MC trailer..
Fra : Steffler

Dato : 16-07-03 12:03

Hvad må man, hvad må man ikke. Må man i det hele taget noget
som helst ?....

Og jeg snakker selvf. om en trailer til at transportere en MC på.
Ikke til at spænde efter

Det jeg havde i tankerne var noget i retning af følgende.

Købe en brugt trailer. Flå ladet af. Vi kører jo ikke med kartofler.
Beholde den yderste ramme og så sænke midten af traileren og lave
to skinner der kan flyttes til at rulle cyklen (eller cyklerne) op på..

Jeg vrøvler lige, men kig lige på
http://whateversville.dk/filez/mctrailer.jpg
(ca. 100k)

Der burde gi' en ca. idé om hvad jeg snakker om...

Og ja. Jeg ved godt det er grimt billede, men Corel var lige det der var i
nærheden her på arbejde :-|

/S

Fra : Johnny

Dato : 16-07-03 13:12

"Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der burde gi' en ca. idé om hvad jeg snakker om...
>
> Og ja. Jeg ved godt det er grimt billede, men Corel var lige det der var i

Noget i den henretning eksisterer i forvejen, så det kan vel godt gå an..
Go' lyst...

Fra : Armand

Dato : 16-07-03 15:20

> [...]
> Beholde den yderste ramme og så sænke midten af traileren og lave
> to skinner der kan flyttes til at rulle cyklen (eller cyklerne) op på..

Kig lige under den næste trailer du kommer forbi: Der er oftest en fast
aksel tværs under bunden, hvilket spænder ben for din plan med at sænke
ladhøjden

Mit trailerlad er 122 cm bredt - det må ikke være smallere hvis der skal
være plads til to motorcykler!

Min trailer er en 900 kg's Brenderup Bravo med tippelad (forenden er kun
hægtet til træktrianglen med samme spænder som bagklappen, hvorved at hele
traileren kan tiltes bagud efter åbning af beslagene) og jeg har være meget
glad for:
- At kunne spare mig at medbringe en løs rampe!
- Påløbsbremsen - Det er altså mærkbart når man har en motorcykel med på
laddet af en ubremset trailer!
- At have traileren til alskens brug i det daglige (=at jeg ikke har
ombygget den til mc-brug alene!)!

--
Armand.

Fra : Tue

Dato : 16-07-03 15:42

> - At have traileren til alskens brug i det daglige (=at jeg ikke har
> ombygget den til mc-brug alene!)!

Hvad har du gjort ved traileren for at den kan køre med mc'er?(altså så
mc'erne kan stå der på uden at vælte og rode rundt). Kan man evt. køre med
mc på en trailer uden at begynde at skrue i traileren??

--

mvh. Tue

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-03 16:48

"Tue" <Mail_me@SPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nemlig, det er jeg også glad for.

> Hvad har du gjort ved traileren for at den kan køre med mc'er?(altså så
> mc'erne kan stå der på uden at vælte og rode rundt).

Jeg har sat nogle solide "øjne" i bunden, for at kunne spænde cyklerne fast
med tie-downs (spændestropper), jeg har sat dem helt ude i kanten, så de
ikke er i vejen. De kroge der er i bunden på min trailer (under kassen) er
ikke solide nok til mc fastspænding, men man kan jo få fat i rammen foran
traileren, den er jo solid nok.

> Kan man evt. køre med
> mc på en trailer uden at begynde at skrue i traileren??

Det kan sikkert lade sig gøre, men tjek om det du spænder cyklen fast i er
robust nok!

Rittig

Fra : Tue

Dato : 16-07-03 17:52

> [...]
> trailer (under kassen) er ikke solide nok til mc fastspænding, men
> man kan jo få fat i rammen foran traileren, den er jo solid nok.

Placeres mc på støttefoden eller center støtten? og så spænden den godt
fast?

--

mvh. Tue

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-03 23:12

> Placeres mc på støttefoden eller center støtten? og så spænden den godt
> fast?

Nej, jeg har kun een gang stolet på et støtteben, og det endte med at jeg
tabte motorcyklen ud af traileren. Det blev den ikke kønnere af.
Hvis den er spændt godt ned i fjedrene, evt. med forhjulet op i hjørnet
(forhjulet må ihvertfald ikke kunne rokke sig), så klarer jeg mig med to
tie-downs i styret på off-roaderne, og til gadecyklen to tiedowns i styret
suppleret med to i bagstellet og ud til siderne af traileren.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 17-07-03 15:47

> [...]
> mc'erne kan stå der på uden at vælte og rode rundt). Kan man evt. køre med
> mc på en trailer uden at begynde at skrue i traileren??

