakke RD vs. HD. Men.. jeg ved stadig ikke
hvor mange tænder min MC bør have andet end der ikke må mangle nogen. Og
inden jeg sender den til tandlægen, så ville det jo være rart at vide hvor
mange den "burde" have ?

Brian og Honda-Pigen.



Armand (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-07-03 15:24


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f155292$0$32534$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > >
> Ved godt det er spændende at snakke RD vs. HD. Men.. jeg ved stadig ikke
> hvor mange tænder min MC bør have andet end der ikke må mangle nogen.
> Og inden jeg sender den til tandlægen, så ville det jo være rart at vide
hvor
> mange den "burde" have ?

MC-Nøglen er din ven!
Kædelisten i MC-Nøglen siger 17 hhv. 37 tænder!

--
Armand.




Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 15:55

> MC-Nøglen er din ven!
> Kædelisten i MC-Nøglen siger 17 hhv. 37 tænder!
- Jamen, så må jeg jo hellere stikke den en bajer en dag :)

Tak endnu engang :)
Brian

> Armand.
>
>
>



Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 20:31

Brian wrote:
>
> Ved godt det er spændende at snakke RD vs. HD. Men.. jeg ved stadig
> ikke hvor mange tænder min MC bør have andet end der ikke må mangle
> nogen. Og inden jeg sender den til tandlægen, så ville det jo være
> rart at vide hvor mange den "burde" have ?
>
Du ligeså godt vænne dig til at her i NG har snakken det med hurtigt at udvikle sig ;)
Men jeg startede da pænt med at fortælle dig hvordan du let kunne teste om Hondaen
var gearet for lavt. Jeg tror ikke at det er på grund af mindre udveksling at din flæskesteg
ikke kan komme op på mere end 140 km/t.
Med en mindre motor som den der ligger i din skal du også regne med at skulle kører
den godt ud i gearene og ned og ligge over tanken for at komme op i nærheden af 180km/t.
Skrev du ikke i en tidligere tråd at du havde probs med rystelser i styret.
Jeg tror at det ville værer en rigtig god ide at få lavet det før du begynder at kører hurtigt på den.

/Jens



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 21:01

> Du ligeså godt vænne dig til at her i NG har snakken >det med hurtigt at
udvikle sig ;)

Du har ret :) Ikke mange tråde ender med det de er startet med :)

> Men jeg startede da pænt med at fortælle dig hvordan >du let kunne teste
om Hondaen
> var gearet for lavt.

Det gjorde du, og tak. Men, den er lidt afskilt, så kunne ikke lige komme ud
og rulle. (Bare rengøring ikke noget mekanisk)

> Jeg tror ikke at det er på grund af mindre udveksling at >din flæskesteg
> ikke kan komme op på mere end 140 km/t.

Jamen, hvad mon det så kan være: For det er 17/37 tænder der sidder i.

>rystelser i styret.
> Jeg tror at det ville værer en rigtig god ide at få lavet det før du
begynder at kører hurtigt på den.

Du har nok ret :)
Brian



Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 21:35

Brian wrote:
> Det gjorde du, og tak. Men, den er lidt afskilt, så kunne ikke lige
> komme ud og rulle. (Bare rengøring ikke noget mekanisk)
>
Du går sgu da grundigt til værks når du vasker mc
hvis du ligefrem skiller den ad, hatten af for det ;)

>> Jeg tror ikke at det er på grund af mindre udveksling at >din
>> flæskesteg ikke kan komme op på mere end 140 km/t.
>
> Jamen, hvad mon det så kan være: For det er 17/37 tænder der sidder i.

Der er jo en del muligheder. Dårlig justering. Slidt motor. Bremser der hænger.

>
>> rystelser i styret.
>> Jeg tror at det ville værer en rigtig god ide at få lavet det før du
> begynder at kører hurtigt på den.
>
> Du har nok ret :)

Jeg har altid ret

/Jens



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 21:47

> Du går sgu da grundigt til værks når du vasker mc
> hvis du ligefrem skiller den ad, hatten af for det ;)
Og Oliere, tjekker kabler o.l. Den SKAL være i perfekt stand til på Fredag.
VIL prøve at køre til KBH og tilbage til Sydfyn uden problemer.!!!

