MC kørekort i Århus!?
Fra : Black Adder

Dato : 14-07-03 23:26

Hej!

Da jeg kraftigt overvejer at tage MC kørekort, ville jeg lige høre, om der
er nogen, der har haft gode erfaringer med en (eller måske flere af
køreskolerne i Århus?

Er det måske i det hele taget for sent på "sæsonen" at begynde? Der udbydes
jo godt nok...

Mvh
Jens

Fra : Jens Arnfast

Dato : 15-07-03 08:06

Black Adder wrote:
> Da jeg kraftigt overvejer at tage MC kørekort, ville jeg lige høre, om der
> er nogen, der har haft gode erfaringer med en (eller måske flere af
> køreskolerne i Århus?

Jeg tog i sin tid kortet hos Leif Andersen (krydset af silkeborgvej og
ringgaden - 40185544). Fin fyr som faktisk er interesseret i hvordan det
går med at køre MC.. specielt når du har fået kortet og MC

> Er det måske i det hele taget for sent på "sæsonen" at begynde? Der udbydes
> jo godt nok...

Njae.. det kommer vel an på om du vil købe mc i år, for så er der ikke
meget sæson tilbage.

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Christian Raaby

Dato : 15-07-03 16:35

--

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> går med at køre MC.. specielt når du har fået kortet og MC

> Njae.. det kommer vel an på om du vil købe mc i år, for så er der ikke

Jeg kan også sige god for Leif Andersen. Flink fyr der hjalp mig med en
orienterende køreprøve for nogle år siden.

Christian

Fra : Dennis Riis

Dato : 15-07-03 10:43

Hej,

> Da jeg kraftigt overvejer at tage MC kørekort, ville jeg lige høre, om der
> er nogen, der har haft gode erfaringer med en (eller måske flere af
> køreskolerne i Århus?

Jeg har netop taget MC kørekort i Århus, hos køreskolen Drive'N, som ligger
i Jægergårdsgade. Det var jeg rigtig godt tilfreds med. Jeg bestod begge
prøver første gang - det skal selvfølgelig ikke ses som en garanti, men blot
en indikation af, at kvaliteten i undervisningen er i orden. Undervisningen
foregår på nye Honda CB500 MC'er, hvilket jeg mener er en ganske udmærket
maskine til formålet. Kørelæreren er flink og til at tale med. Kig på
www.driv.dk for at finde et telefonnummer.

> Er det måske i det hele taget for sent på "sæsonen" at begynde? Der
udbydes
> jo godt nok...

Jeg vil ikke mene, det er for sent. Om ikke andet, så kan du jo tage kortet
nu, og så købe cykel i vinter (der kan du også være heldig at få dem
billigere end i starten af sæsonen), og så være klar, når næste sæson
begynder. Men du skal være opmærksom på, at der kan være meget lang ventetid
hos politiet for at få teori- og køreprøver. Personligt ventede jeg 14 dage
på en teoriprøve og derefter 3 uger på en køreprøve. Træls tid at spilde,
når man egentlig er klar til at gå op til prøven. Det jeg var til prøve, fik
jeg dog at vide, at ventetiderne er for nedadgående igen.

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Peter L.

Dato : 15-07-03 11:41

Hej,

Jeg kan også anbefale Leif Andersen..... Det fungerede fint, ingen
problemer på nogen måde.

Peter L.

--
Peter L.

Fra : Brian W.

Dato : 15-07-03 16:45

Black Adder wrote:
> [...]
> flere af køreskolerne i Århus?
>
> Er det måske i det hele taget for sent på "sæsonen" at begynde? Der

Hej Jens. Jeg kan anbefale Jan Hartmanns køreskole. Der har jeg samt flere
af mine venner taget kort til overkommelig pris i sin tid.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : news.tele.dk

Dato : 15-07-03 21:25

Jeg tog kortet hos Jan i starten af sidste sæson, og jeg kan varmt anbefale
ham.
Jeg var specielt glad for det fleksible teoriundervisningssystem, han
benytter, der er mulighed for at komme til undervisning på flere forskellige
tidspunkter i løbet af ugen - smart hvis man har tiden til at tage flere
lektioner om ugen, så kan du måske stadig nå lidt af sæsonen.
Men ellers er Jan nok den kørelærer i Århus, der starter først op efter
vinteren. Mit hold startede 12/2 med kørsel en uges tid efter - det var
koldt.........

Jan Strandgaard