Jeg købte/brugte primært traileren for a transportere min RGV rundt til
race, og for at holde en rimelig balance i traileren skulle dén ikke køres
helt frem. Derfor brugte jeg en tilfældig fundet trækasse der havde målene
(matchede med bredden af laddet, samt højde á den længde RGV'en skulle
flyttes tilbage på laddet) og bankede nogle sæt (á ét sæt midtfor og to sæt
ca. 1/4 fra siderne - til brug ved hhv. én eller to motorcykler) lodrette
lægter med et fordæks mellemrum solidt på bagenden af denne. Derved havde
jeg mig en cykelstativ-lignende ting at parkere modellen i, hvorefter at jeg
kunne stroppe dyret fast!

Omkring opstropningen startede jeg op med at indhylle den røde racer i
stroppe, så den formedelst lignede en flue i et spindelvæv, men jeg fandt
hurtigt dét tilstrækkelige minimum á to stropper fra forgaflen (under det
affjedrede) og diagonalt frem, samt én tværs over baghjulet(!) (= også under
det fjedrende!), så det ikke ville slå en koldbøtte ved hårde opbremsninger!

Hvis du kigger tilbage i gruppen (v.h.a. Google:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel ]
- Søg på "Stropper" og/eller "trailer") har der være et par dybe debatter om
emnet, hvori dette mit trick også er nævnt af mig!

--
Armand.

Fra : Steffler@Home

Dato : 16-07-03 15:47

Armand wrote:
> [...]
>
> Kig lige under den næste trailer du kommer forbi: Der er oftest en
> fast aksel tværs under bunden, hvilket spænder ben for din plan med

Naaaarhjjj vel
http://www.fensmark-trailer.dk/billeder/trailer/alm/502d1sstor.gif
Noget i den henretning.. Dog helst en der trænger til en meget grundig
renovering
da det nok ville være pænt åndsvagt at købe en ny blot for at save den i
stykker

> Mit trailerlad er 122 cm bredt - det må ikke være smallere hvis der
> skal være plads til to motorcykler!

Passer meget godt.. Tegningen er ikke helt målfast, men der er ca. 125cm
til to syggler...

> - At have traileren til alskens brug i det daglige (=at jeg ikke har
> ombygget den til mc-brug alene!)!

Har hverken hus eller have eller noget i den størrelsesorden der skal
flyttes rundt på... Desuden - ER det en decideret mc trailer, så er der
ikke lige nogen der kommer og srpøger om man ikke lige kan hjælpe
med at flytte tante Annas 200kg købmandsdisk i jerntræ

/S

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-07-03 16:50

> [...]
> renovering
> da det nok ville være pænt åndsvagt at købe en ny blot for at save den i

Er der ikke en fast aksel under den på billedet? Jeg tror da ikke bunden kan
sænkes på den dér?

Rittig

Fra : Steffler@Home

Dato : 16-07-03 16:55

Claus Rittig wrote:

> Er der ikke en fast aksel under den på billedet? Jeg tror da ikke
> bunden kan sænkes på den dér?

Syn's ikke det ser ud til det.. Men - vi har nogen venner som har
en hvor der ikke er nogen aksel så jeg ved de findes

/S

Fra : Richard

Dato : 16-07-03 18:11

Steffler@Home wrote:

> Syn's ikke det ser ud til det.. Men - vi har nogen venner som har
> en hvor der ikke er nogen aksel så jeg ved de findes

Som van Vossens?
www.vanvossen.dk/produkter.htm

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-07-03 18:42

Richard wrote:

> Som van Vossens?
> www.vanvossen.dk/produkter.htm

Ja de er rigtige smarte , men de er fa..... dyre ! :-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Richard

Dato : 16-07-03 19:35

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Ja de er rigtige smarte , men de er fa..... dyre ! :-/

J måske, men det var princippet, vi talte om, ikke ?-)

Fra : Steffler@Home

Dato : 16-07-03 18:39

Richard wrote:

> Som van Vossens?
> www.vanvossen.dk/produkter.htm

Den holder.. Men prisen er lidt en anden end jeg havde i
planerne

Fra : Armand

Dato : 16-07-03 23:58

Steffler@Home <steffen.hansen@SPAMFILTEREDdba.dk> skrev i en

> Syn's ikke det ser ud til det.. Men - vi har nogen venner som har
> en hvor der ikke er nogen aksel så jeg ved de findes

Jup, min genbo har en af slagsen: En lille ynkelig størrelse med hjulene
siddende i hver sin svinggaffel der er ophængt i gummistropper =>
affjedring!
men at dømme ud fra dens str. så tror jeg ikke at systemet findes på
trailere af fornøden størrelse til mc-transport :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-07-03 11:25

Armand wrote:

> [...]
> men at dømme ud fra dens str. så tror jeg ikke at systemet findes på
> trailere af fornøden størrelse til mc-transport :-/

Pedersborg lavede i sin til sådan nogle trailere. Noget småsskravl. Men
noget siger mig at der efter murens fald kom en del østtyske trailere på
markedet med den slags hjulophæng. Endelig ser man endel trailere på
sorte/hvide plader. Det er enten skraldede campingvogne eller teltvogne. Det
er åbenbart ikke noget man går så meget op i fra myndighedernes side, så det
er måske en mulighed. Man skal bare huske det skal være noget med bremser
hvis man skal til sverige.