> Der er jo en del muligheder. Dårlig justering. Slidt motor. Bremser der
hænger.
Ventiler står til det der står i Hayes, Platiner står så tændingen tænder
PERFEKT på 1 og 4, samt 2 og 3.
Knast står RIGTIGT: Er DOBBELT tjekket.
Bremser? Måske, forbremsen hyler lidt når jeg kører... men skulle det kunne
nuppe 40 Km/t?
Slidt motor er en mulighed. Selv om Stempler, og stempelringe er inden for
tolerencen. Ventilerne er nye.

Rystelserne er mit næste projekt. Så måske jeg skulle kigge lidt på det??
Jeg har læst mig til at det kan være:
Kronrørslejet - Hvad gør man så? Skifter det?
Olie i forgaflen - Hvad gør man så? Fylder op?
Hjulet er ude af Sporing - Nej, det slår ikke ud, eller op og ned: Er
tjekket.
Ellers???

> Jeg har altid ret
Indtil videre ja :)

Brian



Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 22:58

Brian wrote:
> Bremser? Måske, forbremsen hyler lidt når jeg kører... men skulle det
> kunne nuppe 40 Km/t?
> Slidt motor er en mulighed. Selv om Stempler, og stempelringe er
> inden for tolerencen. Ventilerne er nye.

Du må nok komme med en bedre beskrivelse af hvordan du prøver
at få den op på tophastigheden. Du skal som sagt regne med at
den skal køres godt ud i gearne for at kunne trække derop.
Hvis du ikke har kåbe på skal du også ned og ligge hen over tanken.

>
> Rystelserne er mit næste projekt. Så måske jeg skulle kigge lidt på
> det?? Jeg har læst mig til at det kan være:
> Kronrørslejet - Hvad gør man så? Skifter det?
> Olie i forgaflen - Hvad gør man så? Fylder op?
> Hjulet er ude af Sporing - Nej, det slår ikke ud, eller op og ned: Er
> tjekket.
> Ellers???

Har du chekket om dit fordæk er helt rundt.
Jeg har flere gange set fordæk der var slidt helt 20 kantede.
Det lyder heller ikke rigtigt at din forbremse hyler under kørslen.
Drejer dit forhjul let og ubesværet rundt når du stiller den på centralstøtteben.

/Jens



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 23:03

> den skal køres godt ud i gearne for at kunne trække derop.
> Hvis du ikke har kåbe på skal du også ned og ligge hen over tanken.

Hmmmm.... Prøver igen. For, jeg har bare tæsket den op til 130 i 4. og så
skiftet til 5. Men, skal på langfart fredag, så må vi se... (Hvis jeg altså
ikke har en rystende cykel, ellers tør jeg ikke).
Ingen kåbe.

> Har du chekket om dit fordæk er helt rundt.
Jeg har lagt en klods helt hen til, for at se om den enten skubbede til
klodsen, eller lavede mellemrum. Der var ikke noget nævneværdigt.

> Det lyder heller ikke rigtigt at din forbremse hyler under kørslen.
> Drejer dit forhjul let og ubesværet rundt når du stiller den på
centralstøtteben.
Egentligt ikke... Der er som om der er noget der kører på. Går lige ud og
tager kaliberen af, så er det jo nemt at tjekke om det er den der er skyld i
det.

brian



Brian Sørup (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 16-07-03 23:06


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f15cba3$0$32529$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hmmmm.... Prøver igen. For, jeg har bare tæsket den op til 130
i 4. og så
> skiftet til 5. Men, skal på langfart fredag, så må vi se...
(Hvis jeg altså
> ikke har en rystende cykel, ellers tør jeg ikke).
> Ingen kåbe.
>
> > Det lyder heller ikke rigtigt at din forbremse hyler under
kørslen.
> > Drejer dit forhjul let og ubesværet rundt når du stiller den

