MZ'en er helt død.
Fra : Esben Bøll

Dato : 14-07-03 22:49

Min kammerat har igår købt en MZ ETZ251 Saxon tour fra 1996. igår kørte den
fint.
Nu pludselig er den helt død. der er ingen gnist!!!
strøm er der masser af og ingen sikringer er sprunget.
Nogen som ligger inde med nogle gode ideer hvad vi skal kigge efter.

MVH Esben Bøll

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-03 22:51

Esben Bøll wrote:

> [...]
> strøm er der masser af og ingen sikringer er sprunget.
> Nogen som ligger inde med nogle gode ideer hvad vi skal kigge efter.

Med fare for at lyde "dum" ... dødemandsknappen?

--
Tony
FZS1000

Fra : Jarl Olsen

Dato : 14-07-03 23:21

"Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> strøm er der masser af og ingen sikringer er sprunget.
> Nogen som ligger inde med nogle gode ideer hvad vi skal kigge efter.

Hej.
Prøv med et nyt tændrør. hvis det ikke hjælper, så tjek forbindelserne op
til tændspolen og der hvor tændkablet sidder i spolen og tændrørshætten.
Hvis det heller ikke hjælper, ville jeg prøve en anden tændspole.
Tændrørshætten kan også være død.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 1966 med sidevogn

Fra : Esben Bøll

Dato : 15-07-03 12:19

Tja vi kan ikke finde nogen løse forbindelser.
og tændrøret virket fint.
tændrørshætten ser helt ny ud og kablet ogse. tilgengæld ser tændspolen
gammel ud så mon ikke det er den.
jeg tror i hvert fald vi prøver at starte med at skifte den.

MVH Esben Bøll

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-07-03 14:24

Esben Bøll <ebo@tdc.dk> wrote:

> [...]
> gammel ud så mon ikke det er den.
> jeg tror i hvert fald vi prøver at starte med at skifte den.

jævnfør Tony's forslag, hvordan står On-Off knappen på højresides
styrgreb? !

vh Flemming Rubini

Fra : Esben Bøll

Dato : 15-07-03 16:45

den står som den skal så den burde køre.
det møgkræ

Esben Bøll

Fra : Henrik

Dato : 15-07-03 20:52

Da jeg og Z-en var på den sidste sommer var det den transister dims som
sidder i stedet for platiner der var gået en tur.
Hvordan man fejlfinder på sådan en dims ??? aner det ikke, man det var
det eneste jeg ikke havde skiftet.

Henrik

Fra : Jens B. R.

Dato : 16-07-03 13:40

"Henrik" <skrald@kabelnettet.dk> wrote in message news:<xXYQa.2228$1Q1.367@news.get2net.dk>...
> [...]
> sidder i stedet for platiner der var gået en tur.
> Hvordan man fejlfinder på sådan en dims ??? aner det ikke, man det var

Kender ikke modellen men kan det være en kontakt ved støttebenet som
ikke glider ud og derfor strømmen afbrudt - ved godt det lyder enormt
avanveret men det findes jo på min suzuki og har drillet mig ved en
tidligere lejlighed.

Jens
RF900R

Fra : Moller

Dato : 16-07-03 14:18

> [...]
> ikke glider ud og derfor strømmen afbrudt - ved godt det lyder enormt
> avanveret men det findes jo på min suzuki og har drillet mig ved en

*LOL* jo jo, en MZ er nu en maskine der er tænkt godt igennem, den har
hverken sidestøtteben, dødemandsknap, eller lignenden :) den har en ledning
fra sensoren til tændspolen, som så går til tændrøret... :) så der er nu ik
så meget...

Hvis det er en af de elektriske systemer med den sorte boks ved siden af
bateriet til at styre tændingen, så er der stor sandsynlighed for den er død
nede ved sensoren... da den ikke kan holde til varmen når maskinen køre :)
men der er nok en go grund til det da ingenørende hos MZ jo er så geniale :)

Hvis det er den hvor alt elektronikken sider i sensor enheden, så kan
den være knallet også (kort levetid har man hørt)...

Hvis det er en anden elektronisk tændingstype :) så er det nok de
underlige tyrkere der har monteret den, og dem har jeg detsvære ikke støt på
endnu.

Jeg har selv haft dem, og da jeg smed platiner på (ca. 150Kr. gav jeg
for ombygningen) virkede den perfect fremover :) har endnu ikke smadret
tændspolen på den, selv om den ligner noget der er løgn.

Ellers kan jeg anbefale MZ-b.de og deres El dele, køre med dem selv, og
de er kanon sejlivet :)

VH
Lars Molnit

Fra : Esben Bøll

Dato : 16-07-03 22:28

Sådan en elektronisk tænding har det det med at gå ned med nakken på en gang
og så aldrig virke mere eller bliver de først ustabile og viker kun en gang
i mellem???
For i aften kunne lortet pludselig køre.
hvorfor tja, der er vel en måge som er kommet til at klatte på styret eller
sådann noget. Grunden til fejlen nåede vi i hvert fald ikke og finde.
Sådan noget tis!!!

MVH Esben Bøll

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-07-03 07:21

"Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> writes:

> [...]
> en gang i mellem???
> For i aften kunne lortet pludselig køre.

Det er en MZ, og sådan virker ting bare på sådan en.

Hvis det går galt igen er du velkommen til at låne reservedele fra min.
Det er tilfældigvis også en '96 og så længe det er noget elektrisk er
den ganske standard og fuldt funktionsdygtig.

Jeg skal først ha' repareret gearkassen på den og det bliver ikke før
vinteren alligevel.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Esben Bøll

Dato : 17-07-03 08:01

Det lyder godt.
Jeg har sådn på fornæmmelsen den nok skal gå død igen inen længe
Nu må vi se.

MVH Esben Bøll