Ib Jakobsen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-07-03 11:53

Ib Jakobsen wrote:

> Man skal bare huske
> det skal være noget med bremser hvis man skal til sverige.

Hej.

Efter at Sverige er kommet med i EU, er reglen om maks. 40 km/t , for
trailere uden bremse omstødt,
så trailere uden bremse, må køres med samme hastighed som trailere med
bremse/campingvogne.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-07-03 15:47

> [...]
> trailere uden bremse omstødt,
> så trailere uden bremse, må køres med samme hastighed som trailere med

Ok, det var jeg ikke klar over. Der er mange der har brændt nallerne med
en teltvogn på en tur den vej.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 16-07-03 23:55

Steffler@Home <steffen.hansen@SPAMFILTEREDdba.dk> skrev i en

> Passer meget godt.. Tegningen er ikke helt målfast, men der er ca. 125cm
> til to syggler...

En std. (bund)pladestr. ved tømmerhandelen er på 122cm X 244 cm!
Og det er lige dén at Brenderup har lavet deres lad efter

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 16-07-03 18:11

Steffler wrote:
> Det jeg havde i tankerne var noget i retning af følgende.
> http://whateversville.dk/filez/mctrailer.jpg

Du kan få noget lignenede, faktisk med endnu lavere læssehøjde hos:
www.vanvossen.dk/produkter.htm

Der er også et godt klip om, hvordan man surrer mc'en ene mand ved at
parkere den på støttebenet og så spænden den op til lodret.

Fra : Peter Sjong

Dato : 17-07-03 06:22

Steffler wrote:

> Hvad må man, hvad må man ikke. Må man i det hele taget noget
> som helst ?....

> Og jeg snakker selvf. om en trailer til at transportere en MC på.
> Ikke til at spænde efter

Snip

På forkant af traileren fastgøres et spil til bådtrailer (Bilka ca. 200.-)
I centerlinien en U skinne så hjulene er fikseret.
De 4 hjørner udstyres med øjebolte.(Surringer)
Bagklappen hægtes af og bruges som opkørselsrampe.
Et sådant projekt skal i gang på mit arbejde.
Hvis det har interesse kan jeg poste nogle billeder.
Mvh
Sjong

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 17-07-03 09:49

"Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> wrote in message
> [...]

Er den her for dyr?

http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=65&trailertype=auto/materiel&seri
e=mc-transportere&modelid=30803

Fra : Steffler

Dato : 17-07-03 10:05

Christian Nedergaard wrote:
> "Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> wrote in message
>
> Er den her for dyr?

Er det bare mig der er blevet blind, eller er der ingen pris på side ?...

/S

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 17-07-03 10:28

> Er det bare mig der er blevet blind, eller er der ingen pris på side ?...
>
> /S
Jeg aner ikke hvad den koster, men den ser da rimelig simpel ud? Men prisen
kan man vel finde ud af, hvis man gider

Fra : Armand

Dato : 17-07-03 15:18

Christian Nedergaard <notvalid@nospam.com> skrev i en

http://www.brenderup.dk/default.asp?ageid=65&trailertype=auto/materiel&seri
> e=mc-transportere&modelid=30803

Tjaeh :-/
Er der ikke et marked for brugte trailere (som man kan tilpasse til
behovet)? Ellers har Louis (eller en af de to andre) haft en matchende
trailer på programmet!

--
Armand.

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 17-07-03 17:07

http://www.tpv-trailer.dk/

--

Med Venlig Hilsen
Kaj Gasseholm

Der tages forbehol for tasdefegl

"If you can't do the time, don't do the crime".

Fra : Armand

Dato : 17-07-03 17:18

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Ellers har Louis (eller en af de to andre) haft en matchende trailer på
> programmet!

POLO!!!!

art.#: 60160000200:
En simpel 500 kg's trailer uden bremse til 400,- ?
Derudover kan man upgrade indkøbet efter behov til en 750 kg's ubremset á.
570,-? eller en bremset til hhv. 1.000 ?; 1050,- ? eller 1.200 ? !
Ganske fornuftige priser i mine øren!

--
Armand.

Fra : Brian Kjær

Dato : 17-07-03 22:05

Polo?!

Hvilken producent? har du et link?

/Brian

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-07-03 23:06

"Brian Kjær" <brian.kjaer@stofanet.dk> wrote in message
> Polo?!
>
> Hvilken producent? har du et link?
>
> /Brian

www.polo-motorrad.de

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Brian Kjær

Dato : 17-07-03 22:12

Jeg har postet et par billeder i dk.binaer.motor uner "Mc trailer" - det ene
var en ide til billigt at konvertere en alm trailer til MC brug, den anden
blot en løsning jeg "faldt" over - turde ikke satste min MC på en sådan
anordning...

/Brian