MC-ferie i Sverige
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 15-07-03 09:21

Hej

Kæresten og jeg overvejer at besøge vore svenske naboer en uges tid på
MC. Vi kigger fortrinsvis på området syd for Göteborg-Stockholm-linien
og det bliver uden telt, dvs. vi må holde os til moteller og lign.

Men vi har ikke den helt store ferie-erfaring med Sverige - er der nogen
her, der kan foreslå nogen steder, der er værd at besøge?
Og er der noget, jeg bare _må_ huske at medbringe (udover det åbenlyse:
pas, penge og potorolie )???

På forhånd tak

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 15-07-03 09:32

Carsten Nielsen wrote:
> Og er der noget, jeg bare _må_ huske at medbringe (udover det åbenlyse:
> pas, penge og potorolie )???

Nåja, jeg kunne jo tænke mig om, inden jeg postede og så selv kigge på
den udmærkdede liste på DMCN...

Hjernen er vist i ferie-mode

Fra : Michael

Dato : 15-07-03 10:36

Hej Carsten !

Jeg vil anbefale at anskaffe Politikens: "uren går til Sydsverige" den er
rigtig god.

Skulle I en gang få lyst til at køre til Norge, så kig ind på denne side:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

God tur fra
Ulla og Michael

Fra : Anet

Dato : 15-07-03 10:45

husk det grønne og det røde bevis i tilfælde af at I får problemer eller
bliver rodet ind i noget trafikuheld. Vi har altid en dækpilot med også hvis
vi skulle punktere som nødløsning langt ude i skovene. Mc-værktøjssættet
under sædet. Køb myggebalsam i Sverige for den er bedre end den man kan købe
i Danmark. I Sverige siger alle svenskere hvis i spørger om vej....lige
derhenne og lige derovre og så er der bare 20 kilometer. Svenskerne regner
ikke afstande for noget.

Hele området rundt om søen Wäneren er meget smukt og der er mange gode
fristeder at holde hvil og middag. Kør en tur ud i skovene og mærk duften af
grantræ for så 100 meter længere henne så ligger der et savværk. Kør ud på
de grusbelagte skovvej som nogen steder er rigtige veje med skilte og det
hele.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Armand

Dato : 15-07-03 22:50

Michael <michulla@post9.tele.dk> skrev i en
> Hej Carsten !
>
> Jeg vil anbefale at anskaffe Politikens: "uren går til Sydsverige" den er
> rigtig god.

Og det er en god ide at holde sig herovre vestpå i Skåne, Halland og
Blekinge:
Udenfor disse len oplever man de "ægte" svenskere, og de er nogle forbandede
mavesure og ligeglade størrelser

--
Armand.
(der efter et par ferier i Sverige, har lovet sig selv kun at hjælpe

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 15-07-03 12:29

Hej

Jeg har holdt alle mine MC-ferier i Sverige og synes det er et perfekt
MC-land bortset fra vejret.

Alle-mands retten går at man må overnatte max 1. døgn ude i naturen, men
det kræver jo et telt. Med mindre i kan finde nogle sheltere på en eller
anden vandre rute (og iøvrigt er frisk på den slags).

Ellers kan jeg varmt anbefale vandrerhjem i Sverige. Det er ikke ret
dyrt (typisk 100-150 pr. næse pr. nat) og forholdene er normalt rigtig
gode. Dvs. man får normalt et værelse for sig selv (jeg havde uberetiget
en fordom om store sovesale...). Derfindes 2 organisationer i Sverige
der står for vandrerhjem, og man skal have oversigten fra dem begge. Det
kan man få på en vilkårlig tursitinformation. Og ring i forvejen og
check for plads. Vi gjorde det til en vane at ringe ved 16-17 tiden og
booke et vandrerhjem. Nogen er der masser af plads på, andre ikke.

En lille ting mere. Syd for Vättern ligger der en MC-camping hvor jeg
ahr været et par gange. Mægtig hyggeligt sted, og campingen ligger
utroligt flot ud til en skrænt lige ned til Vättern. Det er
Vätterebygdens Motorcykelklubb der har den:
http://w1.367.telia.com/~u36702943/

Ellers er der bare at sige god tur!

vh. Anders