> centralstøtteben.
> Egentligt ikke... Der er som om der er noget der kører på. Går
lige ud og
> tager kaliberen af, så er det jo nemt at tjekke om det er den
der er skyld i
> det.
>

Jeg har haft et lignende problem på en Ford Escort - den hoppede
med det ene forhjul ved hastigheder over 100 Km/t - det viste
sig at være caliperen som hang og når så skiven bliver tilpas
varm udvider den sig og gør problemet værre - det ka nvære det
samme du døjer med....
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 23:08

det viste
> sig at være caliperen som hang og når så skiven bliver tilpas
> varm udvider den sig og gør problemet værre - det ka nvære det
> samme du døjer med....

Og hvordan fixer man det ?
Brian



Brian Sørup (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 16-07-03 23:13


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f15cccd$0$32443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> det viste
> > sig at være caliperen som hang og når så skiven bliver
tilpas
> > varm udvider den sig og gør problemet værre - det ka nvære
det
> > samme du døjer med....
>
> Og hvordan fixer man det ?

man tager stemplet ud af caliperen, renser og/eller udskifter
stempel og tætning/støvhætte - problemet opstår som regel pga.
rust på stemplet mellem støvkappe og tætning.
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 23:51

> man tager stemplet ud af caliperen, renser og/eller udskifter
> stempel og tætning/støvhætte - problemet opstår som regel pga.
> rust på stemplet mellem støvkappe og tætning.

Den hang ihvertfald, for da jeg tog den af hjulet, kørte det glidfri :)
Nu vil jeg så prøve om jeg kan rense den, så den ikke er så slem.
brian



Brian (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-07-03 23:53

> Har du chekket om dit fordæk er helt rundt.
> Jeg har flere gange set fordæk der var slidt helt 20 kantede.

Hmmmm... det er vist ikke helt rundt :(
Vil lige prøve at måle forskellen.

> Drejer dit forhjul let og ubesværet rundt når du stiller den på
centralstøtteben.
Uden bremsen gør det. Men det er jo ikke så fedt, når det ikke gør det med
bremsen på :(
Tjekker og renser.
BRian



Pwh (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 17-07-03 08:48

Brian wrote:
>> Har du chekket om dit fordæk er helt rundt.
>> Jeg har flere gange set fordæk der var slidt helt 20 kantede.
>
> Hmmmm... det er vist ikke helt rundt :(
> Vil lige prøve at måle forskellen.

Det kan jo meget let værer en følge af hængende forbremse.
Nå, et nyt fordæk til din mc kan ikke koste alverden.

>
>> Drejer dit forhjul let og ubesværet rundt når du stiller den på
> centralstøtteben.
> Uden bremsen gør det. Men det er jo ikke så fedt, når det ikke gør
> det med bremsen på :(
> Tjekker og renser.

Ikke for at male fanden på væggen. Men det kan også værer at din skive er skæv.
Hvis det ikke er ret meget og der er gods nok tilbage kan den planslibes,
ellers kommer du nok til at investerer i en ny skive og nye bremseklodser (ca 1300kr).
Få skidtet til at virke optimalt inden du kører mere på den.
Det er det rene selvmord at begive sig ud på motorvejen med en defekt bremse.
En forhjulsblokering med 110+km/t har du ikke mange chancher for at redde.

/Jens



Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 09:02

> Ikke for at male fanden på væggen. Men det kan også værer at din skive er
skæv.
> Hvis det ikke er ret meget og der er gods nok tilbage kan den planslibes,
> ellers kommer du nok til at investerer i en ny skive og nye bremseklodser
(ca 1300kr).
> Få skidtet til at virke optimalt inden du kører mere på den.
> Det er det rene selvmord at begive sig ud på motorvejen med en defekt
bremse.
> En forhjulsblokering med 110+km/t har du ikke mange chancher for at redde.

