bremsekaliber
Fra : Søren

Dato : 16-07-03 10:50

Hej

Er der nogen der har prøvet at male deres bremsekaliber, og med et godt
resultat.

Mine er ved at blive lidt for grimme også ville jeg grene forskønne dem lidt
og den eneste ide jeg har er at male dem, men de bliver jo meget varme, så
der må jo lidt der skal tages hensyn til.

Så hvis der er nogen der vil ødsle lidt un af deres erfaringer ville det
være en stor hjælp.

På forhånd tak

Søren vf500 fII

Fra : Christian

Dato : 16-07-03 11:07

Hej søren. Så lige at du kørte VF500FII..Lækker maskine

Hvor bor du? Kunne godt tænke mig at se/høre en anden VF'er

Mvh
Christian
VF 500 FII

Fra : Søren

Dato : 17-07-03 08:05

"Christian" <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej søren. Så lige at du kørte VF500FII..Lækker maskine
>
> Hvor bor du? Kunne godt tænke mig at se/høre en anden VF'er

> [...]
hej

jeg bor i Odense

Fra : Hekto

Dato : 16-07-03 11:22

In article <vc9Ra.38$sC6.11@news.get2net.dk>, s76jensenVÆK@yahoo.dk
says...
> Mine er ved at blive lidt for grimme også ville jeg grene forskønne dem lidt
> og den eneste ide jeg har er at male dem, men de bliver jo meget varme, så
> der må jo lidt der skal tages hensyn til.

Jeg har malet kalibere m. ganske alm. spray.
Så varme tror jeg nu heller ikke at de bliver. Det vigtigeste er en
ordentlig afrensning, inden maling.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Steffler

Dato : 16-07-03 11:43

Søren wrote:
> Hej

<snip>

> Så hvis der er nogen der vil ødsle lidt un af deres erfaringer ville
> det være en stor hjælp.

Hæ.. Jeg kan da ødsle af andres erfaringer... Hod Bildillen (mener
jeg) har de noget kit fra Foliatec med rensevæske og farve. Det er
efter sigende det bedste..

/S

Fra : Armand

Dato : 16-07-03 15:05

Søren <s76jensenVÆK@yahoo.dk> skrev i en
> [...]
> og den eneste ide jeg har er at male dem, men de bliver jo meget varme, så
> der må jo lidt der skal tages hensyn til.

De er mere udsatte for bremsevædske-spild ved udluftningsskruen:
Bremsevædske er det rene BUMS overfor lak (og forårsager forøvrigt også en
overhærdning af plast = ), så om muligt er det en "BUMS-bestandig" lak
at du bør bruge!

--
Armand.

Fra : M. Høy

Dato : 16-07-03 22:31

"Søren" <s76jensenVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der må jo lidt der skal tages hensyn til.
>

> Så hvis der er nogen der vil ødsle lidt un af deres erfaringer ville det

Hej

Skil kalibrene ad, rens dem af, og sæt propper i dem, eller lad stemplet
sidde i, så du ikke får ødelagt cyllinderhuset, når du sender dem til
glasblæsning. Fik mine glasblæst, både til bilen og mc'en, og vil renovere
dem derefter med et nyt overhaul kit (trænger dine måske også snart til?) Og
du kan få dem flotte, ved at grunde, og lakere dem igen, med en
sprøjtepistol. Lægger et billed ind af mine på dk.binaer.motor, så kan du
se, hvordan de ser ud efter en glasblæsning og een tur under
sprøjtepistolen!

Mvh

M. Hoey

(Suzuki GT750A)

Fra : Søren

Dato : 17-07-03 08:08

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> sprøjtepistol. Lægger et billed ind af mine på dk.binaer.motor, så kan du
> se, hvordan de ser ud efter en glasblæsning og een tur under

hej

hvad grundet du med, og er det almindelig autolak du brugte, jeg tænker på
med hensyn til bremsevæsken.

Fra : M. Høy

Dato : 17-07-03 17:33

> [...]
> >

> hej
>
> hvad grundet du med, og er det almindelig autolak du brugte, jeg tænker på

De er grundet med zinkspray fra Supercar, det hedder Berner L1 ZS 400
Zinkspray, overlakerbar, og det er 1-komponent på spraydåse, men du kan da
også få fat i noget 2-komponent til sprøjtepistol? Den sorte lak fik jeg af
det firma der lakerede stellet, hvis der skulle komme nogle hakker i det,
under montering af dele, det er et produkt fra Sadolin, beregnet til metal!
Det sidste er malet, ved hjælp af en sprøjtepistol....

Så man skal bare være påpasselig når man udlufter, det kan man sagtens, hvis
man har en speciel udluftnings-beholder med slange!

Mvh

M. Hoey