Nye Dæk til Ducatien!!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 14-07-03 22:33

Hej...

Jeg skal meget meget snart have nye dæk på min 916'er samtidig have skiftet
bremseklodser. Hvor fidner jeg det bedst OG billigst?? Dog uden det går ud
over kvaliteten?
Ser frem til et par gode tip om dækvalg
Kører nu på Michelin 180/55 17ZR og 120/70 17ZR
Nogen bedre forslag?
--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Brian Luckow

Dato : 14-07-03 22:47

> Kører nu på Michelin 180/55 17ZR og 120/70 17ZR
> Nogen bedre forslag?

Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte hvilke Michelin dæk du kører med, der
er stor forskel på dem, f..eks. ville det være lidt syndt hvis du kører med
Michelin Macadam (touring) dæk på en racer som din. :)

Jeg har nu kørt en del år med Michelin Pilot Sport på min Duc M900, og
indtil videre ryger der også Pilot Sport på ved næste dækskift. Synes de
passer perfekt til min cykel, de rækker længere end jeg kan udnytte dem, så
jeg er trygge ved dem, de bider sig godt fast på både tør og våd vej. Tryg
var jeg bestemt ikke ved de fabriksmonterede Dunlop Sportmax 2 dæk, dem
lavede man konstant baghjulsudskridninger med, og på våd vej var de helt
umulige...

Mvh., Brian Luckow

Fra : Morten dahl

Dato : 15-07-03 08:27

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over kvaliteten?
> Ser frem til et par gode tip om dækvalg
> Kører nu på Michelin 180/55 17ZR og 120/70 17ZR

Hej Torben.

Hvis det er dæk til torsdagsture

Så vil jeg klart anbefale Bridgestone BT001 T3 bagpå og T4 foran.

Damn de er bløde, ikke så mange kilometer i dem, men for faen de har greb..

Havde lidt bange anelser om at de ville være ligeså svære (læs: umulige) at
holde varme som Pilot Race, der bare ikke kan bruges på gaden. Dette er ikke
tilfældet..

Men hvis det er til lidt mere touring brug (yeah right på en 916) så BT020
bagpå og BT010 foran. En kombination jeg har brugt rigtigt meget..

Men skyd mig lige en mail på morten@dahl.mail.dk

Hilsen

Morten Dahl
GSXR600++ "tigerdyret" og "luderen til låns"

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 15-07-03 08:34

Jeg kan varmt anbefale Metzeler Sportec M-1. De har virkelig godt greb i både
regnvejr og tørvejr, er meget stabile og styrer hurtigt. Jeg har selv et sæt
på min Mille, som jeg ovenikøbet har pryglet rundt på Anderstorp. Grebet var
perfekt -ikke en eneste udskridning. Det var lige før grebet var bedre end med
Dunlop D208GP banedækkene jeg har kørt med før.
Prismæssigt er de dog ikke specielt billige, ca. 3.300,- pr. sæt.

Du kan læse lidt mere om dem her:
http://www.metzelermoto.com/product_info/catalogo/scheda.asp?ID=254

-Jacob

Fra : MKS - 74

Dato : 15-07-03 09:34

On Tue, 15 Jul 2003 09:34:29 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan varmt anbefale Metzeler Sportec M-1. De har virkelig godt greb i både
>regnvejr og tørvejr, er meget stabile og styrer hurtigt.

Enig i at Sportec ville være et glimrende valg...

>Prismæssigt er de dog ikke specielt billige, ca. 3.300,- pr. sæt.

Men kommer man fra Vejle,kunne man jo kombinere næste tysklandstur med
et smut forbi

http://www.motorradtechnik.de/

i Flensborg omegnen og nøjes med ca. 2000,- for et sæt i Duc'ens dim.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-07-03 11:04

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
> Men kommer man fra Vejle,kunne man jo kombinere næste tysklandstur med
> et smut forbi
>
> http://www.motorradtechnik.de/
>
> i Flensborg omegnen og nøjes med ca. 2000,- for et sæt i Duc'ens dim.

også selv om man ikek havde planlagt det....så er det jo 1300 sparet....der
skal køres langt for der ikke er overskud..

Lasse
Mille & Karin & Neelix & nye pilot sport

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-07-03 13:39

[...]

Uden at have undersøgt de pågældende priser, så prøv at smut indenfor her:
www.reifenversand.com