Skiven ser fin ud. klodserne ser fine ud.
Men til gengæld ser stemplet ikke så godt ud. Der er en del rust på, sådan
ca 1/4 fra bremseklodsen og ind-ad.... noget man kan gøre ved det?
Og der er ikke bare overfladerust. Det går ca. ½ mm ned i stemplet.(Bare et
bud, det kan være mere eller mindre)
Brian



Pwh (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 17-07-03 10:40

Brian wrote:
>> Ikke for at male fanden på væggen. Men det kan også værer at din
>> skive er skæv. Hvis det ikke er ret meget og der er gods nok tilbage
>> kan den planslibes, ellers kommer du nok til at investerer i en ny
>> skive og nye bremseklodser (ca 1300kr). Få skidtet til at virke
>> optimalt inden du kører mere på den.
>> Det er det rene selvmord at begive sig ud på motorvejen med en
>> defekt bremse. En forhjulsblokering med 110+km/t har du ikke mange
>> chancher for at redde.
>
> Skiven ser fin ud. klodserne ser fine ud.

Nu kan du jo ikke sådan bare lige se på en skive om den er skæv
du bliver nødt til at sætte et måleur på for at se om den slår.
Der er sikkert en beskrivelse i din Haynesbog om hvordan du skal gører.

> Men til gengæld ser stemplet ikke så godt ud. Der er en del rust på,
> sådan ca 1/4 fra bremseklodsen og ind-ad.... noget man kan gøre ved
> det?
> Og der er ikke bare overfladerust. Det går ca. ½ mm ned i
> stemplet.(Bare et bud, det kan være mere eller mindre)

Det er fordi fjolserne der har haft Honda'en før dig ikke har sørget
for at skille kaliberen ad og rense den en gang imellem.
Jeg tror ikke at et nyt stempel koster ret meget, sørg samtidig for at
skifte o-ringene så bremsevæsken ikke pludselig begynder at pisse ud.
Hvis stemplet er så rustent som du beskriver ville jeg ikke selv monterer det igen
bremserne er et dumt sted at sparer nogle 100kr

/Jens



Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 10:55

Hvis stemplet er så rustent som du beskriver ville jeg ikke selv monterer
det igen
> bremserne er et dumt sted at sparer nogle 100kr
Og hvor finder man så lige sådan en?
(Sydfyn)
Brian



Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 12:22

> Og hvor finder man så lige sådan en?
> (Sydfyn)
> Brian

Det lader til at Bremenik i Faaborg har sådan noget :)
Dog: Min er 38mm i diameter, og 34 i længden.
Deres er 38mm i diameter og 32 i længden.
Har det nogen betydning? (2 mm fra eller til.. )
Brian



Brian Sørup (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 17-07-03 12:24


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f1686cc$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Og hvor finder man så lige sådan en?
> > (Sydfyn)
> > Brian
>
> Det lader til at Bremenik i Faaborg har sådan noget :)
> Dog: Min er 38mm i diameter, og 34 i længden.
> Deres er 38mm i diameter og 32 i længden.
> Har det nogen betydning? (2 mm fra eller til.. )

Det burde ikke have nogen betydning - det der er vigtigst er
yderdiameteren og afstanden fra "forsiden" til sporet til
støvhætten.
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 12:29

> > Dog: Min er 38mm i diameter, og 34 i længden.
> > Deres er 38mm i diameter og 32 i længden.
> > Har det nogen betydning? (2 mm fra eller til.. )
>
> Det burde ikke have nogen betydning - det der er vigtigst er
> yderdiameteren og afstanden fra "forsiden" til sporet til
> støvhætten.
Helt præcis hvad er støvhætten? For jeg synes ikke der er noget der kunne
ligne sådan noget?
Brian



Brian Sørup (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 17-07-03 13:17


