stjåldet hjelm-forsikring???
Fra : Christian

Dato : 16-07-03 07:48

Hej jeg har fået stjåldet min hjelm! Den sad på min "helmet holdet"
(fastlåst) Dækker forsikringen? Jeg har ikke kasko på min cykel, men det
er vel heller ikke den der skal bruges i sådan en situration...

Fra : SLP/JM

Dato : 16-07-03 09:21

"Christian" <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev Dækker forsikringen? Jeg har
ikke kasko på min cykel, men det
> er vel heller ikke den der skal bruges i sådan en situration...

Normalt er det indboforsikringen, der dækker mc-beklædning og hjelm.

--
Susanne

Fra : brian jensen

Dato : 16-07-03 10:26

du skal sikkert huske at melde det til politiet ellers dækker de nok ikk

Brian

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-07-03 10:28

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message

> Normalt er det indboforsikringen, der dækker mc-beklædning og hjelm.

yup, men hvis du bare har haft brugt den D ring der normalt sidder i
stroppen til hjelmen er det ikek sikkert de vil tage den, selv om den har
været låst til hjelm holderen.

jeg fik at vide hos topdk at med mindre jeg havde en lås igennem kæben på
hjelmen....eller den var låst nede i en topboks...så kunne jeg godt glemme
det....

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Chr

Dato : 16-07-03 11:04

Lasse Lundberg wrote:

> [...]

> hjelmen....eller den var låst nede i en topboks...så kunne jeg godt glemme

Skod..Var eller sikker på at hjelmen var dækket hvis den var fastlåst i
helmet holderen...

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 16-07-03 11:14

> Skod..Var eller sikker på at hjelmen var dækket hvis den var fastlåst
> i helmet holderen...
---------------------------------------
Det tror jeg nu også at den var!

Jeg betaler 15500kr årligt for min mc, hvis jeg mistede min hjelm på en
sådan måde (Stjålet på normal vis) ville jeg ikke holde mig tilbage for en
lille hvid løgn!
Men selvfølgeligt hvis jeg selv dummede mig og tabte den, ville det jo være
min egen skyld og derfor også mig selv der skulle betale!

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 17-07-03 18:24

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message

> jeg fik at vide hos topdk at med mindre jeg havde en lås igennem kæben på
> hjelmen....eller den var låst nede i en topboks...så kunne jeg godt glemme
> det....

Jeg har tænkt på at lave en stålwire som kunne gå fra "helmet-holder"
krogen, gennem to hjelme, og tilbage.
Hagestroppen på min hjelm er lige knapt lang nok til at sidde ordentligt på
krogen, og konens hjelm har ingen D-ring.
Nogen der ved hvor jeg kan købe plastic-overtukket stålwire i små mængder ?

- Flemming

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-07-03 19:15

?

www.louis.de har en på ca. 20 cm med et øje i hver ende. Pris: 2 euro ca.

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 18-07-03 20:34

<Snip om hvor jeg kan købe plastic-overtrukket stålwire>

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message

> www.louis.de har en på ca. 20 cm med et øje i hver ende. Pris: 2 euro ca.

Tak.
Jeg har faktisk set den hos Louis, men jeg vil gerne have en længere (50cm
ca.) for at kunne låse 2 hjelme.
Måske jeg skulle forsøge med 2 af de der fra Louis.

VH
Flemming

Fra : Armand

Dato : 19-07-03 00:50

Flemming Nyboe <flemming.e@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> ca.) for at kunne låse 2 hjelme.
> Måske jeg skulle forsøge med 2 af de der fra Louis.

Til formålet har jeg købt mig den billigste kabellås som T-Hansen havde:
29,- kr på åbningstilbud i den nye lokale shop!
Der følger et beslag med til montering på stel ell. lign. men jeg fandt
bedre plads til den omkring bageste fodhviler-beslag og udstødnings-do.!

Mit læder er noget skod Dainese, derved at der mangler lommer blot til et
sæt nøgler, så for ikke at have en større mængde nøgler samlet med tændings
og skivelås -nøglen har jeg parkeret nøgleringen med nøglen til kabellåsen i
bøjlen på skivelåsen (Abus Granit), hvor de ikke generer ved daglig brug af
låsen og er for hånden den dag man også(!) skal have hjelmen låst fast!

--
Armand.

Fra : michelangelo

Dato : 17-07-03 21:26

Sørg for det er en ordentlig ka'l af en wire.....fik klippet min wire over
og mistede en hjelm ved højlys dag på Bispetorv i Kbh.

Lasse

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-07-03 22:29

Den behøver slet ikke være så forfærdelig tyk.
Men selvfølgelig skal det fære af ordentlig kaliber for at modstå en
boltsaks, men det er jo ikke alle og enhver der render rundt med sådan en i
inderlommen. Man kan evt. lave en selv. 1 m plasticbetrukket 5 mm wire, 4
stk samlere, der evt sikres evt. montage med en svejseklat. Så skl der mer
end en neglesaks til.

Mvh Jan Petersen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 17-07-03 19:45

> [...]
>
> yup, men hvis du bare har haft brugt den D ring der normalt sidder i
> stroppen til hjelmen er det ikek sikkert de vil tage den, selv om den

Normalt burde det være nok, at hjelmen er låst fast, for at indboforsikringen
dækker tabet. Prøv det. Prøv det.

Held og lykke med det.

--
Claus Rolsted