"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
news:3f168860$0$32433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Dog: Min er 38mm i diameter, og 34 i længden.
> > > Deres er 38mm i diameter og 32 i længden.
> > > Har det nogen betydning? (2 mm fra eller til.. )
> >
> > Det burde ikke have nogen betydning - det der er vigtigst er
> > yderdiameteren og afstanden fra "forsiden" til sporet til
> > støvhætten.
> Helt præcis hvad er støvhætten? For jeg synes ikke der er
noget der kunne
> ligne sådan noget?

er der ikke et spor / rille i stemplet ?
og sidder der ikke en slags manchet på stempel / caliper ?
hvis ikke der gør kan jeg da godt forstå at det sætter sig fast,
da der så er åbent ind til tætningen.
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::
<<<Bikeless wonder>>>



Brian (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-03 13:34

> er der ikke et spor / rille i stemplet ?
> og sidder der ikke en slags manchet på stempel / caliper ?
> hvis ikke der gør kan jeg da godt forstå at det sætter sig fast,
> da der så er åbent ind til tætningen.

Der sidder ikke andet end den gummiring inden i kaliberen som stemplet kører
i... ?
DAMN.
Det var ikke den rigtige slags stempel alligevel :(
Nå, men jeg må se om ikke jeg kan hitte på noget :(

BRian

> --
> Brian Sørup
> ::::::::::::::::::::::::::::
> <<<Bikeless wonder>>>
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 17-07-03 14:34

>> er der ikke et spor / rille i stemplet ?
>> og sidder der ikke en slags manchet på stempel / caliper ?
>> hvis ikke der gør kan jeg da godt forstå at det sætter sig fast,
>> da der så er åbent ind til tætningen.

Hej Brian

Man renser kalibere således:

Du skal pille o-ringene ud inde i kaliberen og rense for ir i den rille de
sidder. Pas på ikke at kradse ridser i o-ringene og i aluminiums-kaliberen.
Husk at ligge noget stof foran stemplet når du puster det ud, og pas på
bremsevæsken, der er en udmærket lakfjerner. Du skal bruge sprit til at
rense kaliberne i. Gummiet der er brugt i kalibre er meget skørt. Der er
specielt lavet, så det kan holde til bremsevæsken. Dette gør at det ikke kan
holde til andre produkter. Jeg har ødelagt kaliber o-ringe med petroleum og
terpentin. Sprit virker og kan fint blandes med bremsevæsken bag efter.

Angående de kobber skiver der sidder i alle samlingerne med banjoerne, så
kan du købe nye, eller gløde dem du har godt igennem over et gasblus og
staks efter smide dem i koldt vand. Dette gør kobber blødt, og ikke hårdt
som jern, og så kan kobber skiver genbruges.

Vigtigt! Du skal bruge noget special fedt til at smøre den indvendige del at
bremsekaliberne, den del der har kontakt med bremsevæsken. Der skal du bruge
noget specielt fedt der kan tåle bremsevæsken og ikke skader gummiet. Jeg
bruger en lyseblå tube ATE bremsepasta købt ved Østergaard. Det kan som
regel kun købes ved special-bil-reservedelsbutkker (get my drift?)

Angående det med kobberfedtet, så skal der kun et tyndt lag til som du selv
skriver. Hvis du lægger et tykt lag på kan det godt løbe og svine, og
tiltrække skidt.

Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Pwh (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-07-03 20:38

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> Hvis din RD'er bare kører rimeligt optimalt kan du kører i cirkler
>> om den. En 550/4 har 50 hk til 200kg og din har 63 hk til 145 kg.
>
> På trods af det så kan RD'en altså kun sniges op på 190 .. og der er
> dælme længe fra de 160 og derop :)

Sådan var det også med den RD'er jeg havde, 160 på 'no time'
og så gik det noget langsommer med at kommer derop af.

>
> Iøvrigt tror jeg ikke min har 63 .. :)

Hvis den har kørt 60kkm har den nok ikke alle 63 hypper tilbage ;(
men Brians 550 flæskesteg har nok heller ikke alle 50 hk i behold ;)

/Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste